Zwangerschapsaankondiging 9 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melis123, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melis123

Melis123 Lid

21 jan 2016
    56
    0
    6
    NULL
    Veluwe
    Hallo meiden! Vanmorgen hebben we onze eerste echo gehad,
    We zijn op dit moment 9 weken. Volgende week vrijdag (20mei) hebben we de 2e voor de datum..

Nu willen wij het graag vandaag al bekend maken bij onze familie en vrienden, alleen hoe?

Mijn schoonvader is 7 april jl. overleden na een kort ziektebed. Die ochtend, voordat de sedatie werkte, hebben we hem verteld dat we zwanger zijn.. Zijn laatste woorden waren: 'ik zal over de kleine waken'.

Nu willen wij graag tijdens de aankondiging, iets terugwijken naar de moeilijke tijd afgelopen 9 weken..

Weten jullie een passende tekst? Heb al wat op internet lopen zoeken, maar nog niet iets passends kunnen vinden..

Alvast bedankt!

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met het vertrouwen dat opa over onze kleine waakt willen wij jullie vertellen dat we een kindje krijgen.
    Misschien mooi gedichtje erbij?

3. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik zou het persoonlijk niet koppelen aan de moeilijke tijd van de laatste weken.. Iedereen gaat daar anders mee om.
    Wij hebben het gisteren met Moederdag bekend gemaakt aan familie en vrienden.. De opa's en oma's hebben we roze en blauwe bloemen gegeven en een lijstje met: je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in december ben geboren, mag ik dan ik dit lijstje misschien? Ze hebben ook een kopie van de echo gekregen. De rest hebben we gewoon gebeld of een leuk berichtje gestuurd. Is erg goed door iedereen ontvangen. Vond het zelf erg prettig om iedereen op dezelfde dag in te lichten. Hoeft ook niemand zijn mond te houden, dat is niet voor iedereen even makkelijk.

4. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Misschien:
    Hoera, wij verwachten (weer) een kleine bengel.
    Opa is zijn of haar beschermengel.
    Hij beloofde over dit babytje te waken.
    En zo deze verdrietige tijd weer wat blijer te maken.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Een passende tekst?
    Wil je je familie een berichtje sturen?
    Of ga je ze bellen?

Als je gaat bellen, zou ik zeker geen rijmpje ervan maken.
    Maar goed dat ben ik, ik houd zoiezo niet van die rijmpjes.

Wij hebben er zelf voor gekozen om bij geboorte van onze dochter de donkere periode ervoor en die nog zou volgen helemaal niet te vermelden.
    Ik zou niet willen dat m'n dochter later op haar geboorte kaart had zien staan dat haar ene opa haar nooit heeft gekend en dat haar andere opa haar nooit zou zien opgroeien.

Maar goed het gaat hier om een geboorte aankondiging naar familie toe, dat is natuurlijk heel iets anders.
    Ik zou familie gewoon bellen en het verhaal vertellen wat je hier net hebt opgeschreven.
    Dat je het aan je schoonvader hebt verteld en dat hij over de kleine zal waken.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    En gefeliciteerd met je zwangerschap :)

7. appelpie

appelpie Actief lid

15 jan 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kippenvel!!!!!

erg mooi verwoord. Persoonlijk vind ik het heel erg bijzonder dat hij wist dat hij opa ging worden. Niet iedereen is dat gegund. Als ik in jou schoenen zou staan zou ik dit rijm0je delen met intimie die ook de opa goed kenden.

8. MaBaD

MaBaD Niet meer actief

Allereerst van harte!!!
    Ben het met Appelpie eens....
    Maar blijft natuurlijk persoonlijk.
    Je gaat vast vele mensen blij maken, hoe je het ook gaat vertellen.
    Doe het hoe het goed voelt!!

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij kondigden onze zwangerschap aan toen man zijn zus terminaal ziek was, ze was de 2e die het wist - na m'n man dus. Bij ons stond "een lichtpuntje in de duisternis" centraal. Dit omdat schoonzus toen zó blij was dat er eindelijk weer wat leuks was!

Deel Deze Pagina