oorsuizen/tinnitus

Discussie in 'De lounge' gestart door Supi, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Beste dames,

Ik heb een artikel in de krant gelezen over tinnitus, ik heb er laatst een topic over gezien maar die kon ik niet zo snel terug vinden.
    Wie weet is het ook bij jullie of personen die jullie kennen zo en hebben jullie er wat aan.

Ik zal een deel overnemen van het krantenartikel.

Constant hoorde ik mijn hart heel hard kloppen in mijn rechteroor, een heel vervelend suizend geluid.
    Na het bezoek aan de huisarts en KNO-arts incl. hoortest en MRI-scan was de diagnose "leeftijd" en "er is niets aan te doen".
    Ik ben 60 jaar de uitslagen van beide onderzoeken waren trouwens prima.
    Totdat enkele weken geleden een stukje vulling uit mijn kies viel. Het was een grote amalgaamvulling en deze zat nu los, dus er moest een nieuwe vulling in.
    Tegenwoordig gebruikt de tandarts geen amalgaam meer en ik kreeg nu witte vulling. En wat bleek??
    Dezelfde avond was mijn oorsuizen bijna helemaal weg. Natuurlijk heb ik al mijn vullingen laten vervangen en heb van oorsuizen geen last meer.
    Mijn schoonzusje (van de mevrouw uit dit artikel) had al jaren dagelijks last van hoofdpijn, nadat zij ook haar vullingen heeft vervangen is haar hoofdpijn ook zo goed als verdwenen.

Ik hoop dat mensen hier wat aan hebben.

2. jongmam

jongmam Bekend lid

17 jul 2009
    817
    177
    43
    Vrouw
    Verzorgende-IG
    Heb ook last van oorsuizen, maar geen vullingen.
    Heb ook hoortest gehad, maar geen MRI-scan.
    Hoortest was prima.
    Mijne begon trouwens nadat ik verkouden ben geweest.
    Ik voelde continue druk in mijn oren.
    Toen dat weg was, was die piep er.
    Hij is nooit meer weggegaan.
    Tja KNO-arts zei dat ik ermee moet leven.

Deel Deze Pagina