Kijk,dat bedoel ik nou! Het wordt gewoon niet serieus genomen en daarom doen artsen zo moeilijk voor een doorverwijzing! Mijn moeder heeft de doorverwijzing afgedwongen bij de huisarts omdat de KNO ook niet wist wat te doen.. Zij is nu 5 maanden onder behandeling van een professor in Antwerpen en dat heeft haar leven veranderd!
Weet niet of het al genoemd is, maar ik heb recent te horen gekregen dat een spier (vraag me niet hoe die heet) thv je hoofd, nek, schouders en sleutelbeen loopt ook serieus oorsuizen kan veroorzaken. Dit weten huisartsen vaak niet. ALs je bekend bent met een verhoogde spierspanning (of het idee hebt dat je nek en schouders "vast" zitten) dan is een afspraak bij een goede sport masseur misschien een optie.... Groetjes Guppie
spier klopt inderdaad, mijn fysio vertelde dat ook inderdaad. ik had het al heel lang, ik kwam er achter een B12 B11 en foliumzuur te kort te hebben, sinds ik dat aanvul dmv spuiten en suplementen is het enorm verbeter, raar maar waar. of het toeval is of niet, ik ben er blij mee. doorverwijzing KNO arts kan nooit geen kwaat en gewoon afdwingen, helaas moet je tegenwoordig bij sommige klachten echt dingen afdwingen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb vooral als ik achter de laptop heb gezeten en daarna opsta. Dan krijg ik serieus last van oorsuizingen. Nu heb ik ook last van duizeligheid, verminderde evenwicht. Het komt allemaal van die spier af. Frustrerend, maar ik weet waar het vanaf komt. Probeer dus allemaal te letten op je houding achter de pc of laptop. Ik heb een massagekussen en een standaard om mijn laptop hoog op te zetten. Sindsdien had ik er minder last van. Maar sinds ik weer met mijn laptop op schoot op de bank zit, ben ik weer de sjaak..
Nijntje ja bloed laten prikken. maar ik had wel veel meer klachten, of ze enkel om oorzuisen dat gaan prikken geen idee?
Dank je mamatje. Wel iets om mee te nemen. Het is namelijk bij mij begonnen kort nadat ik met mijn zoontje van de trap ben gevallen. Ik heb toen de klap gevangen door met mijn linkerarm aan de trapleuning vast te blijven hangen. En kreeg dus enige tijd daarna last van oorsuizen. De huisarts wist niet of eea met elkaar te maken kon hebben, maar het zou dus ook een spier in die buurt kunnen zijn.
Hai dames, nijntje graag gedaan had het ff gegoogled... ik krijg aanstaande dinsdag de uitslagen...zal mij benieuwen. gisteren had ik een feestje...pfff moet het vandaag ontgelden... enne het oorsuizen was niet weggegaan...
En mamatje? Heeft er hier iemand trouwens ervaringen met een osteopaat? Zit ik te overwegen als het bij de KNO op niks uit loopt namelijk...
Hoe gaat het hier? Osteopaat zit ik ook aan te denken, nog geen ervaring mee. Maar zeker iets om te proberen. Ik wil sowieso alles proberen, hoop ook echt dat hier een oplossing voor komt in de toekomst. Artsen geven al aan dat ze nog maar weinig van tinnitus weten :x Ook echt bizar dat het door stress kan komen, maar goed, stress kan meer aparte klachten geven.. Ik ga sowieso voor een second opinion, ik hou jullie op de hoogte en hoop dat we allemaal van deze k*klacht af mogen komen!
Niets gelezen;;...toch even een reaktie, misschien al gezegd. Het kan te maken hebben met nekklachten, zenuwen die klem zitten ed. Fysio.
hier nog 1! Kan het alleen niet echt suizen/piepen noemen. Bij mij lijkt het alsof er een motor staat te draaien. Ik heb het vooral als ik lig, echt gebrom, ik wordt er wakker van. I kan het alleen steeds weg "" klaren"" Ik klaar mijn oren en het geluid is weg. soms "plopt" hij direct weer en heb ik weer motoren in mijn oor...heel vervelend en het verstoord duidelijk mijn nachtrust. Ik ben bij de KNO geweest, ook ivm duizeligheden. MRI gehad, onderzoeken gehad, bleek rondzwevende oorkristallen te hebben. Toen hebben ze me "gezwiept" en ind het duizelig zijn was/is weg...maar het brommen is er gewoon nog steeds. Het stomme bij mij is dus dat ik het weg kan ""klaren". mijn gevoel zegt dat mijn trommelvlies dan heel hard trilt, maar de KNO heeft allerlei onderzoeken gedaan en er kwam niks uit. xx miek
Hai dames, nijntje zou idd misschien van de val kunnen komen... nou ik moest ff bijkomen van het nieuws...zo boos was ik... ik had volgens hem voldoende klachten van meniere... maar ook weer niet grrrr lekker vaag dus. waarschijnlijk omdat ik rechts ook gehoorverlies heb en het evenwichtsonderzoek toonde geen afwijkingen. .verder gaf die arts soms antwoorden waarvan ik witheet werd. Hij wilde ook nergens mee helpen.... Dus nu sta ik op de wachtlijst voor het duizeligheidscentrum.
Nadat ik ben bevallen van mijn zoontje (in augustus 2011), kreeg ik drie maanden later last van suizen in mijn linker-oor. Zei nog tegen mijn man toen we in beed lagen; wat heeft de buurman de laatste tijd toch vaak de wasmachine aan... Mijn man hoorde geen overijverige buurman/wasmachine... Uiteindelijk naar de HA, afgescheept met 'u bent verouden, daar is de neusspray'. Na twee maanden niet meer verkouden te zijn, werd ik (vrij gemakkelijk dus!) doorverwezen na de KNO. Die stelde vast dat ik wel minder goed lage tonen kon horen aan het betreffende oor... Maar niets anders. Mijn oorsuizen was een beetje zoals Nijntje (geloof ik?), het ook heeft; soms was het een dag of drie weg. Heel mal. In ieder geval, om mijn verhaal af te ronden. Sinds een week of vier geen suis meer in mijn oor! Heb volgens mij niets geks/anders gedaan (behalve recent zwanger geworden...), en in één keer weg. Ben natuurlij altijd bang dat hhet tóch weer terugkomt, maar zo lang is het bij mij nooit weg gebleven. Wat ik dus eigenlijk wil zeggen meiden, houd moed, ik weet hoe vervelend het is/kan zijn. Ik hoop dat jullie ook snel verlost mogen zijn van deze bijzonder irritante kwaal! Sterkte!
Ik snap eigenlijk niet dat ik hier nog reageer want ik word toch genegeerd maar ik doe het toch.. Ik ben namelijk echt begaan met jullie omdat ik zie wat tinnitus met een mens doet. Ik wil dus toch nog een laatste tip geven,wat je ermee doet moet je zelf weten. Mijn moeder gebruikt een combi van 2 geneesmiddelen en sindsdien is ze van bijna al haar klachten af! Het werkt maar bij heel weinig mensen maar je zult maar net geluk hebben! Ze gebruikt Deanxit en Rovotril. Succes dames!
Pluis, allemaal meiden hier met een probleem aan hun oren... Grapje! Maar bedankt voor je input, misschien werkt het voor sommige dames hier! *voor iedereen die hier langer schrijft; wil me nergens mee bemoeien hoor.., begrijp me niet verkeerd!*
@tjessia, thanks, fysio is dus ook een optie, zelf ervaring mee? @miekie, die motor herken ik helaas, blehhh, voel je het als het ware ook dreunen in je hoofd? @mamatje, jammer zeg dat je weinig aan de arts had, je moet het ook echt treffen he. Blijf voor jezelf opkomen hoor!! Hopelijk kan het duizeligheidscentrum je helpen. @stando, fijn dat het weer weg is, wat een opluchting, je hebt er dan toch een jaar last van gehad he, pfff... @pluis, bedankt voor je tips en voel je niet genegeerd hoor, fijn dat het bij je moeder beter gaat! Blijf vooral tips geven, super juist Ik ben er inmiddels wel achter hoe meer je je druk maakt om het suizen, hoe erger het wordt, maar ja, zie maar eens uit die cirkel te stappen