witte tong

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linda, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi Meiden,

Sinds vandaag heb ik een witte aanslag achter op mijn tong, het is zeg maar glad en ik kan het eraf schrapen.

Kan dit te maken hebben met mijn misselijkheid? Ik ben namelijk nu bijna een week een groot deel van de dag misselijk. Ik hoef niet over te geven. Die misselijkheid, maagklachtjes, boeren etc. horen er natuurlijk gewoon bij maar die tong vond ik toch wel raar. Ik heb hierdoor trouwens ook een erg vieze smaak.

Herkend iemand dit?

Zo ja, tips?

2. Ik heb het ook, maar heb helaas geen tips.. ik eet en drink wel de hele dag, dan word ik niet misselijk van die vieze smaak. Maar als je sowieso al misselijk bent, is dat ook niks.

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    nouja ben gelukkig niet de enige... ;) dat stelt tenminste gerust

misschien reageren nog andere meiden met tips.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Die witte aanslag zijn bacteriën en veroorzaken die nare smaak (en misschien ook geur.) Bij elke drogist, apotheek en zelfs AH kun je een speciale tongschraper kopen, een plastic schrapertje waarmee je die aanslag weg kunt halen.

Scheelt een boel in de nare smaak en mondgeur! Sterkte.

5. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    Hi Linda

een witte tong is vaak vervuiling in je darmen. Als je ook een diepe groef heb dan wijst dit op maag en darm problemen. Dat klopt dan met je klachten. Ik heb het ook vaak als ik verkouden wordt. Je kan het niet weg schrapen. Genoeg drinken en vaak verdwijnt het weer vanzelf. Je lichaam heeft mee afvalstoffen als voorheen dus je moet meer spoelen.

Groetjes natas

6. Zo'n schraper heb ik ook, je krijgt wel wat van je tong af maar lijkt me niet de oplossing nee. Veel drinken moet helpen?

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bij mij was het de dag erna al minder en nu weg, na eten proef ik de smaak direct, ik probeer nu wel erg op te letten met eten, niet te vet enzo, dat helpt misschien ook. Thnx voor de reacties!

Deel Deze Pagina