Oortjes onder water?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DvS, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Als ik ons zoontje in bad doe en mijn moeder is er toevallig bij zegt ze dat ik de oren niet onder water mag doen. De kraamhulp heeft hier helemaal niks over gezegd tegen mij in de kraamweek. Dus is het nu een probleem en kan het kwaad? Droog ze wel af, maar je kan er natuurlijk niet goed in. Hij vindt het heerlijk in het water.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik heb daar nog nooit van gehoord eigenlijk, nooit rekening mee gehouden dus. ik denk niet dat het erg is hoor. ze hebben 9 maanden lang onder water geleefd... en toen hadden ze ook geen oorstopjes in geloof ik :D dus ik denk niet dat die 5 minuten onder water kwaad kunnen hoor.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zodra een kindje gaat zwemmen, gaan de oortjes ook meteen onder water (zwemmen op de rug) . Dus mits je kindje niet gevoelig is voor oorontstekingen (niet zo veel verstand van, maar dan zou ik me er wat bij voor kunnen stellen) kan het verder helemaal geen kwaad. Juist als je kindje klein en nog lekker kan drijven, is het heerlijk ontspannend om juist op de rug, en ook met de oortjes onder water te dobberen...

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Na 9 maanden onder water te hebben gezeten, kan dat badje er ook wel bij hoor ;)

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    de kraamhulp gaf hier zelfs aan dat kinderen het prettig vinden met hun oortjes onder water, want dan horen ze een hartslag (wat weer doet denken aan de tijd in jouw buik)... Dus gewoon lekker doen, en daarna goed afdrogen... Als hij/zij er last van krijgt dan hou je er dan gewoon mee op!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Whaha ja precies! Onze kraamverzorgster vertelde zelfs dat veel kindjes het fijn vinden om in de tummytub of in het badje met de oortjes onder het water te liggen omdat zo alle geluiden weer gedempt worden zoals ze gewend waren in de baarmoeder.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ow oeps! Haha! We typen zo een beetje hetzelfde alleen was ik wat langzamer omdat ik een pb aan het typen was ondertussen. Sorry dus voor mijn 'napraatberichtje' :D!

8. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Dan hoef ik me dus geen zorgen te maken! ;)

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze kraamhulp heeft er ook nooit iets over gezegd

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Toevallig, dit topic!!
    Had vorig weekend kraambezoek en ik deed toen Yasemin in badje en kreeg meteen van mijn bezoek te horen dat haar oortjes niet onder water mochten komen..
    Nou, mijn kraamzorg heeft er ook niks over gezegd EN ze heeft wel 9 maanden in mijn water rondgedobberd dusss!)

Ik heb helaas altijd bemoeierige kraambezoek die me het gevoel geven dat ik het fout doe. Grrr.

11. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Ja, ik ken het. Wordt je zo onzeker van!! ;)

12. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Gewoon doen wat JIJ denkt dat goed is!

Ze zeggen wel eens: denk aan de 3 R'en (rust, reinheid en regelmaat), maar vooral ook aan de 3 L'en (Lekker Laten Lullen) :D

Deel Deze Pagina