Oorzaak herhaalde miskramen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door TessMe, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hallo,

Ik zit nu middenin onderzoeken naar herhaalde miskramen. Ik heb het afgelopen jaar 3 miskramen gehad. Varierend van 6 tot 8 weken. Laatste keer is ook het vruchtje onderzocht en die was naar eigen zeggen van de gynaecoloog kerngezond. Dus probleem ligt bij mij. Nu lees ik op het forum dat veel vrouwen in gent zitten voor verdere onderzoeken. Zo ver ben ik nog niet. Ik heb de eerste uitslagen van bloed en dergelijke al gekregen. Alles zag er prima uit. Enig puntje van kritiek was me gewicht. Maar daar word aan gewerkt. Nu wachten we tot februari. Dan krijgen we de uitslag van chromosomen onderzoek. Nou vroeg ik me af. Stel daar komt ook niks uit. Zijn er bij jullie oorzaken gevonden? Wat was de behandeling? Of waren er geen oorzaken maar is er toch iets aangeraden?

2. Bloesem78

Bloesem78 Lid

20 jan 2010
    34
    0
    0
    Overijssel
    Het afgelopen jaar heb ik ook 3 miskramen gehad, variërend van 6 tot 10 weken. Nu ben ik zwanger. Bij ons is er niets uit het chromosomenonderzoek gekomen. We hebben pech gehad volgens de gyn.

3. TessMe

TessMe Niet meer actief

Hoi bloesem,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat geeft weer beetje hoop dat het toch nog wel goed kan gaan. Ik vind het zelf moeilijk te geloven dat je 3 x pech kan hebben.

4. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    Hoi.

Ik heb vier miskramen gehad, héél veel onderzoeken in Nederland gehad waar nooit iets uitgekomen is. Alleen dat ik een hartvormige baarmoeder heb. Na 3 jaar zijn we naar Gent gegaan daar heb ik ascal en progesteron gekregen en nu gaat alles gelukkig goed!
    Voor deze zwangerschap ben ik 35 kilo afgevallen en slikte ik ook allerlei vitamines en een hoge dosis foliumzuur. Een oorzaak van mijn miskramen zal ik nooit weten, maar ik denk zelf dat de progesteron mij heeft geholpen om zwanger te blijven!

Succes met alle onderzoeken!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier in een half jaar tijd 2 miskramen gehad (8-9 weken stopte het vruchtje wat in aanleg helemaal goed was). Stond met 1 voet in alle onderzoeken en bleek toen weer zwanger dus heb alles (methioninebelastingstest, hysteroscopie) afgeblazen alleen de chromosomen, stolling en schildklier waren al geprikt. Hier kwam niets uit, maar toen ik dat hoorde was ik al 16 weken zwanger :).
    De 3e keer wel Utrogestan bolletjes (progesteron) opgestoken en zelf acupunctuur gedaan en tarwekiemoliecapsules geslikt. Waarom het dit keer goed ging zal nooit niemand weten maar misschien heb je er iets aan.

Overigens had mijn schoonzus 3 (vroege)miskramen in 8 maanden tijd en die is nu ook 13 weken zwanger zonder ook maar 1 verandering...

Sterkte, het is een hele zware tijd!

6. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Mijn zus heeft ook 3 miskramen gehad in de 6-8 weken. Maar na onderzoeken bleek het niet aan de chromosonen / combinatie man-vrouw te liggen. Gewoon pech. Ze heeft tussen de miskramen ook een gezond meisje gekregen overigens!

7. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb twee miskramen gehad en op eigen verzoek is mijn bloed op diverse dingen onderzocht. Ook op stollingsfactoren en hieruit is voortgekomen dat ik Factor V Leiden heb, wat inhoudt dat ik bloedverdunners moet nemen zodra ik weet dat ik zwanger ben.

Inmiddels ben ik moeder van 3 kinderen.

Sandy

8. TessMe

TessMe Niet meer actief

Gelukkig dus ook hele positieve verhalen hier! Ik hoor veel over vrouwen met herhaalde miskramen die progestron slikken. Zal hier ook naar informeren. Pech is ook een veelvoorkomende reactie. Ik heb de eerstvolgende afspraak op 15 februari. Tot die tijd hebben we sex met condoom. Ik durf namelijk ook niet meer zwanger te raeken. En weet niet hoe het is als we een uitslag krijgen van pech en niks gevonden......

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Tessme hier 9miskramen achter de rug. Alle onderzoeken gehad en behalve factor 2mutatie nooit iets gevonden ja een lichte afwijking aan mijn baarmoeder. Na 4jaar ziekenhuis overgestapt naar geertgen en daar progesteron voor geschreven gekregen. Nu zit ik er een jaar en er is toch veel meer aan de hand baarmoederslijmvlies te dun midden in een cyclus bloedverlies ik dacht dan dat ik ongesteld was en een nieuwe cyclus inging. Nu heb ik gonal-f en pregnyl. Ik zelf geloof niet zo meer in pech, ik denk dat ze het gewoon niet weten en dat je daarom dat antwoord krijg.

Heel veel sterkte en mocht je vragen hebben stel ze gerust ben helaas een ervaringsdeskundige geworden op dit gebied.

10. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    pech daar geloof ik ook niet in, dat zeggen artsen als ze het zelf ook niet meer weten! Ik werd ook echt gek van die opmerking!!!

11. TessMe

TessMe Niet meer actief

Pech neem ik ook geen genoegen mee. Dat kan misschien als het 1 keer misgaat de oorzaak zijn. maar 3 of voor sommige zelf meer keren achter elkaar dan is dat geen pech. Jeetje minimuis. Jij hebt ook al een hele geschiedenis. Wens je ook veel sterkte met alles. Hoe is het nu met je? Ben je aan proberen om weer zwanger te raken? Ik zie ook dat de termijnen van je miskramen ook al best ver zijn. Dan kan het niet meer aan de aanleg van vruchtje liggen lijkt mij.

12. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Tessme hier gaat het inmiddels wel goed al is het moeilijk om iedereen zwanger te zien worden en blijven ook al gun je dat iedereen van harte, maar dit zal je vast herkennen. Wij zijn gewoon door gegaan met zwanger worden/blijven, inmiddels hebben we een gyn die er alles aan doe om ons ook echt te helpen door middel van hormonen nu moeten we na denken over de volgende stap ivf ja of nee mijn baarmoederslijm is gewoon te dun alleen deze maand is het 7mm dus volgens de gyn maken we een goede kans moet daarom ook pregnyl bij spuiten om dit in stand te houden. Ik hoop dat ze voor jou iets kunnen doen. Heb je al bloed laten prikken voor stolling en suiker en schildklier van deze onderzoeken heb je meestal snel de uitslag. Ik wilde je ook nog vragen loop je in het ziekenhuis want hier zullen ze je waarschijnlijk gaan vertellen dat progesteron niet gaat helpen dit kregen wij ook te horen. Het is namelijk niet genoeg onderzocht en het onderzoek in het amc loopt volgens mij nog naar progesteron en miskramen.

13. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Ik heb 2 keer mk gehad. En ertussen een gezonde voldragen zwangerschap. Ik hou het tot nu toe maar wel op pech maar dat is meer om mijzelf bij deze 4de zwangerschap niet gek te maken. Ik heb met 7 wkn het hartje horen en zien kloppen. Dat is voor ons al een mijlpaal.
    Maar laat je inderdaad niet zomaar afschepen met een antwoord als pech, dat werd mij ook verteld. Ik ga er nu alleen maar vanuit dat het goed blijft gaan en dat ik wel pech heb gehad. Maar kan mij goed voorstellen dat je onderzoek wilt hebben. Al is het alleen maar om bepaalde zaken uit te sluiten.
    Sterkte en succes verder!

14. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    @ Progesteron slikken:
    Je moet dat vaginaal inbrengen. Als je het gaat slikken krijg je veel meer last van bijwerkingen.

Iets waar je ook aan kunt denken als je je verder wilt laten onderzoeken zijn immunologische onderzoeken. Dit word niet in NL gedaan maar wel in Belgie, Engeland en Duitsland. En wel meer landen, maar dit zijn de dichtstbijzijnde landen.

15. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oorzaken herhaalde miskramen:
    - Stollingsstoornissen.
    - Genetische factoren.
    - Te trage schildklier (hypothyreoïdie).
    - Overactief immuunsysteem (onderzoek Duitsland, www.immu-baby.de wel zelf betalen of tevoren overleg met verzekering!)
    - Progesterontekort (idd bolletjes progesteron vaginaal inbrengen en niet slikken!)

16. TessMe

TessMe Niet meer actief

Ik heb al bloedonderzoek gehad voor suiker en schildklier. Allemaal in orde. Of stolling ook erbij zat weet ik niet meer. maar alle uitslagen die al bekend waren van me bloed waren in orde. Ik loop nu inderdaad nog in het ziekenhuis. omdat het allemaal de eerste onderzoeken zijn. Ik wacht dit allemaal wel af. Kom hier nou niks uit kunnen we nog overwegen naar belgie te gaan.

17. TessMe

TessMe Niet meer actief

Progestron tekort is toch de overheersende oorzaak die ik hier zie.. Snap niet dat dat niet allemaal erkend word hier. Waarom doen ze hier niet die uitgebreide onderzoeken die ze wel in belgie doen? Snap dat echt niet...

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    In NL zijn ze meer kostenbewust. Slechts een klein percentage heeft last van deze oorzaken. Daarom onderzoeken ze het niet in NL. In België en Duitsland denken ze daar anders over!

Vraag je schildklierwaarden eens op en post ze hier of stuur me een PB. Wat ze "goed" noemen, is niet altijd goed!

19. TessMe

TessMe Niet meer actief

Ik moet in februari voor de rest van de uitslagen en dan wil ik ze graag op papier hebben. Ik zal dan ook de schildklier waarden opvragen. Ik ben wel vaker op schildklier onderzocht maar volgens de artsen was deze altijd goed.. Kan dat uitmaken als er een kleine afwijking in zit? Iets wat voor jezelf niet slecht is maar voor zwanger zijn wel?

20. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat kan in principe wel. Stel je schildklier kan het nog net aan voor jou alleen. Dan moet hij harder gaan werken als je zwanger bent, en dan zit hij al aan het maximum van zijn kunnen. Dan lukt dat dus niet meer. En kan het misgaan met de zwangerschap. Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan wel.

Deel Deze Pagina