hallo zijn er hier ook mensen die last van nierstuwing hebben gehad tijdens zwangerschap? ik ben heel beniewd kan er niet veel over vinden op internet. groetjes paars
Hoi paars, ik heb het ook gehad, maar dat kwam achteraf door nierstenen Het schijnt wel vaker voor te komen zei mij huisarts, maar dan later in de zwangerschap. Hoever ben je?
hoi! toen ik er last van kreeg was ik 20 weken.. Nu inmiddels 26,4weken en nog steeds last... ze zeggen dat het van de groei van de baby komt mijn nieren zitten in de knel..zo zou je het kunnen zeggen... erg vervelend allemaal...
Aan het eind van mijn zwangerschap had ik enorme pijnen. Ik dacht dat de weeën waren begonnen. Ik helemaal blij naar het zh, bleken het geen weeen te zijn. op dat moment konden ze niet achterhalen waar de pijn vandaan kwam. Omdat de gynaecoloog het niet langer verantwoord vond om mij te laten lopen omdat ze niet wisten waar de pijn vandaan kwam, hebben ze een keizersnee voorgesteld. dit is dan uiteindelijk ook gebeurd (een bijkomstigheid: mijn kindje lag in stuit). Als de pijn na de ks over zou zijn, zou het ook nierstuwing geweest zijn. ze konden het niet goed zien, doordat ik al zover zwanger was. Mijn nieren leken wat verdrukt, maar heel duidelijk was dat niet. Achteraf gezien heb ik waarschijnlijk al veel vaker last gehad van mijn nieren, maar de pijn werd elke keer op mn darmen geschoven, omdat ik op het prikkelbaar darmsyndroom heb. Lastig dat je het hebt. hopelijk valt het mee en kan je wel genieten van je zw.schap!
hai! heb je aan de ene kant ook nog een beetje geluk! dat het pas aan het einde van de zwangerschap was! ik ben met hele erge pijn ( 20 weken zwanger) naar het ziekenhuis gegaan de vk dacht aan weeen! Allemaal onderzoeken gelukkig niks aan de hand fikse blaasonteking zeiden ze! Savonds was de pijn echt niet meer uit te houden! alsnog naar het ziekenhuis geraakt en toen bleek mn rechternier gestuwd... week int ziekenhuis gelegen aant infuus met buscopan en antibiotica.. Ben nu inmiddels bijna 27 weken zwanger en ben nog steeds niet aan het werk en aangezien ik een staand/lopend beroep heb is dat ook niet handig. Ik moet veel rusten kan bijna niks zelf meer doen. Ik merk dat de pijn nu vrij veel terug komt niet echt zo als toen maar gewoon vervelend het is tot nu toe nog net te doen als ik paracetamol slik.. en nu maar hopen dat het zo een beetje door gaat en niet dat het weer erger word! groetjes!
Hoi Paars, ik herken jouw verhaal heel erg. Ik had namelijk ook bij 20 weken 'weeen'. Maar omdat ik prikkelbaar darmsyndroom had weten ze daar de pijn aan. terwijl ik wel aangaf dat de pijn anders was. maar ja, omdat in een zw.schap de darmen altijd gevoelig zijn, kwamen ze daarop. Ik ben ook in de ziektewet komen te lopen. Heb ook nog 2 x 24 uur aan de buscopan gelegen. maar het werkte pas na 12 uur. En dan nog niet optimaal. Dus toen een ks, om geen risico te lopen voor vreemde dingen. Maar ik heb vreselijke pijnen gehad. en je kan er niets mee beginnen. niets helpt! nogmaals veel sterkte joh!
hai arri ben je toen ook helemaal niet meer aan het werk geweest? ik kan eigenlijk nog steeds niet werken.. als ik te lang loop heb ik alweer pijn.. groetjes
ik ben begonnen met elke morgen pas rond half 11 te beginnen. Daarna lukte dat ook niet meer. toen moest ik 1 week bedrust. Daarna heb ik weer langzaam de draad opgepakt. Ook dat ging niet. dus toen ongeveer 4 weken rust. Na de meivakantie heb ik het toen weer geprobeerd: maar toen was het 3 morgens van 9 tot 12. En dat heb ik tot mijn verlof volgehouden. bij mij is nooit definitief nierstuwing vastgesteld. in de zw.schap dachten we aan darmen. aan het eind dus nierstuwing. en nu achteraf gezien denk ik wel eens dat ik waarschijnlijk gedurende de hele zw.schap al last daarvan had. hoe is het bij jou geconstateerd? met een echo? bij mij gingen ze met ruim 38 weken een echo doen en daar konden ze mijn nieren niet meer helder op krijgen vanwege de grootte van de baarmoeder. Ik hoop echt dat je nog eeen beetje opknapt, dat de pijn afneemt en dat je misschien nog aan het werk kan gaan. Hoe ver ben je inmiddels zwanger? Groetjes, Arri
Ja ik heb de laatste 2 weken van mn zwangerschap nierstuwing gehad. Ik kwam erachter 2 dagen voor mn bevalling, de pijn was niet meer te houden en ik had al 2 weken geen oog dicht gedaan. Ik was helemaal op. ik werd meteen naar ziekenhuis gebracht die daar heel snel zeiden dat ik een nierstuwing had. mn zoontje sloot t met zn knietje af! echt die pijn.....auuuuuww! nooit meer hoop ik.. sterkte voor als je t hebt, maar inderdaad het komt meestal toch opt einde van de zwangerschap voor
hallo! wel lekker dat je toch nog aan het werk kon.. Ik ben nu 27+4 dagen heb al last sins 20 weken... ben nog steeds niet aan het werk... een groot nadeel is dat ik nu ook nog eens last heb van mn bekken, ook aan de rechterkant.. Weet nu helemaal niet meer waar de pijn vandaan komt de ene keer denk ik dit is mijn heup die pijn doet en de andere keer voelt het weer als een pijnlijke nier.. Werken word voor mij zeker niks meer want werk in de horeca dus moet hele dagen staan.. en dat lukt gewoon niet. Ze konden bij mij gelijk aan de nieren zien met een echo dat die gestuwd waren. Zo te lezen komt het bij de meesten pas in het einde van de zwangerschap voor.. snap niet waarom het bij mij zo vroeg al is! paars