mn oudste dochter heeft in haar rechteroor continu oorsmeer zitten. vaak donker oranje, nu al twee dagen echt donkerbruin. ik maak het met mn vinger in een tissue schoon, kortom ik kom absoluut niet in de gehoorgang. alleen het buitenste oor. maar ik vind het zo raar dat dit elke keer zoveel is. haar andere oor is ook weleens vies, maar ja weleens is normaal toch. wat moet ik hiermee?? mn man is vroeger een aantal malen geopereerd aan zijn oren, dus ja ben er wel oplettend op. soms klaagt ze over oorpijn, maar ze klaagt wel vaker over pijntjes...dus ik neem niet alles even serieus. let wel goed op of ze erover blijft klagen natuurlijk, want dan is er ws wel wat aan de hand.
Je kan even naar de HA. Dan kan de assistente even in haar oortje kijken. Als het echt vol zit, zouden ze het misschien kunnen uitspuiten, nadat je een paar dagen gedruppeld hebt met olie. Heb je ook het idee dat ze slechter hoort?
Het oorsmeer komt eruit toch? Dan is het volgens mij een goed teken (ben geen dokter hoor). Maar wat onze arts altijd zei bij controles is dat het dan in ieder geval niet dicht zit. En de troep er gewoon uit kan.
Onze dochter van 5 mnd heeft dat ook. Hele stukken komen er soms uit. De ha heeft alleen gezegd dat het veel was, niet dat het erg is
Mijn zoontje had hier ook een tijdje last van. Ik ben meerdere malen naar de huisarts gegaan hiervoor en kreeg idd steeds te horen dat het 'goed' was omdat de smeer eruit kwam. Na meerdere malen aandringen, toch weer naar gekeken en dit maal door een andere arts. Bleek mijn arme ventje gewoon een flinke oorontsteking te hebben. De eerste keer dat hij antibiotica had ingenomen kwam er echt zwart spul uit stromen in zijn slaap.
Het enige wat ik weet is dat het oor zelf reinigend is en het dus inprincipe niet nodig is om schoon te maken..
't Ziet er niet altijd lekker uit (en ik kan het zelf ook nooit laten om het eruit te halen), maar er is op zich niets mis mee. Onze zoon heeft ook altijd flinke 'brokken' in zijn oren. Zijn gehoor is prima, met uitzondering van een oostindisch probleempje , en hij heeft al heel lang geen oorontstekingen meer gehad. Z'n vader heeft ook overmatig veel oorsmeer, 't zal vast iets erfelijks zijn.