oorsuizen, wie heeft de gouden tip??

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mieke: bij mij is het ook meer een brom, of een geluid alsof het stormt in mijn oor zeg maar. In eerste instantie dacht ik, net als Stando, dat de buren een machine aan hadden staan of dat ik e snelweg ver weg hoorde ofzo.
    Stando, jouw verhaal geeft me weer een beetje hoop dat het ooit nog weg zal gaan (misschien maar weer zwanger worden dan, hihihi :) ) Ook omdat onze verhalen wel wat op elkaar lijken.
    Mingming: Hou je ons op de hoogte van je second opinion/osteopaat?
    Pluis: ik negeer je niet hoor! En dank voor de tips, ik zal het meenemen!

Hebben jullie ook pijn door het suizen? Ik heb het idee dat ik ook last van mijn oor (en soms keel) heb aan die kant. Maar dat kan natuurlijk ook weer psychisch zijn omdat je je er op focust. Mijn neus zit trouwens ook vaak dicht aan de kant waar het suist, dus daar kan het ook iets mee te maken hebben..

2. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop het voor je Nijntje (en voor mezelf, ben nog steeds niet helemaal van overtuigd hoe lang het weg blijft). Ik weet wel dat ik het wel lastig vond dat het soms ineens weg was. Het is natuurlijk net zo (/erger) indien je er altijd last van hebt, maar het was voor mij de eerste paar keren écht een klap in mijn gezicht als het tóch weer terug kwam. Heb een aantal malen huilend op de bank gezeten, Hoe ga jij daar mee om Nijn?

En de andere dames, hebben jullie er ook psychisch last van?

3. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Heeeel herkenbaar Stando.
    De eerste leer heb ik echt flink gejankt dat het weer terug was.Wat was ik zielsgelukkig toen het voorbij leek...
    Bij de tweede keer probeerde ik mezelf er al op voor te bereiden dat het weer zo zou gaan, maar toen het vervolgens iets langer weg bleef, kreeg ik toch stiekum hoop... Was er echt een beetje depressief van dat het er weer was... En zodra het terug is, kan ik me ook helemaal niet meer voorstellen dat ik er een tijdje helemaal geen last van had (snap je wat ik bedoel)
    Sowieso vind ik het bij vlagen echt moeilijk om er mee om te gaan en wil ik er eigenlijk niet aan denken dat dit wellicht voor heel lang zo blijft...
    Ik begrijp nu ook ineens waarom Vincent van Gogh zijn oor er af heeft gesneden. Je hoort altijd dat hij gek was, maar hij had schijnbaar ook oorsuizen. Niet dat ik dat zou doen hoor, maar ik begrijp dat hij daar alleen al knettergek van werd.

Ik hoop voor je dat het noooooit meer terugkomt!

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Oja Miekie: wat is gezwiept??
    Ik heb ook het idee dat het met gapen te maken heeft op een bepaalde manier.. Als ik zeg maar gaap of doe alsof (volgens mij is dat wat jij bedoelt met oren klaren) en ik adem ondertussen in, is het soms net alsof het waait in mijn oor.Ik weet dat dit heel vaag klinkt, maar misschien dat jij het herkent...
    Ik heb trouwens ook het idee/gevoel dat er tijdens het suizen iets beweegt in mijn oor. Als het dan voorbij is, voelt het ook pijnlijk aan. Ik weet het, mijn verhaal wordt steeds vager, maar het is ook zo'n rare klacht!!

5. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik hou jullie zeker op de hoogte, dat mis ik ook echt op internet, dat er (meestal) naderhand niet wordt verteld hoe iets is afgelopen.
    Alhoewel ik ook wel kan begrijpen dat je er dan helemaal niets meer van wilt weten en wegblijft van fora..

Of ik er psychisch last van heb, ja behoorlijk en dat is een understatement :(
    Ik ben echt bang dat het nooit meer weggaat en die instelling is ook niet echt handig bij deze klacht ;)

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thnx meiden,ik blijf jullie zeker volgen!
    Man man, wat heb ik met jullie te doen..:(
    Oorsuizen worden echt heel erg onderschat en er is weinig begrip vanuit de buitenwereld. De meeste mensen reageren met: "Oh ja,dat heb ik ook weleens als ik uit ben geweest. Echt irritant he!".
    Ik weet dat het onwetendheid is maar toch..

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dank je Pluis!!
    Volgens mij ben jij inderdaad een van de weinigen die snapt hoe het je beinvloedt.

8. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben even benieuwd hoe het met jullie gaat dames!!

Hier is er nog niets veranderd helaas, ik wacht nog op m'n oproep voor de second opinion.

9. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Hier ook niet :( Geen suisloze dagen meer gehad helaas...
    Volgende week gehoor- en spraaktest bij de KNO arts.
    Al verwacht ik daar verder ook niet heel veel van... Stel dat hij concludeert dat ik met dat oor slechter hoor...dan ben ik toch nog steeds niet van dat suizen af??

10. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je er wel een beetje mee slapen Nijntje?

Die gehoor- en spraaktest heb ik al gehad, kwam niets uit bij mij, was helemaal goed ;)

Was er maar een pilletje ofzo tegen het gesuis/gebrom, verdorie, ze weten zoveel, maar hier weten ze nog maar zo weinig van :x

Succes vast bij de KNO Nijntje!!

11. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Probeer bij Professor de Ridder in het UZA in Antwerpen te komen,er bestaan wel degelijk pillen die sommige mensen kunnen helpen!

12. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb begrepen dat bij hem een wachtlijst is van een jaar?
    En hij schijnt naar Nieuw Zeeland te gaan? :(

Pluis, hoe is het nou met je moeder?
    Heeft ze al lang last van tinnitus, hoe is het gekomen?

13. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    De wachtlijst is idd lang,mijn moeder heeft ongeveer 10 maanden moeten wachten op een afspraak maar het was het wachten waard! Binnen de kortste keren is ze met die 2 medicijnen gestart en na 4 dagen hielp het al! Van vertrek naar Nieuw-Zeeland weet ik niks,sorry..

Mijn moeder heeft al erg lang last van bijgeluiden maar een jaar of 2 geleden kreeg ze echt het extreme tinnitus.. Ze had een (zo noemt zij het) bijennest in haar oor en ook in haar hoofd waardoor ze s'nachts ook niet meer sliep. Dat deed natuurlijk geen goed want door het slaapgebrek werd het erger en erger. Ze had er ook een fluittoon bij.

Nu ze dus die medicijnen slikt gaat het echt veel beter met haar! Ze hoort nog wel wat maar het is niet op de voorgrond en ze kan er prima mee leven. Ik heb mijn moeder in misschien een week tijd zien opleven,van een compleet wrak naar een vrolijke en levenslustige vrouw! De eerste weken wilde ze iedere dag de hort op,ze wilde de verloren tijd inhalen! Winkelen,naar de kust,naar een rommelmarkt..allemaal dingen die ze niet meer deed omdat het gebrom en gesuis ondraaglijk was en alleen maar erger werd met harde muziek in winkels,het geruis van de wind en het geroezemoes van grote groepen mensen. Ik moet er bij zeggen dat mijn moeder flink slechthorend is en 2 gehoorapparaten heeft dus echte harde geluiden zijn nooit prettig omdat het zo wordt versterkt.

Hoe komt ze aan tinnitus? Tja,ze heeft van kleins af aan al te kampen gehad met de ene oorontsteking na de andere en meer oorproblemen. Ze is in totaal zo'n 13 keer aan haar oren geopereerd,bijna alles is van plastic. Volgens Professor de Ridder staan de kleine haartjes in haar oor plat ipv rechtop en dit zou 1 van de oorzaken van het probleem zijn,verder dan dat zijn ze nog niet gekomen.. Ze hoeft voorlopig niet terug te komen,het gaat haar nu heel goed en daar gaan ze niet aan rommelen.

In de periode dat mijn moeder zo veel last had,heb ik echt iedere dag vreselijk gehuild. Ik had zo'n medelijden met haar omdat ik zag wat het met haar deed. Ik had het zo van haar over willen nemen maar m'n moeder zei: "kind,je weet niet wat je zegt.." Nu heb ik mijn moeder weer helemaal terug,helemaal geweldig!

14. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjee, wat een verhaal van je moeder :(
    Ik vind mijn bijennest (zo had ik 'm nog niet bedacht) al vreselijk, maar die is ongetwijfeld minder hard dan die van je moeder en dan ook nog die fluittoon en hyperacusis, kan me voorstellen dat ze helemaal depri ervan werd en jij ook, wat voel je je dan machteloos he.
    Echt fijn dat het beter met haar gaat!! :)

Ik ga sowieso die 2 medicijnen doorgeven aan de KNO van de second opinion, nou is de één een benzo en de ander een antidepressivum (toch?) en van beiden ben ik geen voorstander, maar als het helpt....
    Je hoort ook dat veel antidepressiva tinnitus als bijwerking hebben, dat maakt het zo dubbel :(

Erg vermoeiend hoor, continu het geluid en die onzekerheid over de afloop, of het uberhaupt wel ophoudt. ;)

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    I know MingMing.
    Ik hoop nog steeds dat het verdwijnt en probeer me maar vast te houden aan de verhalen van degenen bij wie het wel weg ging. Anders zou je er depressief van worden

Pluis: wat fijn dat het nu zo goed gaat met je moeder

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Tja,mijn moeder slikt ook niet graag medicijnen (en zeker niet dat soort) maar het werkt als een tierelier dus wat zou het..

Succes meiden!

17. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Pluis!

Ik hoop ook nog steeds dat het verdwijnt, en ben me aan het verdiepen in TRT therapie, je moet wat he....

18. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Mijn man is ook vanwege een sirene in zijn hoofd bij dr de ridder geweest en heeft beide medicijnen gebruikt. Helaas zonder enig effect (behalve heerlijk slapen ;) zijn tinnitus is niet het gevolg van gehoorschade maar van stress en spierspanning en daar is helaas geen kruid tegen gewassen

Hij is met edn burnout thuis komen te zitten. Nu gebruikt hij sinds 1 jaar een andere AD en daarnaast een spierverslapper en gaat het een stuk beter. Er zijn nog steeds dagen dat hij enorme last heeft, maar er zijn nu ook weer goeie dagen e n dat was heel lang niet. Langzaamaan kruipt hij uit het dal

Heel veel sterkte allemaal

19. MingMing

MingMing Actief lid

25 aug 2012
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Mar, fijn dat het beter gaat met je man!
    Zo zie je maar wat stress kan doen.... :$
    Hoe bedoel je geen kruid tegen gewassen?

20. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Mingming: wij kunnen altijd nog proberen een prop Plenty in onze oren te proppen binnenkort he?! :)
    *probeert er maar een beetje humor in te houden*

Deel Deze Pagina