liggen jullie kindjes ook zo dubbel om "poep en plas"?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door duveltje, 23 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Sjongejonge zeg; Thije zit nu al zo'n maand of twee enorm in de poep en plasfase.
    Als ik vraag wat-ie op zijn brood wil: kaaspoep, of chocoladepoep :D....
    Het liedje "helicopter" is "helipoeper" geworden....Met een grijns van oor tot oor!

Hij kan bijna geen zin afmaken zonder het woord poep of plas erin. In den beginne vonden wij het nog best grappig en lachten we met hem mee, maar nu begint het een beetje uit de hand te lopen zeg maar, en proberen we het zoveel mogelijk te negeren. Hoewel, soms weet hij die woorden op de meest grappige manier te verwerken in een zin of woord. Tja, dan kan ik m'n gezicht niet altijd streng in de plooi houden.....

Wat denken jullie; zoveel mogelijk negeren en/of streng uitleggen dat je dat niet zomaar mag gaan roepen? Dat laatste lijkt mij wat lastig, omdat we er eerst wel hartelijk om moeten lachen (wisten wij veel......:))

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Sorry, niks opbeurends, maar hier zit ie er al zeker een half jaar in!! Ik laat hem maar gaan, ik moet er ook vreselijk om lachen. Soms gebruik ik het ook om hem uit een driftbui te krijgen. Dan zeg ik iets met poep of plas erin en dan is het weer goed ;)
    Ik negeer het ook niet, ik doe hartelijk mee. ik denk dat het vanzelf wel een keer overwaait??

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Haha, ik sluit me bij Druif aan, ik moet dit ook al anderhalf jaar aanhoren en ik heb niet het idee dat het einde van die poep en plas-woordenfase in zicht is.
    Meestal negeer ik het maar gewoon.
    De jongste roept nu trouwens tig keer per dag 'weet je? ....laat een scheetje. Meestal in een restaurant ofzo als het net even stil is, 'weet je mama laat een scheetje. Terwijl ik dit typ hoor ik ze dit samen zelfs zeggen en ik heb het er niet eens over gehad.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    LOL!!
    Laatst in het ziekenhuis, was er een chinese arts... je raadt t al: kijk mam, een poepchinees!!! ( we noemen onze dochter altijd zo...)

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Nee, geen last van ;)

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Onze dochter doet het ook.

Vind het wel moeilijk om idd. neutraal of streng te reageren, helemaal als ze van die pretoogjes heeft, dan lig ik ook dubbel. Ze is wel bezig zindelijk te worden, ik dacht eerst dat het daarmee te maken ahd, maar twijfel daar nu toch wel aan. Zijn jullie kindjes ook bezig zindelijk te worden?

Zal wel weer over gaan denk ik. Hihi

7. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, mijn dochter ook.. En is alleen maar erger geworden sinds ze naar school gaat;)
    Ze verzint nu zelf liedjes, op de melodie van een bestaand liedje.
    'Ik zag 2 beren poepjes smeren.. HAHAHAHA!' :D
    Ik moet er zelf eigenlijk ook erg om lachen:)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier favoriet op het moment:
    1000x per dag dus...

Of erger: "weet je wat pas echt vies is? Poep en plas op de grond met een boterham met stroop en dan erin rollen!"

Ook hier het einde nog niet echt in zicht vrees ik :)
    En wij lachen er ook wel gewoon om hoor.
    Huilen helpt toch niet.... En heel erg is het ook niet.
    (mits niet onder het eten en dergelijke)

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Tis wel begonnen toen hij bezig was met zindelijk worden, maar dat is hij nu ook al een half jaar...
    Hier ook liedjes: Jan huigen in de poep, In de manenpoep, in de manen plas, In Holland staat een poep... zucht....
    Ik reageer er niet streng op, maar hij moet wel weten dat ie het niet overal moet doen.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter heeft deze "fase" ineens sinds ze op school zit. Heel fijn, zijn er erg blij mee :) Met pasen moesten we naar mijn ouders en hadden we haar gewaarschuwd (mijn moeder kan het niet heel erg waarderen de hele tijd poep e.d.) gelukkig werkte dat wel.

Gelukkig vertikt broer het om te praten , maar met oppasje van 3 heeft ze de grootste lol er om.

11. Saskia78

Mja laatst zong ze het luidkeels op straat.... Met beetje sbeschaamd rode wangetjes kon ik er toch wel smakelijk om lachen.
    Onderbroekenlol :)
    Maarja ik weet dat ze overal mee wegkomt... Ze windt iedereen om dr vinger.
    En ik hou wel van die spontaniteit... Die verdwijnt snel genoeg als ze ouder word. (en zo niet... Dan zorgen sociale mgangsvormen daar wel voor)

12. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Hahaha, wat leuk om te lezen dat jullie ook van die kleine deugnieten hebben! Thije heeft er zoveel lol mee om het te roepen, en als wij dan lachen....Roept-ie het gewoon nog even veeeel harder!

Waar zou dat toch vandaan komen dat dat ineens hele interessante woordjes zijn om te zeggen?

Nou ja, als ik jullie reactie zo lees blijven we er maar hartelijk om lachen!

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Onze dochter heeft ook lang in deze fase gezeten, het is nu net een beetje over.
    Op den duur werd ik er wel gek van hoor, toen mocht ze van mij 2x per dag.rare dingen zeggen. S'ochtends en s'avonds.
    Als ze het daarbuiten zei dan corrigeerde ik haar meteen.
    Dit heeft gelukkig geholpen.

14. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Oja, zou best wel eens met zindelijk worden te maken kunnen hebben; Thije wil nu ook geregeld een plas doen op de wc. Echt bezig met serieuze training zijn we nog niet.

Vandaag vroeg ik aan Thije of hij een klein beetje gel in zijn haren wilde. "Nee!!!", riep hij, "ik wil poep!!!"....Uhhh, doe maar niet....:D

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier ook al geruime tijd 'poep en plas'.
    Zwakt wel wat af, maar nu hoort hij de hele tijd gekke dingen op school natuurlijk.
    ' Sorry, mijn naam is Corry' , is een veel gehoorde.

Ach ja, gaat wel weer over.

16. Saskia78

die vind ik echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel irritanter dan het poep/plas verhaal :)

maar ben er uit dat als je dan volgt met "mijn naam is kees!"
    dat ze dan heel snel NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE roept en de kous af is
    ipv dat ze het 10x achter elkaar blijft zeggen.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee hoor helemaal niks met poep en plas.die zijn vies. doortrekken en weg is het.

misschien heeft het te maken met de sexuele/lichaamlijke ontwikkeling.ze zitten tot 4 jaar oud of zo in de anale fase.

18. Saskia78

@belize: nou mijn dochter loopt niet direct wat ej noemt achter.. plus de halve klas is van de poep en pies volgens mij :)

dus ik vermoed dat kleuters gewoon in een "vieze fase" zitten ipv in een anale fase :)

Deel Deze Pagina