Mijn zoontje lekt tegenwoordig iedere nacht door. Ik heb al verschillende luiers geprobeerd (hij kan niet tegen pampers), maar daar lijkt het niet aan te liggen. Hij lekt overal mee door. Zijn luier van 's nachts zit ook echt tot aan de nok toe vol met urine. Hij plast echt heel veel 's nachts. Hij zit nu in maatje 4. Is het een idee om 4+ te nemen voor de nacht. Vallen die veel groter of valt het wel mee? Als ze te groot zijn bewaar ik ze wel even daar niet van, maar wil even jullie ervaringen weten.
Wat ik ervan begrepen heb, is dat de + maten niet groter zijn qua omvang, maar wel meer vocht opnemen, die zou ik dus maar nemen!
wij hebben dit probleem ook gehad en zijn dus een maatje groter gegaan eerst alleen voor de nacht en daarna ook voor overdag kwa kilo's hoort Teun nog in 5 maar loopt al tijden met 6 om hij is net 14 kg....vind het gewoon prettiger een iets ruimere luier heeft hij ook geen striemen om zijn kleine billetjes
Geen ervaring met jongetjes en die plassen natuurlijk anders dan meiden . Maar Iza heeft ook een tijdje te veel geplast voor haar luiers en een grotere maat hield het ook niet. De combi van een grotere luier en een maandverband (van Kotex, zonder plastic) werkte goed. Gelukkig was het maar van korte duur en ging het later weer goed.
Ik zou een grotere maat nemen en/of 's nachts oefenbroekjes gebruiken i.p.v. gewone luiers. Die hebben namelijk elastiek rondom en niet alleen op de rug. Kijk maar eens hoe dik zo'n buikje is als ze gaan slapen en hoe plat het 's ochtends is. Een gewone luier gaat halverwege de nacht wijken. Ik gebruik ze al een jaar ofzo voor de nacht en sindsdien nooit meer problemen mee gehad.