Hoi dames, Pff... even van mij afschrijven hoor! Mijn dochter is met 26.1 weken zwangerschap geboren. Ons is altijd verteld in het ziekenhuis, houdt rekening dat je rond de uitgerekende datum naar huis gaat. Helaas zijn we daar nu met twee weken erover heen en nog steeds in het ziekenhuis. Heb er het zo moeilijk mee en waarschijnlijk gaat het nog max twee weken duren. Want mijn dichter zit nog aan de lowflow. Daarnaast is mijn verlof morgen afgelopen en ze is nog niet eens thuis. Moeilijk...
Ohh meis wat verschrikkelijk vervelend zeg! Gaat het wel steeds beter met de lowflow? Mag ze niet met lowflow naar huis? Pff en dan moet je alweer aan het werk. Wat oneerlijk geregeld zeg!!! Ga je ook werken of kun je iets van zorgverlof aanvragen (ik heb geen idee hoe dit werkt hoor)? In ieder geval heel veel sterkte en ik hoop dat je kleine meid snel thuis is.
Aah wat balen meid. Mijn dochter ligt ook nog in het ziekenhuis. Ook 42 weken, ben het ook wel zat. Kun je niet nog de ziektewet ingaan? Heb je misschien een schappelijke baas? Ik kan zelf lichamelijke nog niet aan het werk dus ga wel de ziektewet in (ik hoop niet al te lang)
Jeetje zo erg. Dan komt je kindje thuis en moet je ze direct alweer aan iemand anders vertrouwen. Zou ik ook niet fijn vinden. Heb je geen recht op ouderschapsverlof of zo? Hopelijk mag je meisje snel naar huis. Wat is lowflow?
Bah wat vervelend! Je kan op de website van de vereniging voor ouders van couveusekinderen zien wat je kan doen als je verlof is afgelopen en je kindje niet thuis is. Je kan het ook op jouw psychische kant gooien. En anders als het financieel haalbaar is toch verlof. Ouderschapsverlof had je aangevraagd moeten hebben op tijd.
Heel veel sterkte meid! Het kan heel snel gaan. Tegen ons werd gezegd dat we rekening konden houden met 44 weken. Want onze dochter is met 24 wk geboren. Echter mochten we met 39 wk 1 dg naar huis.
Hier uiteindelijk met 42,5 weken naar huis. Ik was zelf nog dusdanig ziek dat ik niet kon werken, dus dat was "gelukkig" geen probleem. Je kunt in het ziekenhuis eens overleggen met maatschappelijk werk, die hebben ervaring met dit soort situaties.
Jeetje wat een rotsituatie!! Het is toch ook te gek voor woorden dat je nu alweer aan het werk moet! Ik vind dat toch zo belachelijk slecht geregeld!! Heel veel sterkte!!
Ik ga zeker nog niet werken. Ben daar mentaal en fysiek gewoon niet klaar voor. Dus ik moet me ziekmelding. Er zit niks anders op. Lowflow is zuurstof via een neusbril onder een lichte druk toegediend. Gelukkig staat de flow wel op 0.1. Zuurstof staat nu op 35% maar vannacht heeft ze het toch moeilijk gehad. Of er wordt vandaag niet afgebouwd of ze gaat weer terug naar 40%. Oh mensen lief, wat is dit zwaar zeg. Ik vind het ook steeds moeilijker om weg te gaan want zij is vaker en langer wakker. En dan zie ik die lieve grote ogen naar mij kijken. Sinds gisteren zijn we ook overgeplaatst naar de kinderafdeling. Dit ivm meer prikkels geven nu zij ouder wordt. Derde afdeling in vier maanden..
Natuurlijk ben je daar nog niet klaar voor dat is een moeder vaak nog niet eens als een baby op tijd geboren is en ze moet na ongeveer 10-12 weken weer aan het werk... Laat staan als je je meisje nog niet eens thuis hebt! Heel veel sterkte nog en kom hier maar lekker spuien!
De overgang naar de kinderafdeling vond ik ook heel zwaar ja. Het zijn de laatste loodjes, maar het cliché is wel waar, die wegen het zwaarst. Wat mij erdoorheen heeft geholpen is niet te ver vooruit denken. Vandaag en morgen is voldoende, alles daarna is nog niet belangrijk. Even een digitale knuffel, die kun je wel gebruiken.
Jeetje wat zwaar zeg! Lijkt me heel moeilijk om naar telkens achter te laten als ze wakker is. Hoop voor je dat het niet meer te lang hoeft te duren
Wat is het oneerlijk hè? Als je kindje te vroeg geboren wordt, wordt ne dubbel gestraft. Ik zou overleggen met je werkgever. Als ze je ziekmelden als gevolg van je zwangerschap bij het uwv dan krijgen ze je salaris vergoed. Ik werk op een p&o afdeling van een groot bedrijf. In dit extreme geval beginnen bij ons de mama's weer met werken als de baby 10 weken thuis is. Geen beleid hoor, maar zo gaat het in de praktijk. Goed werkgeverschap zorgt voor loyale en gemotiveerde medewerkers, vinden wij! Heeeeel veel sterkte!
Geldt er op de kinderafdeling geen rooming in? Behalve op de couveusekamer mogen ouders bij ons 24/7 bij hun kind!
Dat klopt. Maar ik heb nog een kind van drie jaar. Kan haar niet alleen met haar vader laten elke dag. Zij gaat vaak met me mee naar het zkh. Dan nog 5 uurtjes psz en de rest opa en oma opvang.
Dank jullie wel voor de knuffels en steun! Ik zal het eens proberen om niet te ver vooruit te denken. We willen gewoon naar huis, dus fantaseer je en denk je aan de dag dat ze mee mag.
Maar misschien wel in de weekenden? Ik had mazzel dat mijn moeder hier regelmatig bleef slapen en dan voor de oudste zorgde.
Sterkte! Maar ik begrijp niet dat je nu alweer moet werken. Je hebt bevallingsverlof en zwangerschapsverlof. Alles wat je eerder bevalt dan de uitgerekende datum, mag je meenemen tot na de bevalling. Voorbeeld, jouw bevaldatum zou 1/2/2014 zijn, dan zou je toch officieel verlof hebbentot midden april? Waarom is dat dan nu terug genomen?
Ze is met 26 weken bevallen en kindje is nu 42 weken, ofwel 16 weken... Verlof is dus voorbij... Belachelijk, he!!!! Uiteraard gaat ze nog niet werken.