Dreumes ineens pijn aan been??!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama van sem, 14 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,
    Mijn zoontje van net een jaar heeft sinds een week ineens pijn aan zijn rechter been bij het kruipen...Hij ontziet zijn beentje door tijdens het kruipen niet op zijn knietje maar op zijn voet te leunen.
    En zo komt hij nu vooruit.
    Tijdens het stappen langs de tafel, zitten, slapen etc heeft hij nergens last van. Echt alleen tijdens het kruipen.
    Hij moet er soms ook om huilen en pakt dan zijn beentje vast, zo zielig!!
    We zijn al drie keer bij de huisarts geweest en hebben nu een afspraak bij de orthopeed.
    Hij heeft geen koorts, geen splinter of zichtbare wondjes en is niet gevallen of iets dergelijks...het kwam uit het niets...
    Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken....klinkt dit voor iemand herkenbaar?
    Alvast bedankt!!
    Groetjes mama van Sem

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Misschien groeipijn? Gewrichtspijn door het snelle groeien opeens?

Ik weet het niet hoor....roep maar wat ;)

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn dochter heeft ook groeipijn, al zijn het wel periodes ze heeft het ook altijd in haar knietjes. Bij haar begon het met ruim anderhalf jaar. Al vind ik je kindje nog wel jong om het te hebben, groeit hij hard op dit moment?? Hier was het vaak ook 's nachts echt gillen en echt raar strekken met haar beentjes. Ook overdag als ik ze bijv normaal neer zette op de grond. Dan moest ze huilen moest echt heel zachtjes doen en met luier verschonen het ook ontzien. Toen ze ouder werd wijst ze hier ook negen van de tien keer haar rechterknietje aan.
    Maar goed dat je een afspraak heb zou er zeker naar laten kijken.

4. mama van sem

mama van sem Actief lid

10 mrt 2011
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,
    Volgens de kinder-arts is het toch een ontsteking aan zijn heup. Dit moet vanzelf overgaaan. Maar kan wel tot tien weken duren!
    Over vier weken moeten we weer terug.
    Hij vertelde dat dit wel vaker voorkomt bij kleine kindjes.
    Erg naar dus, maar gelukkig niks heel ernstigs.

Bedankt voor jullie reactie!

Deel Deze Pagina