oorsuizen, wie heeft de gouden tip??

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn man heeft het ook, vroeger veroorzaakt door vuurwerk. Hij heeft dus altijd een piep in zijn oor. Van de zomer had hij het ineens een stuk erger. Waarschijnlijk kwam dit door verkoudheid. Na antibiotica en zo is het uiteindelijk terug gezakt naar het oude nivo.

Als jij het normaal niet hebt zou het door verkoudheid kunnen komen. Ik zou me voor de zekerheid laten doorverwijzen naar de kno arts.

Succes en sterkte. Heb bij mijn man gezien hoe erg het je leven kan beinvloeden....

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Vvlinder, ik zou ook eens naar de KNO gaan.
    Mijn huisarts zei inderdaad dat er vaak geen oorzaak wordt gevonden waar je iets aan kunt doen en dan moet je er mee leren leven. Maar zij zei ook, dan wil ik wel dat er ten minste 1x door een KNO arts is gekeken of er niet iets organisch is wat het veroorzaakt.

3. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja was ik me net aan het bedenken dus denk dat ik dat eens ga doen

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Is het bij jou ook spontaan begonnen Vvlinder?

5. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Vroeger had ik al vaker last ervan, had ZN walkman en discman haha maar ging altijd over of als ik opstap was geweest was het de dag erna weg, zal iedereen wel hebben. Nu waren we in een café want ml had dartwedstrijd met zn team en muziek stond helemaal niet hard daar en ik zat ook niet bij boxen ofzo. Toen gingen we na huis en had ik ook oorsuizen en ik had zo iets van Oh is morgen wel weg. Maar niet dus, is nooit meer weg gegaan...... En wat ik ook altijd deedwas iederw dag mijn oren schoonmaken met een wattenstaafje daar kon het ook van zijn zei de ha.
    Volgens mij was bij mij ook iets in elkaar getrokken maar dat zou weer goed komen zei de ha...
    En soms heb ik echt erge last en als ik me rop concentreer gaat het ff weg maar da's maar voor paar seconden...
    Ggrr verschrikkelijk

6. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel benieuwd hoe het gaat met de oorsuis klachten bij jullie.
    Het is zo'n rotklacht :(

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik heb het nog steeds haha....

8. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Minder vvlinder :(

Ben benieuwd of Nijntje al bij de kno is geweest, of misschien is het over?

9. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ja idd ben ik ook wel benieuwd na!

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben toevallig deze week naar de KNO geweest.
    Doe zag op het eerste gezicht ook niks wat de oorzaak kan zijn, alles ziet er rustig uit. Ik moet eind maart terug voor een gehoor- en spraaktest. Ik denkdat hij mij verdenkt van gehoorsproblemen doordat ik vijf jaar lang in een concertzaal heb gewerkt en dus veel ben blootgesteld aan hard geluid. Het schijnt dat je daar op latere leeftijd toch last van kunt krijgen.
    Maar al met al nog niet veel wijzer dus...

11. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hoe is het bij jou Mingming? Enig idee hoe jij er aan bent gekomen?

12. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus nog afwachten Nijntje tot de gehoortest, pfff! Hopelijk is alles ok bij de test! Dat wachten op afspraken is ook irritant hè..

Ik heb het nu bijna een half jaar, bij mij is stress de oorzaak, lichamelijk is alles goed verder.
    Bij mij begon het met piepend rechteroor en nu sinds paar maanden bromtoon in hoofd erbij, die vind ik het ergste! :x

Hij verwacht dat het vanzelf minder wordt bij mij, maar dat gaat wel lang duren.

Dat wil ik ook wel meegeven, op internet vind je vaak negatieve verhalen, zeker vwb tinnitus, maar hij heeft meerdere patiënten gehad waar het na lange tijd (oorzaak stress) weer is verdwenen.

13. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is dus de KNO arts ;)

14. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hoi,

Ook ik heb er last van. gek word ik ervan. ik loop ook bij de kno arts en ga naar een duizeligheidscentrum. omdat ik een vermoeden heb van meniere.
    ook begin ik gehoorverlies te krijgen door de aanvallen.
    je kunt tegen oorsuizen niets doen. wel heb je ruismaskeerders. een soort van hoorapparaatje. tegen maskeerd het suizen.

sterkte ermee!!

15. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook sterkte mamatje77!
    Heb je er al lang last van?

16. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Het is inderdaad vreselijk vervelend en beinvloedt je leven echt vind ik. Ik vind het ook erg moeilijk om afleiding te zoeken (dat is een veelgehoorde tip) als het gesuis zo duidelijk aanwezig is

17. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar :(

Heb hier nu vaak de radio aanstaan, om te maskeren.
    Ik vind het zo'n nare klacht, ook omdat het zo vaag is, je kan zo weinig :(

18. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Haiiii

ik heb er nog maar een paar maanden last van. voor en tijdens een duizeligheidsaanval is het suizen nog erger. knettergek word ik ervan. dat ik proef gehoorapparaatjes had, hoorde ik het suizen niet meer doordat het gemaskeerd werd. heerlijk was dat. hier ook veel spanningen en stress dit lokt aanvallen uit....
    jullie ook sterkte heh dames!!

19. Lycka

Lycka Fanatiek lid

10 jan 2012
    1.118
    0
    0
    Zweden
    Ik heb ook last van oorsuizen. Het is 2,5 jaar geleden begonnen tijdens een verkoudheid. Ik hoor een pieptoon en een bromtoon.

Ik ben toen via de huisarts bij de KNO-arts gekomen. Neusspray gekregen, wat voor de verkoudheid wel hielp, maar niet voor het oorsuizen. En een hoortest gehad en die was voldoende.

Sinds een half jaar hoor ik het harder dan voorheen en heb er nu dus ook veel vaker last van.

Het vervelendste vind ik dat ik hierdoor extra alert ben op geluid, zeker nu we weer een kleintje in huis hebben. Het geeft veel stress en irritatie. Ik kan gewoon niet op mijn gehoor vertrouwen.

Ik ben ook nog op zoek naar de gouden tip!

20. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb niet alle posts gelezen. Maar het kan ook met je bloeddruk te maken hebben. Als je een te hoge bloeddruk hebt kun je ook last krijgen van oorsuizen. Ik heb het zelf namelijk.

Deel Deze Pagina