Zoontje vriendin wil niet in eigen bed slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Yil, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Omdat mijn vriendin niet op dit forum zit, maar ik weet dat zij met het probleem zit dat haar zoontje (ruim 15 maanden) niet in zijn eigen bed wil slapen, zou ik graag wat adviezen van jullie horen.
    Ik zal haar dan de link naar dit topic sturen, zodat zij wellicht iets met jullie adviezen kan doen.

Hier het verhaal:
    Het zoontje van mijn vriendin is ruim 15 maanden en heeft nooit heel goed geslapen in zijn eigen bedje. Toen hij nog heel klein was, huilde hij veel en zijn ze ook bij een Osteopaat geweest. Dit gaf eigenlijk weinig resultaat. Ze hebben hem ook ingebakerd gehad en dit gaf wat meer rust. Hij heeft geen koemelk allergie of andere aandoeningen waardoor hij slecht zou slapen. Op het moment slaapt hij nog 1x per dag in de middag en gaat hij 's avonds rond 20:30 uur naar bed. Als hij 3x in de week 's nachts in zijn eigen bedje slaapt is het veel. Mijn vriendin vindt het niet heel vervelend dat hij bij hun slaapt, maar het is niet altijd even praktisch en daarom zou het toch fijn zijn als hij weer gewoon in zijn eigen bedje slaapt. Hij presteert het nu om rustig 2 uur aan 1 stuk te huilen totdat hij helemaal hysterisch wordt en zwetend in zijn bedje ligt. Mijn vriendin neemt hem dan toch maar in bed, want daar slaapt hij binnen 1 minuut. Neus aan neus met zijn mamma :D Ze hebben de '5 minuten laten huilen en dan weer gaan kijken' techniek tot in den treuren al geprobeerd, maar zoals gezegd kan hij dit zeeeer lang volhouden! Iemand nog tips voor haar?

Alvast bedankt!

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.972
    2.266
    113
    Vrouw