zwemband of zwemvleugels??

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Burberry, Oct 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    dag dames,

ik wil eerdaags eens met me zoontje gaan zwemmen hij 2jaar en ik vraag mij dus af wat veiliger is een zwemband met gordels of gewoon van die zwemvleugels(stukken goedkoper)? en blijven ze met zwemvleugels ook gewoon goed drijven?

groetjes,

BB

2. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Met 2 jaar had Joey vleugels om.
    kijk, gebruik is altijd op eigen risico en als je er gewoon bij blijft kan er niets gebeuren hoor meis!

Veel plezier!

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    vleugels zijn prima hoor! En inderdaad, je moet er altijd bij blijven, met alles kan wat mis (lek gaan bijvoorbeeld) maar qua leeftijd zijn vleugels prima.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Vleugels! Hier in het zwembad zijn bakken vol. Die kan je gewoon pakken.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Dochterlief wilde helemaal niets weten van zo'n zwemband met een zitje erin, dus het werden de vleugels.
    Echt drijven zonder hulp, mwa, dat vind ik nogal tegenvallen. Je zult er dus echt pal naast moeten blijven en af en toe een handje helpen om het koppie boven water te houden.

Wat zoon nu erg leuk vindt, is zwemvleugels én een gewone zwemband. Dan kan hij echt los drijven en 'zwemmen' (met beenslag).

6. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Wij gebruiken zwemvleugels maar blijven wel bij de kinderen.
    Hier in het zwembad kun je ook gewoon de zwemkurkjes (van die gordels met kurken die ze bij de zwemlessen gebruiken) pakken

7. Hester

Hester Niet meer actief

Onze zoon gebruikte een tijdje zwemband én vleugels aan de armpjes. Tegenwoordig alleen nog een band om.

Oja, toen hij net 1 was, zat hij op Tenerife in zo'n band met zitje. Op het moment dat mijn man even onder hem dook als spelletje, draaide onze zoon in zijn geheel om en spartelden er alleen nog beentjes boven het water uit. Door de band was het best lastig hem terug te draaien en zat hij voor mijn gevoel best lang onder water. Dus ook daarmee goed opletten ;)

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

Nov 15, 2007
    3,124
    0
    36
    Hier ook zwemvleugels om de armen en een open zwemband om de middel/buik/romp (niet met zo'n zitje). Zoontje (bijna 3 jaar) heeft het idee dat ie zo supergoed kan zwemmen. Hij drijft dus goed.

9. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben zwembandjes voor onze dochter.
    Ik ben op zeer jonge leeftijd bijna verdronken doordat ik een zwemband omhad.
    Tijdens het zwemmen gleed de band naar mijn benen en kon ik dus niet meer omhoog komen.
    Ik was een jaar of 4 toen dit gebeurde.
    Dit zorgde er wel voor dat mijn ouders mij nog net op tijd uit het water viste!
    Wij hebben meteen voor bandjes gekozen, maar houden daarnaast natuurlijk onze dochter zeer goed in de gaten en verliezen haar niet uit het oog!

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier ook vleugeltjes.

Share This Page