Hai allemaal, Ik hoop dat iemand tips heeft voor het volgende, mijn trucendoos is inmiddels leeg... Mijn zoontje van bijna 7mnd (23/1) sliep altijd van 10-11.30 en van 14-15.30. Soms deed hij nog een powernapje van 20 min om 17.00 Toen hij een half jaar werd ben ik overgegaan naar de opvolgmelk, stap 2. Sindsdien slaapt hij overdag waardeloos. Een half uurtje per keer en wordt dan gillend en krijsend wakker. Na een week dit gehad te hebben, ben ik weer terug bij de voeding nr 1 omdat het leek alsof het daarmee te maken had. Helaas blijft het half uurtje per keer slapen terwijl hij nog steeds heel erg moe is. Ik heb van alles al geprobeerd; - terug naar voeding 1 - wel/geen pap smorgens en smiddags - wel/geen broodje - van 4 naar 3 flessen ( hij laat telkens nog heel veel staan, hij kan er makkelijk 3, maar geef hem nu nog even 4 en dan drinkt hij wat hij nodig heeft ) - even zijn kamertje op, aai over zijn bol en weer gaan ( eindeloos... ) - naast zijn bedje zitten - de 5 minuten regel - laten huilen ( geen voorstander van, maar goed. Je doet wat he ) gekke hierbij is dat hij wel na pak en beet 7 min in slaap viel en nog ruim een uur sliep - direct uit bed plukken en bij me houden. Slapend of wakker in bed terug leggen. - smorgens na een half uur uit bed en na de lunch op bed en hopen dat hij sna lang slaapt, mislukt dus... ( advies van cb ) - later op bed leggen Het enige verschil is dat hij de laatste week ( sinds ik weer over gestapt ben naar stap 1 van voeding ) hij niet meer zo gilt ineens als hij na een half uur wakker wordt, maar dat dit zich langzaamaan op bouwt aan geluid... Hij hoeft van mij echt geen 1,5u per keer te slapen, maar vanaf ruim 3u naar maar een uurtje per dag vind ik te weinig want hij heeft het gewoon nodig.... Soms slaapt hij wat langer. Maar hij is meestal tussen half 8 en 8 wakker en gaat Savonds om half 8 naar bed ( later gaat echt niet ) Iemand DE tip voor mij. Of moet ik de mantra; het is een fase, het is een fase, het is een fase.... gaan toepassen?
Als ik het goed begrijp Is even laten huilen wel redelijk succesvol, als hij na een paar minuten huilen weer een uur gaat slapen. Is niet leuk, maar sommige kindjes hebben echt een inslaaphuiltje. Ik zou dat er dus maar in houden, samen met voeding 1 als hij daar beter op lijkt te reageren.
Dochter slaapt al vanaf 4 weken af en niet goed. Soms werkt even laten huilen en dan slaapt ze ook lager. Ik heb mij er maar bij neergelegd.
Bedankt voor je reactie! Ja maar laten huilen is dus echt gillen en helemaal over de zeik gaan. Hij wordt trouwens dan ook weer over de zeik wakker... Hij heeft het nooit gedaan, een beetje mopperen vind ik ook niet erg. Maar helemaal over de flos tot kokhalzen aan toe vind ik gewoon niet zo Oke..