hallo allemaal.. Ik ben nu 39.6 dagen zwanger en heb sinds vorige week (39 weken) last van oorsuizen/piepen aan mijn linkeroor... Ik word er erg onrustig van en ben na 2 dagen naar de huisarts geweest. Die heeft in mijn oren gekeken en kon alleen aan mijn linkeroor een dof trommelvlies zien. Verder zei ze dat het te maken kan hebben met de zwangerschap. Dus ik moest het afwachten en als het over 6 weken nog niet over is dan terug komen. Ook heb ik het gevraagd aan de verloskundige en ook die zei dat het met de zwangerschap te maken kan hebben... Dus mijn vraag is: zijn er vrouwen die net als mij in de zwangerschap er last van hebben gehad en dat het na de bevalling/kraamtijd over was? Alvast Bedankt!!! Groetjes Sas
Hier ook af en toe oorsuizen gehad & nu nog steeds af en toe. Ach als al die hormonen mn lijf uit zijn zal het wel voorbij zijn. Maak me er niet zo druk om.
Vanaf 20 wk last van mijn oren. Continu verstopt en paar sec later weer open.. Alsof je in het vliegtuig zit en je oren moeten ploppen. Vorige en deze zw. last van.. Na zw. Nergens meer last van. Doktersass wilde oren uitspuiten maar er zat niets. In je zw. Kunnen slijmvliezen opzwellen... Nu een neusspray met onstekingsremmers en dat is echt een verademing! Maar aangezien jullie baby bijna komt voor jou iets te laat.. Je kan event. Nog een gewone neusspray gebruiken die verkrijgbaar is bij kruidvat e.d. Baat het niet, schaadt het niet?!
Even een tip: als je helemaal gek wordt zet dan iets van muziek of geluid aan op de achtergrond. Het maakt niet zo heel veel uit wat of hoe hard het staat. geluid overstemt de piep en de ruis. Dat maakt het iets makkelijker om de tijd door te komen tot het hopelijk weer weggaat.
Hebben ze je bloeddruk ook gemeten? Het kan namelijk zijn dat die hoog is, waardoor je oorsuizingen krijgt
Ja! Ik heb dat in het begin van m'n zwangerschap gehad! Ik had toen ook de griep helaas... Is vanzelf over gegaan
Voor mijn zwangerschap had ik soms al oorsuizen, maar dat is er niet minder op geworden zeg! Ben er ook maar vanuit gegaan dat het bij de zwangerschap hoort. Idd wel even je bloeddruk in de gaten houden, een te hoge bloeddruk kan de oorzaak zijn en dan moet er wel actie ondernomen worden natuurlijk.