Hij is van nature heel stressgevoelig (krijgt bv al erge stress van een vakantie waar hij zin in heeft :s) en heeft een hoge spierspanning. Dit is aangeboren en is zeg maar niet met ontspannen of relaxen te verminderen. Hij gebruikt dus nu een lage dosering mirtazapine als ad en slaapversterker en een lage dosering baclofen als spierverslapper Het beste werkt bij hem diazepam als speurverslapper, maar ja dat kun je maar een paar dagen slikken zonder afhankelijkheid
Ik ben ook benieuwd Nijntje!! Hoe gaat het nu met het suizen? Mar, is de tinnitus wel minder geworden van de mirtazapine? Of is het een kwestie van er beter mee kunnen dealen?
Ja dat is dus moeilijk te zeggen. Beetje kip en het ei misschien? Het gaat iig veel beter met hem nu, hij heeft minder en minder vaak last en 1 x per week een dag dat er echt een alarm afgaat in zijn hoofd. Daar kan hij mee leven zegt hij en dat is wel eens anders geweest met name de baclofen zorgt bij hem voor minder piep en de mirta zorgt voor heel goed slapen
Ok, nou fijn te lezen, voor je man natuurlijk, maar ook voor jou! Ik hoop voor hem dat het uiteindelijk nog meer gaat afnemen Zo, ik ben me nu even een partijtje aan het balen :x Mijn KNO zou 2 weken geleden een brief voor de second opinion sturen naar UMCU, en ja hoor, ze hebben daar niets ontvangen Nu wordt er vandaag eea gefaxt, maar ja, ik wacht nu dus al 2 weken voor jan met de korte achternaam, grrrrrr!!!
Dat is vervelend Mingming. Wat ik me nog af vroeg: is het bij jou na de gehoortest dan opgehouden? Zo van, je hoort nog goed, dus we kunnen er niks aan doen?
Ik heb ook een MRI gehad, om een evt. tumor uit te sluiten, alles zag er goed uit gelukkig, wel zitten al mijn holtes vol en heb ik een cyste in m'n kaakholte (dit wil ik bij de SO aankaarten), volgens mijn KNO heeft dit geen invloed op de klachten, maar ik heb ook gehoord dat volle holtes voor bromtonen etc. kunnen zorgen, dus.. Na de gehoortest, die normaal was, heeft ie aangegeven dat hij vaker patienten heeft gehad met tinnitus door stress en dat het dan ook vaak weer weggaat, maar dat het lang kan duren en daar kon ik het mee doen, ik moest het proberen te negeren en verder bij de psycholoog, waar ik al kwam trouwens. En dat was het
Uitgekomen in 2012, ´Eerste hulp bij oorsuizen´, Olav Wagenaar. Heb het nog niet gelezen maar het is me aangeraden, schijnt ook helder en praktisch te zijn.
Dat is wel uitzonderlijk Mingming. Volgens mij krijgt lang niet iedereen een MRI aange oden als ik het zo hier en daar op het internet lees.
Ik weet eigenlijk niet wat precies de standaard is bij deze klachten, maar aangezien ik een angststoornis heb helaas, heeft dit wel meegespeeld hierbij, ter geruststelling zeg maar.
Flerk, thanks voor de tip! Jij hebt dus ook helaas last van tinnitus, of hyperacusis? Want boek gaat over beide geloof ik
Nou, hier terug van de kno arts. Die kan er verder ook niks van maken, mijn gehoor is uitstekend en er is niks te zien. Het zal nog wel een tijdje blijven en uiteindelijk wel weg gaan, was zijn oordeel. Mmmmm... fijn dat ik goed hoor, maar ik suis nog steeds. Neussprays hadden volgens hem ook geen zin, aangezien er niks aan de hand is. Stomen met kamille kan ik no0g proberen (maar die tip kreeg ik jaren geleden ook bij keelklachten. Ga het wel proberen hoor..) Dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij Mingming. Ben benieuwd of je second opinion iets op gaat leveren. Hou je me/ons op de hoogte? Ik overweeg toch ook nog steeds de osteopaat. Heb ik de kno arts nog gaar gevraagd, maar die kon er niks van zeggen, had er geen ervaringen mee.
Raar schuitje zitten we he Nijn.... Heeft ie nog meer tips gegeven, of een idee hoe het bij je is gekomen? Ik hou je zeker op de hoogte, alhoewel ik er niet al te veel van verwacht, maar ik kan daarmee het fysieke gedeelte afsluiten, dan ga ik er ook geen arts meer voor bezoeken. Misschien inderdaad ooit die osteopathie, of een fysio, maar goed, dat is van latere zorg.
Mingming: Nee dus.Alleen dat het te maken kan hebben met doofheid, maar bij mij dus duidelijk niet. En aangezien er ook niks te zien is, weet hij het ook niet. Hij blijft wel steeds vragen of ik ook duizelig ben, maar dat ben ik niet.
Hoi MingMIng, ik heb hyperacusis. Het is erger als ik meer spanningen heb. Toen ik heel jong was ben ik keihard gevallen en kreeg ik acuut een soort ´tinnitus´aanval in mijn hoofd (keiharde geluiden, alsof er een enorm orkest in mijn hoofd zat). Dit is overgegaan maar de hyperacusis niet. Gelukkig niet altijd even heftig maar nooit weg... Als ik het boek gelezen heb zal ik hier zeker verslag komen doen! ps ik was een jaar of 10 toen ik zo hard viel en ik denk dat ik een jaar of 18 was toen ik zelf, door er heel veel over op te zoeken, ontdekte dat er woorden voor bestonden. Ik weet nog dat ik dacht; ik heb tinnitus en hyperacusis.... ik stond gewoon te janken omdat het bestond, er waren gewoon namen voor! En al die tijd dacht ik dat er iets heel engs met me aan de hand was. Geen pretje. Heb er wel mee leren leven.
flerk: ik ben ook benieuwd naar je ervaringen met het boek. Wat erg dat je zo lang rond hebt gelopen zonder dat je wist wat er aan de hand was.
Thanks, er zijn natuurlijk maar weinig mensen die het begrijpen (als ze het zelf niet hebben) en ik was jong en durfde er niks over te zeggen tegen mn ouders. Ik klaagde wel over oorpijn maar de gekke geluiden, heb het pas jaren later verteld. Ik hou je op de hoogte over het boek!