Ik heb misschien een rare vraag, maar is het nodig om bij het tempen met een gewone thermometer te meten, of kan een oorthermometer hier ook voor gebruikt worden?
Hoi Madeliefie, Het klopt wat Jessica83 zegt, die ervaring heb ik ook. Ik dacht: handig zo'n oorthermometer... stuk gemakkelijker dan zo'n rectale. Maar als ik mijn tempkaartjes naast elkaar leg... Bij de oorthermometer kan ik helemaal geen duidelijke tempsteiging ontdekken en bij de rectale is dit opeens veel duidelijker. Dus ik denk ook dat de rectale veel nauwkeuriger is. Balen he!
ja inderdaad! Ik ga nu toch maar met een gewone meten, maar een oorthermometer was wel makkelijker geweest! Bedankt voor jullie reacties!
Oorthermometer is niet goed. Reden: je moet tempen nog voor je opstaat. Als je op je zij hebt geslapen is de temperatuur in het oor waarop je hebt gelegen hoger. Als je wakker wordt weet je niet in welk oor dat is! Maw: onnauwkeurig! Ik weet dit echt zeker: ik heb ooit voor kleine ingreep in zkh gelegen. De operatie was bijna afgeblazen omdat ik opeens koorts leek te hebben. Dat was dus niet zo, maar ik had op dat oor gelegen. Ook door bv koptelefoon wordt je oor warmer. Succes!
Ik had ook een oorthermometer gekocht. Ik dacht, mooi makkelijk! Maar binnen 3 minuten tijd had ik 8 verschillende temperaturen te pakken. En daar zat ook een 39.5 bij! Dat kan nooit, dacht ik. Dus toch maar gewoon rectaal... Inderdaad erg jammer....