Ziekte van Crohn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tasoesz, 26 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tasoesz

Tasoesz Actief lid

14 jul 2016
    166
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai mama's,

Bij mij is ib december 2015 crohn vast gesteld. Momenteel geen medicatie. Het is stabiel.
    Nu ben ik 5 weken zwanger en het is mijn eerste zwangerschap met crohn.

Hoe is de zwangerschap verlopen bij moeders met crohn of colitus

2. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Hoi hier ook zwanger van de eerste en crohn, bij mij 3 jaar geleden vast gesteld en slik ook geen medicatie. Zwangerschap verloopt prima, geen last of niet meer dan andere vrouwen, van mijn darmen gehad. Schijnt ook te horen bij crohn, dat je darmen rustiger zijn vanwege de hormonen. Wel is mijn kindje groter dan gemiddeld, maar dat komt niet Door de crohn.

Succes met je zwangerschap!

3. Krakeling

Krakeling Actief lid

14 jul 2016
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb zelf CU en wel medicatie. Daardoor dus al diverse (virus) infecties gehad te wijten aan mijn lage weerstand.
    Maar met mijn darmen gaat alles goed. Baby is ook groter dan gemiddeld maar dat komt niet door de CU.

4. noelle84

noelle84 Actief lid

20 feb 2015
    137
    6
    18
    Opvallend wel, mijn baby is ook groot.. buik en benen lopen 4 weken voor. Heb het wel vaker gelezen hier op zp dat crohn of cu meiden een grotere baby verwachten.. terwijl artsen zeggen dat het niets uitmaakt.

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Hoi! Bij mij is in 2014 crohn vastgesteld en in 2015 ben ik bevallen van mijn eerste kind. Tijdens die zwangerschap niet per se meer last gehad, slikte wel medicijnen. Mijn kindje was juist erg klein trouwens.

Nu weer zwanger en na de bevalling van de eerste kon ik stoppen met de medicatie. Het bleef stabiel. Tot deze zwangerschap, nu is het ineens weer actief dus zit ik weer aan de medicatie.

Ik had ook gedeelde zorg (ziekenhuis en verloskundige) en moest in het ziekenhuis bevallen.

6. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    hier ook crohn, geen medicatie meer sinds 1 jaar. op begin alleen wat last gehad van veel diaree en soms darm krampjes, maar nu niet veel last meer!

7. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hier CU. Net zwanger en neem 3gr mesalazine per dag (in overleg met arts). Die zei me dat het geen kwaad kan. Ziekte is nu rustig gelukkig...

Deel Deze Pagina