Hoi dames, Vraag me af wanneer jullie het huishouden doen?Hier doe ik zoveel mogelijk wanneer de kleine op bed ligt.Maar soms kom ik niet verder dan de was en een keer stofzuigen.Ook eten koken niet te vergeten.Alleen blijven de poetswerkzaamheden vaak achter.Wanneer doen jullie die?Ben erg benieuwd.
gewoon als ze in de box lagen of slapen en stofzuigen doe ik gewoon vanaf baby af aan al op de kamers enz zodat ze eraan wennen.
Ik deed het altijd op de momenten dat mijn dochter op bed lag of naar de psz was. Maar de laatste tijd merk ik dat ze het juist erg leuk vind om te helpen met poetsen, eten koken ed, dus doen we het samen!! Ik doe er nu dus vaak wel wat langer over, maar als zij het leuk vind om te helpen doen we dat..... alleen als ik moet stofzuigen of zo dan niet. Dat blijf ik doen als ze op bed ligt, ze is daar erg bang voor.
Hier zijn ze in de kamer waar ik bezig ben. Boven mogen ze rondlopen maar als de kamer gedweild is gaat hij dicht en mogen ze er niet meer in beneden dweil ik als ze er niet zijn.
s'mogens na de 1ste voeding rond 7uur dan slaapt ze nog lekker tot half 10(soms kan er in de tijden ook verschil zitten)maar iig tussen de voedingen door.....En wat hier goed werkt is ze mee nemen in t wipstoeltje naar de kamer waar ik iets wil doen,dan volgt ze me helemaal.En op zaterdag als mn man thuis is want dan kan die ook even op dr letten. Ook wil ik mn moeder weleens een uurtje laten komen om te helpen of iets te laten doen met Eva(badje of wandelen of gewoon knuffelel/spelen zodat ik lekker door kan gaan. Soms vind ik ook dat werk wel even mag blijven liggen..
Het poetsen doe ik altijd nadat de kids op bed liggen. Elke dag iets. Wc op maandag, donderdag en zaterdag, Afstoffen beneden op dinsdagavond Was opvouwen en strijken woensdagavond Vrijdagavond soms nog een keer poetsen beneden Zaterdag ochtend ( man thuis) boven afstoffen en opruimen Zondag boven beddengoed en stofzuigen Voor de rest stofzuigen ( om de dag meestal) gewoon als Julian op bed ligt. Ik ben in de avond nooit langer dan 30 minuten bezig. Ik zit dus altijd rond 20.00 uur lekker op de bank( big bang kijken) Behalve woensdagavond. Dan begin ik pas om 21.15 tot ik op bed ga met de was. Gewoon lekker voor de tv opvouwen en strijken.
De benedenverdieping doe ik met de kinderen erbij. Ze zijn dan aan het spelen of soms tv kijken. De strijk en de badkamer doe ik altijd op dinsdagavond, dan is mijn man naar school en heb ik het rijk alleen. En verder rommel ik wat aan.
Jee wat een strak schema! Ik kijk altijd maar wanneer ik wat doe,is maar net waar ik op dat moment zin in heb of vind wat nodig is... Knap hoor dat je dat kan.
Ik doe het gewoon als de kids wakker zijn. Ze kunnen zich prima alleen vermaken. En ben niet uren met het huishouden bezig. Zo heb ik als de kleine op bed ligt ook tijd voor mezelf.
de simpele dingen als kleren wassen, dweilen stofzuigen afwassen enz. doe ik als hij op bed ligt. het poetsen, schoonmaken van de wc en badkamer enz doe ik als hij naar de creche is. 3 dagen per week.
Pfoeuw, ja het ligt er hier aan wanneer ik moet werken. Meestal werk ik op dinsdag en woensdag van 17.00 uur tot 22.00 uur dus heb ik overdag om te gaan poetsen. Ik kan het doen wanneer ze in bed liggen, maar ook wel als ze beiden wakker zijn. De oudste druk ik dan een theedoek in de hand en zij volgt me dan precies. Alles wat ik nat maak, maakt zij droog, best schattig.. Dweilen doe ik wel als ze in bed liggen, anders heeft het geen zin. Meestal doe ik op dinsdag poetsen, woensdag de was, en in het weekend pakken we samen de bovenverdieping aan, manlief afstoffen en opruimen, en ik doe vaak de badkamer dan. Koken ligt er hier aan wanneer ik moet werken. Vaak heb ik middagdienstjes tot half 3, dus als ik uit werk kom, ga ik naar de winkel, haal ik de kids op en daarna ga ik koken. Maar als ik een dienst heb van bijv. tot 6 uur, dan gaat manlief koken. Als ik om 17.00 uur moet beginnen, kook ik vroeg, eet ik met mijn dochter en ga ik werken. Dan eet manlief nog een keer met dochter haha! En als er eens een dienst tussenzit van bijv. half 2 tot half 10, tjah, dan eet ik op werk en manlief gaat dan vaak naar zijn ouders. Kunnen we elke dag wel aanschuiven want s.moeder kookt voor een heel weeshuis
Op maandag, dinsdag en woensdag doe ik 's ochtends het huishouden. Mijn zoontje zit dan in de box of helpt mee. Tegen elf uur zet ik een was aan en die hang ik op als m'n zoontje in bed ligt. Op donderdag en vrijdag werk ik (thuis) en dan doe ik vaak een was tussendoor. De boodschappen doen we met z'n drieën op vrijdag of zaterdag.
Koken doe ik gewoon rond etenstijd en voor de rest hebben we een huishoudster voor 3 keer 3 uur per week.
Gewoon als luc wakker is. Ik stofzuig elke dag, ik dweil om de dag, ik heb elke dag wel was, plee doe ik elke dag, badkamer 1x per week.
Hier gewoon als de kleine wakker, vind het lekker om tijd voor mezelf te hebben als ze slaapt. Ze vindt het ook leuk om mee te helpen. Doe dr vaak 2 uur over (klein huis) dinsdag en vrijdag uitgebreid met nat en de wc en badkamer. Daarnaast om de dag stofzuigen en elke dag opruimen. Donderdag is wasdag.
ik ben alleenstaand ik doe het huishouden tussendoor als hij wakker is en de "gevaarlijkere dingen" als hij tussen de middag slaapt of 's avonds nadat ik hem op bed heb gelegd. ik werk 4 dagen en dan kom ik thuis; koken, eten, stofzuigen, kleine in bad, kroelen, zingen, bed en daarna doe ik de afwas en leg ik alles klaar voor de volgende dag de woensdag en weekenden vrij dan is hij er natuurlijk ook gewoon en ben ik overdag wisselend bezig met hem en het huishouden. hij helpt ook graag met stofzuigen, de was enz. en dat gaat prima. hij kan ook zichzelf al wel even vermaken. Met koken krijgt hij een eigen pan op de grond en lepel enz en mag hij zelf lekker "roeren" enz. en dingen als dweilen, strijken doe ik dan als hij slaapt. zo ook de administratie als hij op bed ligt.