Nee buiken zeggen niets, gewicht van mama zegt niets. En grote of kleine kinderen zegt niets over de zwaarte van een bevalling. Ik was bij de eerste 14 kilo gegroeid en madammeke woog 3696, droeg helemaal rondom, geboren met 40+3. Bij de tweede had ik zwangerschapssuiker en was 10 kilo aangekomen, geen megabuik en een kindje van 4120 gram (40+5)
Haha jij bent daar dan wel echt het bewijs van dat dat niets zegt nee.. Wellicht dan toch dat het erfelijk bepaald is?
Onze dochter is met 37.4 geboren. 4225 gram en 54 cm. Vanaf de 20 weken echo liep ze voor in groei, eerst 2,5 weken met echo 35 weken, ruim 6 weken voorsprong. Zou anders ook met 38 weken worden ingeleid. Een week eerder begonnen de weeën maar werd uiteindelijk een spoedkeizersnede In totaal in de zwangerschap maar 4 kilo aangekomen, eerst wel 9 kilo afgevallen... Was na de bevalling ook meteen lichter als voor zwangerschap Had wel een grote 'punt' buik. Iedere 2 weken bloedonderzoek naar diabetes, maar dat was altijd goed.
Hier 2 macrosome babys. Er is geen oorzaak gevonden. Bij deze krijg ik 2x een gtt en 3x een groeiecho. En ik word wrs bij de 39w ingeleid.
Mijn zoontje woog 4315gram bij 39.4 weken. Geen zwangerschapsdiabetes, niet teveel vruchtwater .. gewoon een grote jongen. Bevalling zelf is snel gegaan, op 3 uur tijd en geen kans gekregen voor verdoving (zou anders ook niet gedaan hebben, ging bij mijn dochter ook prima). Enkel is hij vrij lang in het geboortekanaal blijven zitten omdat hij zo zwaar was. Normaal komen de schouders er in 1 keer samen door, hier moest dat in stukken (schouder per schouder), volgens gyne kwam dit door gewicht en lengte. Zag dan ook wel wat blauw bij geboorte maar wel een apgar van 9/10/10. Mijn buik was bij hem wel extreem groot, dus dit klopte wel. Met 25 weken kreeg ik de vraag waarom ik nog niet bevallen was en op einde vroeg men of het er geen 3 waren ipv 2, moest je hun gezicht zien toen ik zei dat er ééntje was
Ik ben slank, tijdens de zwangerschap 11 kilo aangekomen. Gezond gegeten, geen suikerziekte, heel de zwangerschap goed op voldoende beweging gelet. En een jongetje van ruim vier kilo op de wereld gezet. Mijn broer en zus en ik waren ook ruim vier kilo bij de geboorte. Maar man woog bij zijn geboorte maar twee kilo. Niks over te zeggen dus.
Ik heb overgewicht en woog zelf 9 pond bij de geboorte. Tijdens de zwangerschap van mijn dochter ben ik 11 kg aangekomen en mijn dochter woog 3530 gram, dus gewoon heel gemiddeld. Ik dacht ook steeds dat ik vast een kind van 9 pond zou krijgen omdat ik dat zelf ook woog bij de geboorte, maar dat viel dus mee
Ikzelf 1.69 en 51 kilo bij aanvang. Had een normale buik en er was een gewicht van 3000/max 3500 geschat. Hij woog 4000. Niemand zelfs vk geloofde niet dat dat in mijn buik heeft gepast. Bevalling ging op persen na goed. Zoontje had handje over z'n hoofdje naar z'n oortjes toe kwa houding. Was dus een mega hoofd om eruit te persen. Schade totaalruptuur gr4. Maar zou t zo weer doen!
Mijn zoontje woog bij de geboorte 4230. en is geboren bij 39+1. Ik ben zelf wel slank met me 1,73 en 60 kg maar mijn buik was wel groooot. Was ook een kg of 18 aangekomen. En op 35 wk nog een groeiecho gehad omdat ze dachten dat hij aan de kleine kant zou zijn hihi....na de echo was de conclusie, normaal. Het blijft dus afwachten
Hoe zit het trouwens met echos na de 20 weken echo? Ik heb zelf dus over een ruime week een pretecho en verder staat er niks meer ingepland. Hoorde van me vk dat er vaak geen echos meer gedaan worden als er geen reden voor is.. zijn er hier dames die een normale zwangerschap hadden en toch nog echos hebben gehad na de 20 weken echo of na je pretecho? Lijkt me namelijk wel erg leuk als ik nog met 30 weken me meissie kan zien ofzo..
hier een baby van ruim 4800gram. en ik was maar 9kg aangekomen. deze zwangerschap ben ik al 2x op suiker getest , maar ze vinden geen oorzaak. gewoon genetisch is het denk ik. ik ben trouwens via de natuurlijke weg bevallen , zonder pijnstilling en had maar 2 hechtingen. aan het formaat baby ligt het dus niet.