oorsuizen, wie heeft de gouden tip??

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Islah, bij jou is het dus spontaan verdwenen? Dat zei mij huisarts dus ook. Ik kan het me bijna niet voorstellen nu.

2. Islah

Islah Niet meer actief

Ja, tot nu toe tenminste wel.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben trouwens wel chronisch verkouden (3,5/4 jaar ongeveer).

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dan heb ik denk ik misschien iets soortgelijks. Mijn neus zit ook altijd dicht.
    Er is dus nog hoop!

5. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien zeg ik nu iets heel stoms maar huilt jouw baby veel? Zie in je banner dat je een kindje van 4 maanden hebt.

Nou ik was dus een poos geleden op vakantie bij m'n schoonouders (die wonen niet in NL) en daar waren vaak de 4 kinderen van mijn zwager. Drukte van jewelste natuurlijk. En ik denk juist dat door al dat gekrijs, drukte en geluiden e.d. het oorsuizen weer begon. Want het was een tijd over namelijk, toen ik daar was begon het weer... En eenmaal terug in Nederland ging het gelukkig geleidelijk weer over. Ik heb dus gemerkt dat wanneer ik teveel prikkels moet verwerken, vooral geluiden dan, het suizen weer begint.

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Nou, mijn zoontje huilt helemaal niet veel. Maar ik heb ook nog een erg actieve peuter van bijna 3 die best wel veel geluid produceert. Ik heb wel het idee dat dat ook soort van pijnlijk is aan dat oor ja.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ga maandag weer naar de ha. Word er dol van. Is ook pijnlijk.
    Dan vraag ik een verwijzing naar de kno.

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik begrijp dat je er gek van wordt. Probeer er niet te veel op te letten, maar afleiding te zoeken. Weet dat je er op een gegeven moment mee om leert gaan, of het trekt weg. Sterkte!

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Thanks prinses! Lief! En het geeft de burger weer wat moed.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Afleiding zoeken vond ik persoonlijk erg moeilijk. Ik verstond zelfs gesprekken maar half omdat het suizen zoveel geluid produceerde.

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Islah, dat herken ik ook ja. En in de avond en nacht is het nog erger.
    Bij mij suist het ook in aanvallen zeg maar, dus nu is het weer even stil, maar dan ineens begint het weer. Ik wen er dus ook niet aan, omdat het op en af gaat. Had jij dat ook?

12. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi Nijntje11,

Daar ben ik nog even weer; ik heb sinds gisteravond m'n hele oor dichtzitten, zo'n gevoel en gigantische piep in m'n oor, verschrikkelijk. Heb er vannacht niet eens door kunnen slapen.
    Ik kwam op deze site terecht: Tinnitus Verdwijn Methode | Optimale Gezondheid! Misschien ook wat voor jou.. Daar zag ik tussen al de positieve reacties staan dat Ginkgo Bilopa ook erg goed zou zijn voor oorsuizen, wil het zelf ook eens halen! Hier staan verschillende suplementen voor oorsuizen: http://optimalegezondheid.s3.amazonaws.com/pdf/4-AntiOorsuizenSupplementen2012.pdf
    Misschien is dat de gouden tip?! :D

13. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hoi Elleke,

Dank je wel, ik ga er zeker eens maar kijken.
    Ik ben gisteren weer bij de huisarts geweest en ga over 2 weken naar de KNO. Deze huisarts zag overigens wel dat mijn trommelvlies iets ingetrokken was. Daar zou het aan kunnen liggen, maar de KNO kan beter kijken zei ze. Hoor jij trouwens de piep ook niet als je je oor dicht houdt? Dat vond mijn arts opvallend?
    Ik laat zeker weten of er nog iets uit komt. Houd jij me op de hoogte over of er bij jou iets werkt van de supplementen? Was jij nou ook naar een osteopaat geweest? Heb je daar iets aan gehad?

14. Summer2012

Summer2012 Bekend lid

11 jul 2012
    652
    2
    18
    Ik had tijdens de zwangerschap en na de keizersnede ook last van oorsuizen. Blijkt dus dat dit te maken kan hebben met een te laag ijzergehalte. Na het slikken van ijzertabletten en gezonde voeding, had ik er geen last meer van.

15. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ik laat je zeker iets weten over de supplementen.
    Goed van je dat je naar de huisarts bent geweest, en nu naar de KNO gaat.. Deze stap is voor mij heel groot. Ben gaan surfen op internet (moet je dus vooral niet doen ;) ) en ik kwam op een brughoektumor terecht: kenmerkend is dan het oorsuizen, de duizeligheid en het dove (gevoel) in je oor.. Deze 3 heb ik alledrie, dus ben zoooo bang om naar de KNO te gaan. IK weet; zo is het ook niet wat, ik tol de hele dag op de benen.
    De piep hoor ik ik de hele dag en nacht door, ook als ik mijn oor dichthoud. Ben jij er ook duizelig bij?

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hoi Elleke,

Nee, ik ben niet duizelig. Het is echt mijn oor. En als de suisaanval over is, heb ik oorpijn/gevoelig oor/hoofdpijn. Ik zou me toch ook laten doorverwijzen als ik jou was. Ok herken je angst wel, ik ben soms ook bang dat het iets ergs is. Maar ik wil er, als het even niet hoeft, ook niet mijn hele leven mee/over blijven tobben.
    Heel vaak vinden ze trouwens niets wat het suizen kan verklaren zei mijn huisarts.
    Misschien is het bij jou iets aan je evenwichtsorgaan? Omdat je ook duizelig bent? Ben je trouwens wel bij de HA geweest?

17. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    hee!!
    Mijn moeder heeft ziekte van meniere en daarbij haast continu oorsuizen, ene moment erger dan het anderen. Die supplementen zijn een goede tip zeg! GA ik haar doorgeven!

18. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Ja, het is bij jou echt suizen he!
    Bij mij veel meer klachten: vol gevoel in het oor, duizelig, erge oorsuizen. Dat zijn eigenlijk de hoofdklachten.

19. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mijn oor voelt alsof er een zee achter ruist zeg maar, dus drukgevoel herken ik wel.
    Heb je de huisarts al eens geraadpleegd?

20. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb er nu al 4. Of 5 jaar last van:$
    Soms hoor ik het en soms niet meer.
    Maar is echt vervelend, krijg er ook wel eens hoofdpijn van.
    Ben toen ook na ha geweest en oren waren schoon.
    Heb toen 2x verschillende neusspray gebruikt en anders moest ik het maar accepteren nou dat vond ik best wel moeilijk....

Deel Deze Pagina