Help! Over twee weken moet ik weer beginnen met werken, ik ga dan anderhalve dag werken. Nu ben ik gisteren en vandaag vast begonnen met het geven van gekolfde melk. Gisteren uit de vriezer en vandaag wat ik gisteren gekolfd heb uit de koelkast. Ik warm het op met een flessenwarmer. Mijn dochtertje is nu 10 weken en aan de hand van haar gewicht (ong 5,5 kilo denk ik) x 150 gedeeld door 6 (aantal voedingen) kwam ik op 145 cc per keer in een flesje. Maar ze drinkt er maar 80!! Ze vind het ook niet echt lekker volgens mij het duurt heel lang voor ze gaat drinken ze zit eerst maar een beetje te sabbelen en mij aan te kijken van "wat maak jij me nou"en laat steeds een beetje uit haar mond lopen. Uiteindelijk drinkt ze wel met flinke slokken, maar dus maar zo weinig! Is het erg als ze maar zo weinig drinkt? 's avonds en 's morgens krijgt ze gewoon de borst. Zou het op den duur beter gaan? iemand ervaring? Mischien scheelt het ook als de oppas het geeft, want ze probeerde vanmorgen door mijn pyama heen bij mij te eten!! Kan dat of is dat een vreemde gedachte Zou de vraag anders wel aan de lactatiekundige stellen, maar dat forum is tijdelijk gesloten, dus ik hoop dat iemand tijd heeft gemaakt om deze lap tekst te lezen . Alvast bedankt Groetjes
Volgens mij ben jij een beetje laat begonnen met wennen aan de fles. Dan kan je inderdaad kindjes krijgen die verwarring hebben als ze ineens uit een fles moeten gaan drinken. Aan de andere kant (dat heb ik onlangs meegemaakt) kan je je kindje elke dag vanaf 4 weken wel een flesje gekolfde melk geven, maar die kan er ook op een goed moment tegen zeggen 'bekijk het!'. Drie maanden is zo'n leeftijd waarin dit heel vaak voorkomt. Helaas valt dat net samen waarin veel kindjes naar de opvang gaan. Soms lukt het beter als iemand anders de fles geeft. Jou associeert je kindje met de borst. Soms werkt het het beste als je kindje jou dan ook niet ziet. Kans is dus groot dat het op de creche wel lukt. Dus blijf oefenen met het flesje (man/opa/oma/leidster kdv tijdens wennen) en vaak komt het vanzelf wel goed. Het is even een omschakeling en soms duurt het even voordat je kindje helemaal om gaat. Zo min mogelijk stressvol mee omgaan is het beste. Hier dus twee flesweigeraars gehad in de opstartperiode van werken. Mijn oudste hapte de eerste dagen ook de in de bloezen van de leidsters. hahaha... Uiteindelijk ging die snel goed drinken. De jongste had er meer moeite mee. Ondanks dat hij vanaf 3 weken elke dag een flesje leegklokte, hongerde hij zichzelf de eerste week uit op de creche tot ik er weer was. Hij dronk - op een hele dag! - soms maar 90 ml. Toen ben ik de breastflow fles gaan gebruiken. Ideale fles voor de notoire flesweigeraar. Ze moeten er namelijk op precies dezelfde drinktechniek als aan de borst voor gebruiken. Google er maar eens op. Ik heb hem via de website Vos medisch besteld, maar ik zag later dan ze hem bij mij thuiszorgwinkel ook hebben. De tweede week dronk hij er al zo'n 250 ml per dag mee en de derde week (vorige week) 400 ml! Gebruik ook nog even de zoekfunctie op 'flesweigeren' binnen het onderdel 'borstvoeding', want er is al veel over geschreven en geadviseerd. Wat me zelf nog te binnen schiet is: - speentje even tussen je borsten bewaren - kleiner en soepeler speentje (indien je Avent hebt) - laten drinken als ze slaperig is - laten drinken als ze nog niet op de top van haar honger is