Hoi dames, Ik probeer voor mezelf een reden te vinden waarom ik het vruchtje verloren ben na 9 weken, aangezien ik gezond eet en leef. Maar mijn vriend rookt best een heel aantal sigaretten per dag en ik denk soms dat dit de reden kan geweest zijn... Kan dit ermee te maken hebben denken jullie? En zijn er koppels die allebei gezond eten en leven (en niet roken) en toch een miskraam hebben gehad? Liefs, Mano
Ik denk dat je jezelf niets moet verwijten. Er was gewoonweg iets niet goed met het kindje en daardoor ging het mis. En daar kun jij niets aan doen. Ik heb ook allerlei redenen gezocht, maar de vk zei dat ik dat niet moest doen, want je kunt er echt niets aan doen. Mijn man en ik leven beide gezond, roken niet en toch ging het ook bij ons mis.
Het is iets wat de natuur bepaalt, niet iets wat je zelf kunt veroorzaken. Ja kan natuurlijk wel, maar dan moet je wel zoooooooooo verkeerd bezig zijn.... En dan nog als je kijkt dat bepaalde drugshoertjes ook zomaar zwanger raken en een gezond (weliswaar verslaafd) kindje op de wereld kunnen zetten....... Nee hoor meid, je moet je niet schuldig voelen, dit vruchtje was gewoon niet goed. Wees blij dat de natuur dit zo mooi regelt dat je het dan verliest, anders was er vermoedelijk een zwaar gehandicapt of ziek of misschien wel een overleden kindje uitgekomen... Kortom wees niet te hard voor jezelf, nergens voor nodig! Knuffel!
je kunt er zelf niets aan de miskraam doen, het is jou schuld niet. mijn tantezegger rookt gewoon zware shag door nu ze zwanger is en met het kindje gaat het goed en ze zwangert gewoon door. het leven is soms gewoon niet eerlijk
En dat is een waar woord ALy, het leven is gewoon niet eerlijk! Zo heb ik het ook zo vaak gevoeld in de afgelopen 6 jaar. En het is ook gewoon zo!
Je moet jezelf niet de schuld geven! Want waarschijnlijk lag het aan de aanleg van kindje... Ik zelf rookte soms een sigaretje toen ik zwanger was en de verloskundige zei al: het kunnen geen factoren van buiten af zijn, niet door af en toe een sigaret roken, niet door het vliegen (wat ik net had gedaan)... Je moet ook niet denken dat je faalt, want dat gevoel had ik heel sterk.. De verloskundige zei toen hij 2 weken later langs kwam, je lichaam faalt niet, maar doet juist goed zijn werk, door het kindje af te stoten wat waarschijnlijk niet goed was! Heel veel sterkte en echt geef je zelf niet de schuld, hoe moeilijk dat ook is!
de natuur is nou eenmaal zo, dat wanneer het vruchtje niet in orde zou zijn geweest, dat je lichaam het afstoot,.. tis wel verschrikkelijk dat het meerdere malen gebeurd, hopelijk wordt je goed onderzocht en begeleid, maar hou wel de moed er in,..... geef niet op, mooiere tijden zullen komen . heel veel sterkte
het zou wel beter zijn als je vriend stopte met roken want het is wel slechter voor de zaadkwaliteit. Maar ik geloof ook niet dat een miskraam daar aan te wijten valt.. Liefs, Paula
hey lieve schat je kan helemaal niks aan doen aan je miskraam echt niet ik heb ook hetzelfde ging mijzelf alles verwijten en mijn man was bang dat het kwam door sex ik heb alles gevraagd en de vk zei alleen als je sloten alcohol en kilos pillen zou hebben hebben genomen dan zou je je zelf wat kunnen verwijten maar je kan er echt niks aan doen.. zelfs van 20 sigaretten gaat je kindje niet dood... eccht niet.. liefs wiesje