Oorproblemen bij baby's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shakes, 24 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leniemienie

    19 dec 2014
    81
    5
    8
    België
    Bij mijn dochter zijn de oorontstekingen ook begonnen na 7 maanden, sinds september tot begin april heeft ze 7tal keer een loopoor gehad, soms ging het vanzelf over, soms niet en moest ze antibiotica nemen. Sinds april heeft ze er echter geen last van gehad. 2 weken geledne bij KNO arts geweest want die afspraak hadden we al begin april al gemaakt. Alles is in orde met haar oortjes en ze willen voorlopig niets doen en nu even afwachten of het vanzelf overgaat. Hopelijk geeft je dit wel wat hoop
    Ik raad je wel aan om de oortjes zeker eens te laten nakijken want onze vrienden hun zoontje had een spraakachterstand omdat hij door de vele oorontstekingen minder goed kon horen. Na het steken van buisjes, is dit wel nog goed gekomen.
     
  2. NafNaf

    NafNaf Fanatiek lid

    5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Hier ook drie 'orenkinderen'. Volgens mij zijn die altijd gewoon een beetje de sjaak tot ze een jaar of 7 zijn... Bij mij hebben ze in ieder geval allemaal meerdere keren buisjes, amandel, etc. laten doen. Met de jongste van 2,5 zitten we er nog vol in. Hij heeft in december buisjes gekregen en daarna tot en met mei (!) een loopoor gehad. Nu drupt er niets meer, maar ik weet niet of het eindelijk rustig is daarbinnen of dat het buisje verstopt of eruit is. Zodra hij echt duidelijk weer pijn heeft, gaan we weer terug en hoop ik dat de kno-arts ze er opnieuw in zet...
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Update.

    Dit is toch echt te belachelijk voor woorden. Tot maandagavond heeft hij antibiotica gekregen en oordruppels. Dinsdagnacht had hij weer koorts, maar goed, zijn hoektanden komen door. Vannacht opnieuw koorts. Vanmorgen: loopoor.

    Gelukkig hebben we dinsdag een afspraak bij de KNO.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Vanaf +- 7 maanden begint dus vaak de ellende met oortjes. Gebruiken jullie ook probiotica na die antibiotica kuren? (ben vast informatie aan t verzamelen voor het geval mn dochter op dr vader lijkt)
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nieuwe update. De KNO stelde dinsdag dat buisjes de enige optie zijn. Maar dat kan pas begin september.

    Donderdag zijn derde antibioticakuur afgerond. Momenteel zit ik hier wéér met een koortsige baby die voortdurend aan zijn oortjes prutst. Zo kunnen we toch geen twee maand verderdoen?
     
  6. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Ach, arm mannetje.. :(

    Ik had vroeger ook heel vaak oorontstekingen. Toen hebben ze mijn keel en neusamandelen eruit gehaald en sindsdien had ik er geen last meer van. Maar volgens mij doen ze dat tegenwoordig niet zo snel meer.

    Sterkte hoor, hopelijk is hij er snel vanaf..
     
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bedankt @blessings . Daarnet naar de huisartsenwachtpost geweest. Opnieuw dubbele oorontsteking . Opnieuw antibiotica. Ondertussen dus al de derde kuur op dik drie weken tijd :(
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Gedver, zo sneu voor jullie. Dr is ook niks waarmee je t kan voorblijven, alleen bestrijden met antibiotica en dat is al zo'n rotspul.

    Mn man kreeg destijds antibacteriele oordruppels, nou is die 33 jaar oud dus wellicht andere tijden. Hij had een verkorte buis van eustachias waardoor hij bij t minste geringste oorontstekingen had en dat duurde tot hij 10 jaar was eer hij dat probleem ontgroeid was. Zijn twee broers zelfde verhaal. Maar misschien heb je er wat aan. Wij houden hier vooralsnog ons hart vast (nu 7 maanden oud) en hopen dat ze op dat punt mijn genen heeft.
     
  9. blessings

    blessings Fanatiek lid

    7 dec 2015
    1.079
    1.538
    113
    Vrouw
    Pff, kan me voorstellen dat je er behoorlijk moedeloos van wordt.. :(
     
  10. auroraa

    auroraa Niet meer actief

    Mijn beide kinderen hebben allebei met 10 maanden buisjes in oren gekregen en neusamandel geknipt. Bij mn oudste hebben we maandenlang getobd. Hij gilde urenlang elke nacht. Tig keer naar huisarts geweest. KNO arts zag het meteen. Na buisjes heeft hij nog weken een loopoor gehad en paar x oorontsteking. Hij is nu 3 en heeft nooit meer last. Buisjes zaten er paar maanden geleden nog steeds in. Hij is wel nog lang daarna een slechte slapers gebleven. Bij mijn dochter herkende ik het meteen. We hebben moeten zeuren voor een doorverwijzing naar KNO en ook nu zag de arts het direct. Zij dus ook buisjes met 10 maanden. Daarna is ze nog lang verkouden geweest maar nu geen last meer. Operatie is nu 4 maanden geleden. Beide kinderen zijn er flink van opgeknapt maar de nachten bleven daarna nog steeds beroerd..
     
  11. Livia75

    Livia75 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Shakes, ik zou naar een ander zhuis bellen of het ergens anders sneller kan!
    Hier had kno mijn dochter met spoed erbij geplaatst, een week later zaten buisjes erin. Na 6 weken moest ze helaas opnieuw maar toen binnen 2 dagen een gaatje!
    Mijn advies is dus blijven bellen naar assistente kno of de planning van de kno.

    Sterkte, het is zo vreselijk zielig voor die kleine ukkies maar ook zo zwaar voor je als ouder.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wel, grappig genoeg zit ik momenteel in de wachtzaal te stressen tot de operatie achter de rug is. De KNO had vorige week beslist dat er inderdaad haast achter gezet moest worden en vandaag dus buisjes.

    Hopelijk daarmee wat verlichting voor de kleine man.
     
  13. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wat fijn dat het zo snel kon! Succes!
     

Deel Deze Pagina