Tijdens de 20wk echo hebben ze ook gekeken of de navelstreng centraal was, maar om te zien of er een bloedvat in de vliezen zit, moeten ze speciaal onderzoek doen.
Kunnen ze op een gewone echo met een volle blaas zien of er bloedvaten voor de uitgang langs lopen? Bij mij konden ze met 30-weken de navelstrenginsertie niet meer bepalen, omdat de baby voor de placenta lag. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. eisen dat ze toch een inwendige echo maken? Weet iemand hoe hoog de kans is op vase previa bij een laagliggende placenta?
Helaas kan niemand je vertellen hoe hoog de kans is op vasa previa met een laagliggende placenta. Je moet gewoon je zorgen uitspreken en als jij je beter voelt bij een andere echo dan moet je er zeker om vragen. Het is jou lijf en jou kindje en jij moet ervoor vechten! Een kennis van mij is een paar maanden geleden ook bevallen en die had een laagliggende placenta en dat is allemaal goed gegaan. Maar toen ze mij vantevoren vertelde dat ze een laagliggende placenta had en ze gewoon een natuurlijke bevalling kreeg stond het zweet in m'n handen. Niet iedereen met een laagliggende placenta heeft vasa previa maar ik zou als ik jou was toch graag zekerheid willen hebben!
Ik vind je heel moedig dat je zo erover kan praten. Ik heb daar echt respect voor! Het zal een zware gemis zijn. Woorden te kort gewoon. Ik hoop dat alles nu wel goed gaat met jullie zwangerschap! Maar weetje ik krijg toch vaak de indruk dat bij elke echoburo of instanties...ze ons vaak genoeg je als een gewoon " nummertje" zien. Ze zuchten gewoon als je bepaalde dingen vraagt, dat maakt mij soms zo onzeker. Er zijn ook zoveel andere afwijkingen wat ze volgens mij kunnen zien, maar dat kost meer tijd... en meer tijd is meer geld...en bij hun is het gewoon "next".....