Hoofdpijn en duizelingen vanwege langdurige stress, tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ervaar langdurige stress, hoge stress.
    Daardoor krijg ik steeds meer last van hoofdpijn en duizelingen.
    Hoofdpijn is wel iets wat bekend is bij mij, al van kinds af aan vlug hoofdpijn. De duizelingen zijn iets van de laatste maanden.
    De stress wegnemen is natuurlijk de beste manier, maar dat gaat voorlopig niet lukken.
    Ik probeer veel buiten te zijn, op werkdagen is het trouwens bijna niet, waarschijnlijk omdat mn focus dan ergens anders op is.

Professionele hulp wordt ingeschakeld, want duidelijk is al wel dat ik hier niet alleen uit kom. Maar qua wachtlijsten is dat lastig dus hoopte ik dat iemand hier voor de komende tijd ervaring en tips heeft?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Misschien door de stress ook last van (chronische) hyperventilatie? Je hoeft dit verder niet duidelijk aan je ademhaling te merken. Dit is vaak sluiperig en komt vaak bij stress voor.
    Je kan je daar flink beroerd van voelen. Ik krijg altijd hoofdpijn/wattengevoel in m'n hoofd en draaierig.

Ysabella en tuc vinden dit leuk.
  3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.694
    113
    Vrouw
    Mindfullness pauzes of korte toga oefeningen tussendoor.
    Wanneer je merkt dat de stress oploopt even een paar minuten aandacht voor je ademhaling of een paar rekoefeningen.

Wat betreft hulp. Meestal is de praktijkondersteuner van de huisarts vrij snel in te plannen. Van daaruit kan dan gekeken worden welke hulp jou het beste past en wat op korte termijn kan.

Succes.

femkes, Dubbelgeluk, Neuzeke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Jeetje Tuc,

Hoofdpijn is natuurlijk al niet fijn en nu duizelingen erbij is echt een teken van je lichaam dat je teveel doet!

Ik heb helaas dit ook eerder meegemaakt (en ik heb niet geluisterd) en ben uiteindelijk door burn-out een dik jaar thuis geweest!

Fijn dat je professionele hulp krijgt. Wordt dit geregeld vanuit je werk? Kan je van je werk verlichting krijgen in je taken of meer vrijheden?

Wat mij hielp is dat ik Yoga ging doen. Je hoofd letterlijk leeg maken met rust en ook toch bezig zijn met iets ontspannends.

tuc vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga dat eens opzoeken. Vorige week zat ik op het randje van "echte" hyperventilatie, de eerste keer dat ik dat meemaakte.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Inderdaad, eens met bovenstaande. Zou goed hyperventilatie kunnen zijn. Ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen kunnen dan helpen. Zingen ook als het je ademhaling is. Daarnaast afleiding zoeken. Ggz site van Drenthe heeft ontspanningsoefeningen staan op hun site

tuc vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee, ik werk vanuit huis. Ik ben gastouder en hoe gek het ook klinkt, de drukte van die kinderen op die 3 dagen zorgt dan juist voor ontspanning. Ik ben zo ontzettend blij dat ik tijdens het werken geen klachten ervaar en kijk er elke dag naar uit.

Zulema en Zeebra vinden dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.233
    28.223
    113
    Meer werken? :D

- Yoga
    - Ontspanningsoefeningen (ademhalingsoefeningen)
    - Veel praten met man, vriendinnen, familie. Een ieder die luisteren wil.

Ansel en tuc vinden dit leuk.
  9. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Weetje wat het punt is waar door de stress het hoogst word?

Vanuit het ziekenhuis heb ik een medische maatschappelijke werker toegewezen gekregen omtrent de zorgen over onze oudste. Dit geeft heel veel rust het ideei dat alles zelf niet meer hoef te onthouden en iemand soms even mee met mij door de warboel in mijn hoofd gaat werkt heel erg fijn. Of in het dan los kan laten waar door de stress ook minder word.

tuc en KleineLai vinden dit leuk.
  10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.794
    9.311
    113
    Gelderland
    Wat vervelend voor je @tuc.
    Goed dat je hulp hebt ingeschakeld.

Mij klinkt het als hyperventilatie. Je lichaam kan daar veel klachten door krijgen.

Van mijn fysio kreeg ik een boek doorgestuurd. Dat boek heeft mij heel erg geholpen. Hij is van Bram bakker (of Koen bakker) en heet verademing. Mocht je behoefte hebben dan mag je mij een pb sturen dan mail ik hem naar je! sterkte!

Neuzeke en tuc vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou, die 3 dagen 6-8 koters om me heen is ook wel voldoende hoor:roflmao:

12. tuc

tuc Niet meer actief

Of ik dat punt kan benoemen? Nee, het is van alles bij elkaar.
    Wat jij omschrijft klinkt wel goed ja.

13. Helicryse

Helicryse Fanatiek lid

8 jun 2020
    1.159
    869
    113
    Vrouw
    Kijk eens op de site van het Centrum voor Stressologie. Zij benaderen stress o.a vanuit de biologie ipv de psychologie en ze geven heel waardevolle informatie over voeding, vitaminen, mineralen en andere mogelijkheden om je lichaam een duw in de goede richting te geven naar herstel. Als je bepaalde voedingsstoffen mist, kan dat zeker effect hebben op lichamelijke klachten door toedoen van stress. Ik heb daar al enorm veel geleerd. Ze kijken ook holistisch, dus naar je lichaam en geest als geheel. Eventueel kun je via hen ook een deskundige inschakelen die je hierbij persoonlijk kan adviseren. Sterkte in ieder geval!

GossipGirlxoxo en tuc vinden dit leuk.
  14. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik werd gestresst van alle zorgen. Ziekenhuis hier daar, kind wat natuurlijk niet gaat zoals het moet, jongste die ook begon te kwakkelen en was het overzicht kwijt waar door dan nog meer stress kreeg. En uit eindelijk leek ik stress van de stress te krijgen. Zij hebben mij echt heel goed geholpen. Kan via de revalidatie in het b.

15. tuc

tuc Niet meer actief

O zo bedoel je. Ja dat het stress is om de kinderen en de zorgen dat is wel duidelijk idd. Dat is absoluut de oorzaak.
    Hier 2 kinderen waar het psychisch slecht mee gaat en met eentje ook nog qua gezondheid.

16. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Fijn dat je tijdens het werken geen klachten ervaart, en dat de kinderen jou een vorm van ontspanning kunnen geven.

Waar krijg je dan stress van? De druk van de kinderen die je moet verzorgen of de dingen/onzekerheden die daarom heen liggen? Als je weet wat het zou kunnen zijn, heb je handvatten om die aan te kunnen pakken.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Van zorgen om beide kinderen waar het echt niet goed mee gaat. Via het arrangement van de kinderen bij de psychologen ga ik nu proberen zelf ook hulp te krijgen.

18. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik wil je gewoon even een virtuele knuffel geven. C heeft ook zo veel last van de wereld ' nu'

tuc vindt dit leuk.
  19. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hoe werkt dat dan? Is de maatschappelijk werkster dan gewoon een klankbord voor je? Het revalidatiecentrum waar mijn dochter onder behandeling is, heeft ook wel een maatschappelijk werkster, maar ik denk dan altijd dat die specifiek is om de problemen die rechtstreeks met mijn dochter te maken hebben te bespreken en niet mijn eigen zorgen/stress oid, misschien moet ik dat eens vragen.
    @tuc , helaas geen tips, want ik heb ook een burn-out van de zorgen, het is zo lastig he, want je kunt het niet oplossen door tijdelijk rust te nemen, want het is er juist altijd.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.606
    8.358
    113
    Vrouw
    Slaap je nog goed?

Deel Deze Pagina