Zoontje vriendin wil niet in eigen bed slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Omdat mijn vriendin niet op dit forum zit, maar ik weet dat zij met het probleem zit dat haar zoontje (ruim 15 maanden) niet in zijn eigen bed wil slapen, zou ik graag wat adviezen van jullie horen.
    Ik zal haar dan de link naar dit topic sturen, zodat zij wellicht iets met jullie adviezen kan doen.

Hier het verhaal:
    Het zoontje van mijn vriendin is ruim 15 maanden en heeft nooit heel goed geslapen in zijn eigen bedje. Toen hij nog heel klein was, huilde hij veel en zijn ze ook bij een Osteopaat geweest. Dit gaf eigenlijk weinig resultaat. Ze hebben hem ook ingebakerd gehad en dit gaf wat meer rust. Hij heeft geen koemelk allergie of andere aandoeningen waardoor hij slecht zou slapen. Op het moment slaapt hij nog 1x per dag in de middag en gaat hij 's avonds rond 20:30 uur naar bed. Als hij 3x in de week 's nachts in zijn eigen bedje slaapt is het veel. Mijn vriendin vindt het niet heel vervelend dat hij bij hun slaapt, maar het is niet altijd even praktisch en daarom zou het toch fijn zijn als hij weer gewoon in zijn eigen bedje slaapt. Hij presteert het nu om rustig 2 uur aan 1 stuk te huilen totdat hij helemaal hysterisch wordt en zwetend in zijn bedje ligt. Mijn vriendin neemt hem dan toch maar in bed, want daar slaapt hij binnen 1 minuut. Neus aan neus met zijn mamma :D Ze hebben de '5 minuten laten huilen en dan weer gaan kijken' techniek tot in den treuren al geprobeerd, maar zoals gezegd kan hij dit zeeeer lang volhouden! Iemand nog tips voor haar?

Alvast bedankt!

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw
    20:30 naar bed klinkt wel erg laat. Zeker als hij maar één slaapje overdag heeft. Baby's die oververmoeid zijn slapen ook slecht. Misschien proberen om 19:00 naar bed te brengen?

3. knap

knap Niet meer actief

Heb maar een tip en advies voor je vriendin.

Neem hem s nachts lekker bij je en leg laat haar zich er bij neer leggen de acceptatie werkt vaak veel en veel beter. zo te zien is het een kind dat graag contact heeft met zijn mama s nachts.
    Ooit gaan ze echt wel naar hun eigen bed maar als hij het er nu zo moeilijk mee heeft accepteer en neem hem lekker bij je. Tja het is onhandig een kind je bed maar het komt zeker ooit wel goed. Als die wat ouder is en meer begrijpt.

En privé bijvoorbeeld met je partner daar heb je je bed niet voor nodig.:):):)

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier is het uiterlijk 19u echt slapen en hier ook maar 1 slaapje in de middag. Misschien inderdaad eerder naar bed.

En zijn bedje op hun slaapkamer als dat kan?
    Dan toch in zijn bedje en ook bij mama?

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, hij heeft natuurlijk al lang en breed door dat de aanhouder wint... als ze hem écht in zijn eigen bed wil, dan moet ze volhouden en dus niet uiteindelijk toegeven en hem toch weer bij haar in bed nemen. Dus ook als hij het 2 uur vol houdt, naar hem toe blijven gaan.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het gewoon accepteren. Hier ligt ze ook regelmatig bij ons en ook nachten dat ze in haar eigen bed blijft.
    Hier heeft ze er ook gewoon veel behoefte aan om s nachts bij ons te zijn, wie ben ik om haar dat te ontnemen?
    De laatste paar weken slaapt ze meestal in haar eigen bed en laat ze zich goed troosten als ze wakker wordt en komt ze s morgens bij ons.
    Gisteravond was ze in ons bed gaan liggen kwam ik achter toen ik met de jongste naar boven ging. Papa had late dienst en is s nachts op haar kamer gaan liggen. Voor af en toe prima.

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Co-sleepen of er gewoon aan toegeven. Er is een reden dat hij zich niet prettig voelt op zijn kamertje. Het is (nog) geen veilige plek voor hem.
    Co-sleepen lijkt me dan een goede oplossing, je kindje is bij je, er wordt aan zijn behoeftes voldaan en het is veilig.

Dat komt wel, ik ken iemand waar het kind tot 6 jaar tussen de ouders insliep. Dat is misschien een extreem voorbeeld, maar ouders vonden het beiden prima en het kind ontwikkelde zich heel goed en normaal. Op een gegeven moment ging ze zelf naar boven naar haar eigen kamer en sindsdien slaapt ze in haar eigen bed, ze werd zelfs niet meer wakker 's nachts om over te stappen.

9. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden zover dames!

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Onze oudste wordt in december 3 en slaapt merendeel van de nachten naast mij in bed. Hij gaat gewoon slapen in zijn eigen bedje en ergens in de nacht wordt hij wakker en komt naast me liggen. We hebben weken/maanden van alles geprobeerd, maar niks werkte. Dus geaccepteerd en sindsdien slaapt hij naast mij in bed. Soms ook niet hoor, dan wordt hij rond 6 uur wakker in zijn eigen bedje. Maar ik ben doordeweeks alleen, dus heb er geen last van. Alleen als mijn man thuis is in het weekend is het soms krapjes maar prima te doen. We slapen alledrie hartstikke goed :)

11. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hier ook uiterlijk 19:00 naar bed. Soms zelfs fasen gehad dat ze echt niet na 18:30 naar bed moest, anders was het de hele avond drama. En die van mij sliep toen nog 2 keer op een dag.

Dus zeker eerder naar bed brengen!

En wellicht kan ze hem in slaap laten vallen bij haar op bed en dan na 15 minuutjes overleggen naar zijn eigen bedje?

12. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde, sinds een maandje hebben we een co-sleeper en dat gaat prima! Hij heeft nog wel van die momenten dat hij echt tegen me aan wil liggen. Ik vind het heerlijk, hahaha.

13. Svduijn

Svduijn Lid

6 okt 2012
    11
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Rijnsburg
    Als ze echt wil dat hij in zijn eigen bedje slaapt zal ze vol moeten houden, ook al huilt hij twee uur of langer. Hij is nu gewend dat de aanhouden wint dus dan zal hij zeker niet snel opgeven.

Daar in tegen als zij het niet heel erg vind zou ik er lekker van genieten dan komt het vanzelf dat hij in zijn eigen bedje gaat slapen.....al kan dat wel heel lang duren!!!!

Wat ook kan is een matras op zijn kamer leggen, bij hem liggen, geen aandacht geven tot hij in slaap valt. Kan ze daarna weer lekker naar haar eigen bed!!

Succes!!!

14. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Onze dochter wou dat ook nooit! Drama in t ledikant.
    Ze slaapt nu in campingbedje op een gewoon matrasje.
    Dit vindt ze heerlijk.
    Apart misschien maar t heeft bij ons een wereld van verschil gemaakt!

15. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Op een matrasje naast hem slapen werk niet, dit hebben zij al geprobeerd. Ook overleggen in zijn eigen bedje heeft niet het gewenste effect. Het probleem is dat zij nu eigenlijk ook elke avond om 20:30 naar bed moet aangezien hij dus bij zijn mamma wil slapen. Dat is natuurlijk niet echt ideaal te noemen....

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

En hij wordt wakker als ze dan opstaat als hij in slaap is gevallen?

Beginnen ze in zijn eigen bedje of gaat hij direct al naar het grote bed?

17. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ze beginnen in zijn eigen bedje. Hij slaapt gewoon in het grote bed, dus niet echt veilig om hem alleen in bed te laten liggen en dan zelf weer naar beneden te gaan. Ook lastig als ze op visite gaan in de avond natuurlijk.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, onze dochter van net 2 slaapt iedere nacht tussen ons in. Meestal beginnen we in haar eigen bed en komt ze midden in de nacht bij ons liggen. Krijgen we niet eens altijd mee als ze tussen ons in kruipt.
    Zoon slaapt in een wieg naast ons bed.

We hebben 4 slaapkamers, gebruiken er maar 1 effectief. Maar wij hebben er geen moeite mee. Ook als dochter bij mijn ouders logeert slaapt ze tussen opa en oma in.

Voor ze 18 is zal ze wel in haar eigen bed slapen..

19. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja, precies.
    Wij zijn er ook makkelijk in. Vind het heerlijk!

20. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

mee eens.
    aanhouder wint.

mijn bed is mijn bed. tuurlijk kan het eens voorkomen bij een enge droom ofzo iets..

maar ga niet op het randje liggen omdat zoonlief bij me wil slapen. hij heeft een eigen bed en daar slaapt hij dus ook gewoon in.

Deel Deze Pagina