we kwamen erachter dat ons kleintje best veel oorsmeer in zijn oortjes heeft... Aan de ene kant van dat "natte" aan de andere kant is het soort van opgedroogd/korrelig.... het loopt er niet uit ofzow... is dit normaal?
Mijn dochter had dit ook, het oortje was zelfs helemaal dicht met oorsmeer (ook weleens met witte talg) kon het er niet uit krijgen met een wattenstaafje (voor baby's uiteraard). Het zat alleen voor de ingang en niet diep, mijn vader kwam met een oplossing, paperclipje ombuigen bij het ronde gedeelte en dan heel voorzichtig weg scheppen. Werkte perfect, vond het wel een beetje eng maar als je heel voorzichtig doet en absoluut niet te diep gaat is het super effectief. Doe het nu vaker. Mijn oma vertelde dat ze dit vroeger altijd deden.
is alleen maar goed dat ze veel oorsmeer hebben hebben ze minder kans op oorontsteking alleen wat echt buiten de oor zit weg halen en niet in het oor
Aaron heeft het ook zo erg. Ik haal ook alleen weg wat aan het randje zit. Ik heb me ook laten vertellen dat het erger wordt als ze tanden krijgen, maar of dat waar is weet ik niet.
Mijn huisarts zei dit hierover: "Baby's liggen meestal op een oor, daardoor wordt het wat warmer in het oor en dat maakt dat het oorsmeer dunner wordt en er dus makkelijker uitloopt. Ligt ie op het andere oor, dan zal dat daar ook bij gebeuren. Niet in gaat zitten pulken, alleen dat wat in de oorschelp komt schoonmaken."
Mijn dochtertje heeft ook veel oorsmeer. Mijn man dacht dat ze oorontsteking had, dus zijn we naar de huisarts geweest Zij vertelde me dat het geen oorontsteking was (wist ik wel ) maar dat ze veel oorsmeer aanmaakte. Dit is een heel goed teken hoor. Alleen is het bij haar droog/korrelig en soms valt het eruit. Ik haal het na het douchen/badderen soms ook wel weg met een wattenstaafje uit de oorschelp dan, want dan wordt het wel nat. Als het heel erg nat is, kun je de huisarts er even naar laten kijken voor de zekerheid en voor je eigen gemoedsrust.
hihi ja hé! bedankt voor jullie antwoorden! Het loopt er niet uit gelukkig.. het "korrelige" viel er wel zowat uit Ik ga het gewoon laten zitten en haal alleen hetgeen in zijn oorschelpjes weg!