Alsof hij het niet inziet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lavalamp, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ons zoontje is bijna zes maand. Met vier maand kon hij al omrollen (rug-buik en een week later buik-rug). Toen hebben we het niet veel geoefend meer, maar hij kan het nog steeds.
    Het probleem is echter dat hij niet inziet dat het handig is om te rollen. Hij draait af en toe wel om, maar lijkt dan te zijn vergeten weer terug te kunnen rollen.
    Ik had gedacht dat hij wel een speeltje wat verderop ligt zou willen pakken, maar hij begint gewoon te brullen en laat het ons dichterbij leggen.
    Dus; Ik weet dat hij kan rollen, maar hij doet het niet (altijd). Snapt hij niet wat hij er mee kan? Is het het soms toch vergeten of dat het rollen dan even niet lukt?

En, hoe kan ik het nu stimuleren. Ik ben al met m op matrassen op de grond samen gaan rollen, vindt hij leuk, maar het resulteerde nog niet in rollend ergens naar toe oid.

PS; Hij kan wel zelf zitten, wil graag staan, in bad kruipt hij en op z'n buik schuift hij een klein beetje voort. Het is dus niet dat zijn ontwikkeling stilstaat of achteruit gaat.

2. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Niet vervelend bedoeld hoor, maar is er een reden dat je hem wilt stimuleren?
    Heeft hij een voorkeurshouding oid?

Anders zou ik hem gewoon lekker laten doen. Als hij het nut ervan ziet of als hij het graag wil dan komt het vanzelf wel.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Waroom wil je dat hij rolt??!!
    Hoeft totaal niet.

Hier dochter amper omgerold met eerst met 3.5-4mnd. Echt zelden.
    Wel ging ze kruipen met 4.5 gelijk zonder tijgeren en zelfstandig gaan zitten met 5.5 met 6.5 stond ze op en ging ze langslopen.
    Dus dat omrollen wist ze wel maar had totaal niet nodig.

Ik legde haar altijd op buik daaruit kroop ze en stond op. Waroom moest ze op rug gaan liggen als ze beter kon dingen bereiken vanuit buik? Ik legde haar bijna nooit op rug ze kon wel omrollen maar ze ging zitten vanaf rug/zijligging dus omrollen was alweer voorbij

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hij is nog een heel kleine baby, hij ziet dat inderdaad nog niet in. Dat duurt nog wel evne voor ze actie gevolg doorhebben!

5. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Volgens mij wil je te snel.
    Hij is nog geen 6 maanden oud dus heeft nog tijd zat om alles te ontdekken en te ondernemen.

6. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Mijn dochter rolt nog niet echt om hoor, tenminste wel op haar buik, maar nog niet vaak terug (alleen uit pure noodzaak haha), maar kan wel zelf gaan zitten en kruipen, dus zou me er niet druk om maken..

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geef 'm tijd :)

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Zoals de rest ook al zegt, laat hem nog even lekker baby zijn. Hij is nog maar zo klein en nee hij heeft die logica nog niet :)

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Helemaal mee eens!

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Hier ook totaal geen roller. Pas na een maand of 8/9 begon hij steeds vaker te rollen, maar hij vind er nog steeds niet zoveel aan en rolt ook vaak maar 1 kant op (terwijl hij echt beide kanten op kan ;)). Gewoon lekker laten gaan, komt vanzelf wel goed.

En anders; hoe vaak rol jij zelf nog over de grond? :D

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wat iedereen zegt, rustig aan...hij is nog maar 6 maanden en kan al heel veel zo te lezen. Zoontje hier liet zien wanneer hij weer iets nieuws kon om het vervolgens weken niet meer te doen :D

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben hier ook een paar weken niks gezien. En daarna ging het rollen weer goed en ook veel beter.
    Gewoon even afwachten..

13. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn zoontje rolde altijd fanatiek terug naar rugligging vanaf buik maar toen hij eenmaal zelf naar zijn buik ging rollen was dat even over.
    Veel mopperen en huilerig snachts omdat hij (onbewust) naar zijn buik rolde maar dat helemaal niet fijn vond. Terugrollen lukte ineens niet meer. Nu pas weken later lukt het weer.

Dus gewoon tijd geven :).

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Piccolina haar beschrijving van het verloop van haar baby komt aardig overeen met hoe het bij ons zoontje verloopt. Hij loopt nog niet zelf, maar kan al veel 'verdere' dingen en rolt dus niet graag.

Vele van jullie vragen zich af waarom ik dat rollen graag wil stimuleren. Ik zie dat hij gefrustreerd is omdat hij niet bij z'n speeltje kan of genoeg heeft van z'n houding, dus wil ik hem graag helpen. Hij is enorm nieuwsgierig, dus sessiel een tijdje liggen is er niet bij en ik wil ook wel eens naar de wc of eten koken.
    Omdat hij nog niet goed kan tijgeren en kruipen en nog niet zelf tot zit kan komen, terwijl hij dus wel kan omrollen, is dit waar ik denk dat voor hem de oplossing ligt. Aangezien ik weet dat hij 't kan (gisteren, hoepla rolt hij zo 360 graden) leek mij stimuleren dus een goed plan.
    Maar hij hoeft niet in het Guinness book of records hoor. ;)

15. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Overigens hebben we van 't weekend op matrassen liggend op de grond gespeeld. Hij vindt het prachtig als ik met hem speel en stimuleren tot rollen was dus geen gedwongen dril-discipline. :D
    Overigens wil hij soms ook gewoon niet rollen. Piepte hij, dacht ik hem te helpen door hem bij z'n knietje wat te helpen met rollen zodat hij bij zijn doel (glinsterende lepel van papa) kon komen, blokt hij. Dus beentjes wijd en spiertjes spannen. :$:D:) De boef! :p:D

Ook ging hij weer zitten (hij lag iets schuin) en bleef zitten, keurig met een rechte rug. Nu zit ik me weer af te vragen of dat al wel goed is voor zijn heupjes. Vooral omdat hij op schoot steeds wil staan. ;) Kijkt hij ons olijk aan. En maar lachen. Maar of dat goed is voor zijn heupjes...
    Nee, rollen had me veiliger geleken.
    Ben bang dat hij heeft het vastbeslotene, nieuwsgierige en doorzetterige niet van een vreemde heeft ... ;):D

16. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Blijft nog steeds mijn vraag , waarom doen die kleine baby-boefjes van ons iets wat ze al beheersen een hele tijd niet meer.

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik denk omdat ze het onder de knie hebben. De focus gaat weer naar iets anders.

Deel Deze Pagina