Hoi iedereen, Allereerst wil ik zeggen dat ik heeeeeeeel dankbaar was met de 20-weken echo. Hartje was helemaal gaaf, hersentjes zagen er goed uit, aders goed, niertjes en maagje goed etc.! Maar... moet toch terugkomen voor een groeiecho en consult over twee weken. De beentjes waren te kort (-5 werd aangegeven in rode cijfers, weet iemand wat dat betekent?) en het buikje liep juist behoorlijk voor. Hoofdje was iets aan de kleine kant, maar niet verontrustend. We moeten terugkomen vooral voor de beentjes, maar ook voor de relatief opvallende verhoudingen dus. Hmmmffz... Ik heb zelf ook relatief niet echt lange benen, maar ben er toch niet gerust op. De gyn zei wel dat ze nu in elk geval nog geen aanleiding zag om aan erge afwijkingen te denken, maar ik had toch liever gehad dat ze me weg had gestuurd met de boodschap 'tot bij de bevalling'... Moet ik me zorgen maken...? xxx, Botervliegje
nee je hoeft je geen zorgen te maken. Ties' benen waren ook te kort bij de 20 weken echo, en zijn buikje was ook te dik. dat laatste is pas na de bevalling vanzelf bijgetrokken. zijn korte benen trok een week na de echo al bij. die nieuwe echo die je nu krijgt is gewoon de procedure, ik heb toen idd ook nog een echo gehad bij een gyn, terwijl ik gewoon bij de vlos liep. komt vast wel goed!
Bij mij zijn op de 20 weken echo ook "te"korte beentjes maar ook verwijde nierbekkens gecontateerd. Inmiddels ben ik alweer een echo (GUO) verder . Daar werd het nogmaals bevstigd. Gelukkig verder geen andere afwijkingen. Nu heeft mijn partner zeker voor Nederlandse begrippen ook korte benen. Ik blijf nu in ieder geval onder controle, over 1.5 week moet ik weer terug en krijg dan weer een echo voor deze twee dingen en extra info mbt de nieren. Ik weiger me echter zenuwachtig te maken. Het zou ook allemaal nog goed kunnen komen. Een vruchtwaterpunctie zou duidelijkheid kunnen geven. Dat doe ik echter niet omdat ik het kindje hoe dan ook toch zou houden en ik geen extra risicos wil.
Marieke, bedankt voor je geruststellende woorden! Ik hoop maar dat het bij ons hetzelfde gaat en anders zou ik het niet erg vinden als ons kleintje niet zo'n gazelle wordt (ben ik zelf ook niet), als er maar niks ergs met haar is. Vind het toch een beetje spannend merk ik, maar ben toch nog vooral blij met het feit dat er zoveel (ik denk zelf het belangrijkste) er wél helemaal goed uit ziet. Nina, bij jou dus ook geen perfecte 20-weken echo. Hoop dat de volgende echo beter of helemaal goed zal zijn! En dat de nierbekkens netjes smal zijn. Laat je weten hoe het ging? xxx, Botervliegje
Hey Botervliegje, Maak je geen zorgen hoor als alle organen prima zijn dan vindt ik dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Mijn zoontje had te lange benen bij de 20 wk echo die liepen 3 wk voor en op het eind 4 wk voor en ja hij had langen benen. En eerst had ie maar 1 nier en 1 oog ha ha dus bij ons was het ook geen prettige echo maar wij hadden er 1 die aan het oefenen was nou dat wil ik dus nooit meer. Prima ik weet dat ze ook moeten oefenen maar het was echt niet een prettige ervaring. Hij was na de controle van de echte echoscopiste gewoon gezond behalve de benen waren te lang. succes en maak je geen zorgen
Dank je Snelly! Ik vraag me ook af hoeveel kindjes er wel niet zijn die niet precies volgens het boekje groeien... vast een hoop! Blijf me licht onrustig voelen, maar eigenlijk denk ik dat het best goedkomt allemaal...
Bij Timo was zijn buik veel te groot en hij zou een 10ponder zijn. Bij de bevalling was hij net 6 pond... ze zaten er gewoon een beetje naast... ze kunnen nog niet alles zien met een echo. Gelukkig zijn de organen en hersenen ok, dat is het belangrijkste. Sterkte Miek
Tja, zo zie je maar weer, het is zo precies meten allemaal... Vandaag te horen gekregen dat met onze Uk alles goed is! Buikje zit op 58% (twee weken geleden op 86%) en beentjes nu op 16% (vorige keer op 5%). Geen vervolgonderzoek, niks! Erg fijn dus... Nina, hoe is het met jouw kindje nu?
Dat is goed nieuws! Ik had in een ander topic over korte beentjes al verteld over het laatste onderzoek: "Ik ben gisteren weer voor controle geweest ,en de beentjes hadden ten opzichte van de rest inderdaad een groeispurtje gemaakt . Ze zitten nog onder het "normale" maar het gaat de goede kant op. Ook de niertjes leken iets kleiner. Over6 weken, met 32 weken, moet ik nog een keer terug en dan wordt er meer verteld over eventuele behandeling bij/ na de geboorte als de niertjes nog te groot zijn . Ik maak me niet zo heel zenuwachtig (meer) . Sterkte iedereen met zorgwekkende uitslagen. " Het gaat hier dus gelukkig ook de goede kant op .
Tegenwoordig stellen die metingen niets voor ik heb al zo iets eerder gehoord.. Meisje was 3600 gram helemaal geen korte benen of wat dan ook uiteindelijk.. Je zult zien straks dat je een kern gezonde kind in je handen zal hebben... !!1
Ja, ik hoop het ook! Maak me in elk geval totaal geen zorgen meer om de beentjes . Ze kan trouwens al zo hard schoppen (ligt er goed voor) dat ze me 's nachts wakker maakt, dus denk dat het wel goed komt allemaal