Cheeky wipes en wasbare luiers vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetje2015, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    hoi, net de was aan t doen en schrik me dood vd hoeveelheid Spuugdoekjes we hebben. Nu denk ik al langer aan Cheeky wipes (gebruik nu regelmatig gewoon een nat washandje)
    Zou ik die hiervan kunnen maken? Welke olie amandelolie? zou ik kunnen gebruiken?
    Hoe is jullie ervaring?

    Ik denk er ook over om thuis wasbare luiers te gaan gebruiken. Manlief vindt dut niks dus hij zal wegwerp blijven gebruiken. Vind dit alleen erg veel gedoe. Broekje vullen met vochtopvangers, inlegger erin en dan alles er weer uit en ook nog uitwassen..
    hoe bewaren jullie de vuile wasbare luiers?
     
  2. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoooiii Zonnetje!! hoe gaat het met jullie? Hebben jullie een zoontje of dochter?
    Cheecky wipes geen ervaring mee, ik gebruk idd washandjes of stukgeknipte lakens oid.;)
    Wasbare luiers ben ik ook aan begonnen toen Kb 13 maanden was, en ml wilde ook niet, maar het is geen extra werk voor hem (behalve soms de was ophangen maar hij doet het "om mij te helpen" (lief!). Nu gebruik ik alleen nog maar wasbaar! Valt erg mee hoor kwa gedoe, en voor je man kun je het gewoon klaarleggen. Verder spoel ik de poepluiers uit boven de wc met de douchekop en gooi alle vieze luiers in een Ikea-emmer (metaal) en laat de deksel er half op zodat er lucht bij kan komen (staat buiten). 1x in de twee dagen gaat het in de was.
    je kunt in Nederland luiers huren om uit te proberen maar ik ben gewoon begonnen met kopen (het meeste tweedehands maar in zeer goede staat) haha. Heb nu een allegaartje van alles wat en bevalt prima. Op fb zit een groep Wasbare luiers waar veel info is.
    Ik hoor het wel wanneer je nog vragen hebt! (pb mag ook). groetjes!
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  3. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hee hier alles goed! Wij hebben een dochter! Helemaal dolgelukkig met haar. Hoe gaat t bij jullie? Fijn om je ervaring en tips te lezen dank je!
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik gebruik sinds zijn geboorte wasbaar. En het bevalt zalig.

    Zolang je puur fles of borst geeft spoelt de poep weg in de machine. Als je vast voedsel geeft dan ga je er een inlegvel in doen, die vangt de poep op en gooi je weg.
    Ik bewaar ze in een luieremmer met waszak. Elke twee dagen was ik.

    Cheecky wipes was ik ook. Ik heb de echte en nog meer merken. Vond stuk geknipte spuugdoekjes waardeloos. Ik gebruik de billendoekjes ook als snoetendoekjes nu. Ik ben fan.

    Ik gebruik puur waterr voor de doekjes. Heb een zeeppompje gevuld met water en pomp drie a vier keer tot het doekje nat is.

    En hoe bedoel je veel werk? Je hebt of;
    Een aoi (all in one) zoals blueberry bv. Dat is exact een wegwerp luier alleen sluit met klittenband of drukknopen. Ook
    Een sio (snap in one) klik je een inlegger in en verschoon je bij alleen plas alleen de inlegger. Bij poep ook de sio.
    Tweedelig( meerdere manieren, prefolds, voorgevorm of strikluier) hierbij doe je eerst het absorberende deel en daarover een vochtdicht broekje.

    Ik gebruik aoi en tweedelig. Aoi lekt heel soms duur als hij veel plast. Tweedelig amper. Het is twee keer dezelfde handeling bij tweedelig, maar bevalt enorm goed.

    En oh, mijn man leek t ook niks. Maar die is ondertussen helemaal om. Als iemand zegt van tjee das veel werk, dan staat hij gelijk op om je te vertellen hoe makkelijk het is ;)
     
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    ooh een dochter! wauw! gefeliciteerd! zo blij voor jullie!
    btw ik gebruik keukenrol met water en kokosolie als billendoekjes voor het kdv en hier zet ik hem gewoon in bad met de douchestraal op zijn billen (makkelijk nu het zomer is met weinig tot geen kleren). ook nu hij wat ouder is gewoon handjes en wassen onder de kraan, ik maak dan met een natte hand zijn gezicht schoon. al die chemische doekjes, bah. als je eenmaal begint met wasbaar wil je niet meer terug :)
    succes!
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Dank jullie! Ga me er eens verder in verdiepen!
     
  7. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Wij gebruiken wasbare doekjes idd. Een xxl hydrofiel in stukjes geknipt en lapjes van genaaid, ik gebruik kokend water met amandelolie en een druppel lavendelolie om de doekjes nat te maken. Bewaar ze in een soort Tupperware doosje.
    Wasbare luiers hebben wij gebruikt van 9-14 mnd ongeveer. Wij hebben ook bzc gedaan en ze is nu zo goed als zindelijk overdag. Wij hebben prefolds met overbroekjes gebruikt. Goedkoopste oplossing en ideaal. Voor de nacht gebruikten wij wel wegwerp trouwens.
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Heb vandaag little lambs gekocht. Pocketbroekjes. Ze hadden big sale dus erg goedkoop aan kunnen komen.
    Cheeky wipes gaan we zelf maken
    Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
     
    madelein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina