Oorpijndruppels

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nana79, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Ik wilde bij de apotheek de oorpijndruppels halen voor onze zoontje van 4 maanden, want we gaan binnenkort op vakantie en dat wil ik meenene (preventief, je weet maar nooit) maar de apoth.ass. zei dat ik ook de neusspray zoutoplossing voor baby's kan gebruiken bij oorpijn. Klopt dit echt?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.352
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het staat allemaal in verbinding met elkaar en neuspray houd de gangen allemaal open, ik heb het vaker gehoord inderdaad...

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik weet wel dat wij toen Malou middenooronsteking had we ook haar neus moesten sprayen. Dus dat helpt blijkbaar ook bij oorpijn. Het houd van binnen een gang open ofzo begreep ik toen. Maar het is niet bedoeld voor in de oren als je dat bedoelde ;)!

4. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    mijn meisje zit nu met oorontsteking
    mijn huisarts zei dat ik EN neusspray EN verdovende oordruppels moest gebruiken
    mijn huisarts zei er ook bij dat als je denk dat ze oorpijn heeft dat ik ze gewoon mag geven omdat het echt geen kwaad kan
    wat ik heb gehaald is otalgon!(helaas is het toch een ab geworden)

ik denk dat je het beste alle2 kan meenemen

5. Nana79

Nana79 Actief lid

26 nov 2008
    148
    0
    0
    NL
    Hoi,
    dat is juist wat ik bedoel, dat zeiden ze bij de apotheek dat ik de neusspray ook in de oor kan sprayen!
    Ik ga het echt niet doen hoor!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nee, neusspray in de oortjes zou ik zelf niet doen.
    Je hebt bij de drogist (etos/kruidvat/etc) ook oordruppels die je gewoon zo kan kopen, misschien dat iets voor je?
    Overigens zou ik persoonlijk het niet allemaal in gaan slaan voor een vakantie, maar dat is mijn keuze ;)! Haha!

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Je kan Otalgan oordruppels gebruiken, daar zit een verdovende werking in.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou inderdaad de neus spray-en, maar in plaats van verdovende druppeltjes zou ik een paar druppels warme sla/olijfolie gebruiken.

9. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    By the way, Otalgan kan je pas vanaf 6 maanden gebruiken!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Persoonlijk zou ik het ook niet meenemen, waar je ook op vakantie gaat is altijd wel een apotheek.

Ik heb zelf regelmatig oorproblemen, het eerste advies van mijn huisarts is zodra ik verkouden ben, goed neussprayen, want het staat namelijk allemaal in verbinding met elkaar. Oordruppels krijg ik pas als het echt goed onstoken is, en eigenlijk zou ik nooit oordruppels zonder eerst een oordeel van een arts gaan gebruiken, zeker niet bij een baby.
    Warme olie in het oor zou ik juist niet aanraden, dat is echt een rotgevoel!

11. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zweebij dat spul, als volwassenen is oorontsteking ook echt niet leuk (cominatie keelamandel operatie) die druppels maakte het net wat dragelijker , ideaal spul

12. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dit meen je niet? Mijn tante zegt dit altijd.... Ik heb het zelf nog nooit gedaan! In ieder geval bedankt!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb het echt altijd vreselijk gevonden! En ik gok dat ik in mijn leven toch zeker wel zo'n 15 ooronstekingen heb gehad en toen ik klein was kreeg ik dus altijd olie in m'n oor, echt vreselijk. Als je een ooronsteking hebt, wil je liever gewoon dat iedereen er van af blijft! Tenminste, dat had/heb ik dan ;). Zelfs oordruppels die een huisarts voorschrijft vind ik vreselijk.... maar goed, die werken dan nog enigszins ;).

Deel Deze Pagina