Hallo meiden, Mijn dochter is bijna 26 maanden en drinkt nog steeds uit een tuitbeker. Is dat normaal? Ik laat haar wel oefenen met een gewone beker maar ze gooit het vaak gewoon expres over zich heen, zodat ze de makkelijke beker weer krijgt. En als ze wilt drinken uit een gewone beker, zijn het geen slokjes, maar echt meer likjes met haar tong... Heeft iemand nog goede tips?
ik lees mee zoontje is bijna 28 maanden en wil ook niet uit beker drinken maar ook niet uit een tuit beker alleen uit zijn flesje eprobeer wel heel vaak uit de beker te laten drinken maar dat wil hij niet knoeit er alleen maar mee dus ik lees oook mee voor tips
Samen een mooie beker kopen (event. met oortjes) en je kindje duidelijk vertellen dat hij/zij vanaf nu uit deze beker gaat drinken. Beginnen met een niet te volle beker of eventueel een dikkere substantie ( karnemelk, vla) en zo oefenen.
Ik zou gewoon weigeren de tuit beker te geven. En idd oefenen met een dikkere substantie eventueel. Succes
wij zijn van de tuitbeker over gegaan op een rietjes beker en nu drinkt ze uit een beker met een los rietje of uit dr oefen beker ,zeg wel is je kan ook uit een gewone beker drinken maar dat vertikt ze.
Hier niks afgedwongen.... gewoon gewacht tot hij er aan toe was (doen we eigenlijk met alles zo en dit bevalt heel goed). Dat we niet afdwingen (door niet anders te geven bijv.) wil niet zeggen dat we niet stimuleren (op een leuke ongedwongen manier).
Uit een rietje drinken kan ze goed, alleen ik heb liever dat ze gewoon uit een beker leert drinken, voordat ze altijd overal een rietje in wilt haha
Ik geef nog steeds een rietjesbeker, omdat ze altijd met d'r drinken gaat lopen klieren. Mama, helpen om de tafel te poetsen, haar sokken erin dopen. Ik weet dat ze heel goed uit een beker kan drinken en als er visite is met kindjes, dan krijgt ze ook een beker. Zolang ze nog zit te klieren met d'r drinken krijgt ze thuis een rietjesbeker.
Ik zou gewoon een paar dagen volhouden met een gewone beker. En ik vond de tip van samen een nieuwe mooie beker kopen voor grote kindjes ook een goed idee! En ik denk toch echt dat je eerder had moeten beginnen met een gewone beker aan te bieden. Mijn zoontje kreeg al met 6mnd een gewone beker (leeg) om mee te spelen. Binnen no time wist hij hoe de beker te gebruiken en ben ik begonnen met kleine laagjes water erin te doen. Dan boeit het ook niet als hij ermee knoeit. Met een jaar en een paar maanden dronk hij al goed uit een beker. Hij kreeg dan af en toe een tuit omdat mama dat makkelijk vond Maar goed, aan deze info heb je natuurlijk niet zo veel nu...misschien voor een 2e
Hi, ik werk op een kinderdagverblijf en wij gaan altijd van tuitbeker naar rietjesbeker naar gewone beker als kinderen smeren met hun drinken. Het voordeel van de rietjesbeker (te koop bij bijv de da) is dat de kinderen de beker niet omhoog hoeven te houden tot er drinken uitkomt. Ze houden hun hoofd naar beneden en leren dus op deze manier niet al hun drinken achterover te slaan (te snel naar de mond toe brengen). Dit werkt op het kdv heel goed. Tuurlijk heb je uitzonderingen, maar een rietjesbeker is echt een goede tussenoplossing. Veel succes ermee!
Mijn zoontje drinkt ook nog niet echt uit een gewone beker. Hij kan het wel, en we oefenen vaak, maar hij wil wel graag dat ik de beker vasthoud. Hij heeft wel al sinds dat hij ong. 1 jaar is een rietjesbeker. Die gebruikt hij nu nog steeds. Ik heb nu ook bij Ikea van die tuitbekertjes gekocht waarvan het deksel een soort hondenkopje is. Ze drinken dan uit de neus van de hond, heel grappig natuurlijk. Het drinken komt er snel uit, en hij moet zijn hoofd achterover doen, net als bij een gewone beker, maar net iets minder kans op knoeien. En hij vindt het leuk om eruit te drinken. Ik hoop hem zo 'klaar te stomen' voor een gewone beker.
Mijn zoontje drinkt sinds 2 maanden uit een beker, ben begonnen in bad met een laagje water. Knoeien is dan geen probleem. Zelfs doseren dat hij niet te grote slokken drinkt gaat hem nu goed af.
mijn zoontje dronk met 1 jaar en 11 maanden al uit een gewone beker wij hebben een beker gekocht toen bij de action met spiderman erop je heb ook voor meiden ze zijn 42 euro cent even over dat ze link ze moeten het reflex nog krijgen en leren om uit gewone beker te drinken mijn zoontje begon ook zo en sinds 1 jaar en 11 maanden drink hij uit een gewone beker en ik gaf hele kleine beetjes. nu kirjg die een halve beker vol. ik zou het wel dagelijks gaan proberen
Wat ook wil werken is een wat vastere vloeistof in een beker doen, zoals vla of yoghurt. Dat stroomt niet zo snel, maar zo leren ze het toch. Mijn jongste heeft het op die manier na een week onder de knie. En dat knoeien dat blijft nog wel, aangezien het ook leuk is om mee te spelen.....
eerlijk antwoord, nee ik vind het niet normaal Het is ook echt niet goed voor de mondspieren, die worden nu te weinig getraind. En dat kan straks nadelig zijn voor de spraak. Ieder kindje is hier anders in natuurlijk, maar het is echt een kwestie van oefenen. Begin je er heel vroeg mee, dan kun je het nog wat rustiger aandoen, maar op deze leeftijd zou ik zeggen, meteen die tuit afpakken en alleen een gewone beker pakken, dan dweil je gewoon wat vaker. Lichamelijk zijn ze hier op deze leeftijd al lang toe in staat. Hier had ze het binnen 3 maanden onder de knie, maar ze was ook pas 9 maanden. Met een jaar kon ze het helemaal zelfstandig.
Nou dit is ongelofelijk haha. Ik had een Dora beker voor haar gekocht aangezien ze dat nu heel leuk vindt... Gisteren die beker gegeven en nu kan ze ineens wel netjes uit die beker drinken, alsof ze nooit anders gedaan heeft hahaha