Oorzaak onze overleden Nick valamenteuze navelstreng inserti

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door spirit70, 29 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ze laten je helaas gewoon afwachten of je het hebt of niet en dan is het dus te laat! Met de normale 20 weken echo is dit niet te zien dus laat je dat niet wijsmaken! Ze hebben bij mij ook wel gekeken of de bloedvaten er waren met de kleurtjes die je dan te zien krijgt, was bij mij allemaal normaal. Om vasa previa op te sporen moeten ze een transvaginale color doppler echo uitvoeren maar dit doen ze bij niemand standaard. Een enkel ziekenhuis die al vaker met vasa previa te maken heeft gehad hebben deze apparatuur wel in huis maar dit zijn er helaas maar erg weinig. Een gynaecoloog met een loopbaan van 25 jaar komt dit waarschijnlijk hooguit 2 maal tegen vandaar dat er ook niet zoveel over bekend is en daarom doen ze er ook zo luchtig over omdat ze het niet kennen.

2. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Heb deze week goed nieuws gekregen uit het noorden van het land, ze willen hier alle echoscopisten er voor op gaan leiden om naar de navelstrenginsertie te gaan kijken, over 2 jaar moet iedereen weten hoe ze dit op kunnen sporen! Nu de rest van het land nog, ik hoop dat veel dames dit lezen en de echoscopisten met de neus op de feiten zullen drukken met de 20 weken echo! Hoe meer bekendheid hieraan gegeven wordt hoe beter het is!

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    heb het niet eens gevraagt bij de 20 weken echo :(
    weet in ieder geval dat ze hebben gekeken hoeveel vaten ofzo de navelstreng had was gewoon 3 najah zal wel goed komen

4. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dat dacht ik dus ook, het is allemaal goed omdat ze keken naar het aantal vaten en dat was allemaal in orde. het kwam dus niet goed....

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik ga me er niet druk om maken eerlijk gezegt want dan kan je niet genieten kon deze hele zwangerschap al niet genieten dus nee wil er niet echt over nadenken :(

6. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dat kan ik me ook voorstellen hoor. Het gaat ook in heel veel gevallen goed maar ik was dus degene die pech had en als je dan een laconieke reactie krijgt van iemand zo van het zal wel goed komen kun je een reactie terugkrijgen.
    Ik hoop dat je kan genieten van je zwangerschap, dat heb ik gelukkig ook gedaan en mocht ik weer zwanger raken dan zal ik ook zeker proberen om er zoveel mogelijk van te genieten want het is een speciale tijd!

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    oh ik kan tegen elke reactie hoor :D geen probleem maar aangezien me voor geschiedenis wil ik niet over zulke dingen nadenken
    en is inderdaad klote dat net jij diegene ben waarbij het fout gegaan is
    en dan heb ik zoiets van zal wel goed komen.
    loopt het dan fout ja dan denk ik toch dat je dat niet kan veranderen om eerlijk te zijn :)

8. Niet meer actief

Maar bij de 20 weken echo valt het niet te zien.. Ze kunnen het alleen door een speciale echo zien

9. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dat is nu net het punt in dit geval, het is makkelijk op te sporen tijdens de 20 weken echo en als ze het vantevoren weten krijg je een keizersnede. De risico's van een normale bevalling zijn dan veel te groot. Als ze het bij mij hadden vastgesteld was ik zeker die avond naar het ziekenhuis gegaan omdat ik al weën had en dan hadden ze het dus direct met een keizersnede moeten halen omdat ze niet wachten dat de vliezen uit zich zelf breken omdat dan juist een vat kan knappen met alle gevolgen van dien. Dat is nu het trieste aan alles, een paar uurtjes eerder een keizersnede en we hadden nu Nick nog bij ons gehad.

10. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Ik heb met een echoscopist gesproken en ze vertelde dat de apparatuur van tegenwoordig dit wel kan op sporen. Ze zei het is een kwestie van de kleurtjes aanzetten en de hele navelstreng van het begin tot het einde volgen en dan kunnen ze precies zien waar hij begint en waar hij eindigt. En het kost haar maar een paar minuutjes extra aan tijd, ze doet het vanaf nu standaard tijdens de 20 weken echo.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    qua kleuren dat hebben ze bij mij dan wel gedaan ? want daarbij hebben ze dus de kleuren in de navelstreng laten zien najah ik snap wel wat je bedoelt hoor maar goed we gaan maar van het goede uit

12. Niet meer actief

Ze hebben bij mij ook meerdere malen toen ik een echo had met kleurtjes de bloedsdoorloop etc. bekeken.. echoscopist van de pretecho's, echoscopist van 20 weken echo en echoscopist/gyn. hier zegt dat het absoluut met een gewone echo niet gezien kan owrden

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Even een vraagje: ik heb binnenkort een extra 30-weken echo vanwege een laagliggende placenta. Als ik wil daar ze hierop controleren, wat moet ik dan precies vragen?

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik lees even mee, want die vraag die Elin heeft, heb ik ook! ;)
    Ik heb volgende week een groei-echo, maar nu blijk ik ook een laagliggende placenta te hebben dus ben hier heel nieuwsgierig naar....

15. Niet meer actief

Dan moeten ze een speciale inwendige echo maken met kleuronderscheid van de bloedvaten

16. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ja hoe vraag je zoiets?

"kunt u even kijken naar de vasa previa?"

Of "kunt u even kijken naar de navelstreng insertie?"

Haha weet niet of die zinnen kloppen, maar wat moet je vragen?

17. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Dat kun je idd vragen, het gaat erom of ze willen kijken hoe de navelstreng is verbonden aan de placenta. Zou dit wel van tevoren vragen als je de afspraak maakt of ze dit kunnen en willen doen.

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Oke bedankt voor je antwoord.
    Heb de afspraak alleen al staan.
    Het is geen gewone 20 weken echo, maar een AUG, dus iets uitgebreider, weet niet precies wat het allemaal inhoudt.
    Ik vraag er gewoon naar en wie weet kunnen ze dat checken.

19. loeka12

loeka12 Actief lid

9 aug 2008
    253
    0
    16
    Utrecht
    hi, ik heb vandaag van de gyn te horen gekregen dat ik en een dubbele placenta heb (een hoofd en bij placenta) en dat de bij placenta voor mijn baarmoedermond ligt. Volgens mij moet ik nu dus ook extra alert zijn op vasa previa..... maar hier heeft de gyn niks over gezegd.

Ik heb donderdag de 20-w echo, maar zoals ik begrijp kunnen zij dan wel extra onderzoek doen toch? Ik wil proberen extra alert te zijn. Spirit heel erg bedankt voor je verhaal, want hierdoor ben ik nu goed op de hoogte. En heel erg gefeliciteerd met je prille nieuwe zwangerschap!

20. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

3 sep 2007
    1.389
    0
    0
    Friesland
    Gelukkig weet jij het van te voren! Het probleem is dat veel gyn's hier niet veel ervaring mee hebben en denken dat het allemaal niet zo'n vaart loopt dat het fout zal gaan.
    Met de 20 weken echo duidelijk dingen vragen hoor en op je strepen staan! Kijk maar even op www.vasaprevia.nl daar kun je veel ervaring vinden zodat je dan beslagen ten ijs komt. Je kan ook bellen met Marlou van deze foundation. Je kan mij ook altijd even pben of een keer met me bellen zodat ik je veel info kan geven.

Bedankt voor je felicitatie, het is nog maar pril maar ben wel erg blij!

Deel Deze Pagina