Oorzaken/ gevolgen niet ingedaalde baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Slagroomsoesje

Slagroomsoesje Niet meer actief

Mijn kleintje is ook nog niet ingedaald ;). is niet erg zei de verloskundige. De kleine heeft het heel ruim ze de verloskundige tegen mij.

2. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    al een beetje gerustgesteld ondertussen? :)

Helemaal niet erg dus, alleen het wisselt schijnbaar een beetje met wat je moet doen als je vliezen breken. Maar daar geldt dan weer voor: meeste bevallingen beginnen met weeen en niet met breken van de vliezen. dat gebeurt vaak alleen in films :D En daar krijg je er dan ook meteen persweeen achteraan, dus niet echt waarheidsgetrouw ;)

3. mappel

mappel Niet meer actief

hihi, ik ben gerustgesteld hoor! Ik was even bang om een drama/horror bevalling te krijgen hierdoor, maar dat hoeft dus helemaal niet!!

4. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    nee joh!
    dat kan natuurlijk altijd, maar ook als je kindje wel ingedaald is heb je kans op een horrorbevalling... dus ach :)

gaat helemaal goedkomen bij je!

5. De oorzaak van een niet ingedaalde baby kan ook zijn dat je al eerder bevallen bent en het koppie juist weer makkelijker los schiet of omdat je juist meer ruimte in je buik heb waardoor er niet voldoende neerwaartse druk is, dat was bij mij het geval.

Ze is voor de bevalling nooit ingedaald dat hebben ze handmatig gedaan in het ziekenhuis na het breken vd vliezen.

6. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine man is ook pas tijdens de weeën ingedaald, heeft ook lang in stuit gelegen. Pas bij ca 37 weken gedraaid. Heb een hele snelle goede bevalling gehad. Enige gevolg is dat hij met 3 maanden een echo krijgt van zijn heupen, zijn geen aanwijzingen dat daar iets mee is, maar is standaard proveduren als ze lang in stuit lagen. Succes!

7. Lilou83

Lilou83 Bekend lid

14 jan 2014
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was netjes ingedaald.., tot mijn vliezen braken (zo begon mijn tweede bevalling ;)). Ik moest naar het ziekenhuis en daar zei de gynaecoloog dat het vaak voorkomt bij een tweede, derde etc. en je eigenlijk gewoon geduld moet hebben. Naarmate de bevalling vordert, daalt het kindje in.
    Bij deze houden ze er dus ook rekening mee dat de kleine -mochten mijn vliezen weer als eerst breken- dan niet meer ingedaald is. Dan hoef ik niet naar het zkh.
    Wel moet je gelijk gaan liggen ivm de navelstreng die om het nekje kan gaan zitten. Maar mijn zoon was ruim voor tijd netjes ingedaald en werd ook geboren met de navelstreng om zijn nek. Dochter ook trouwens.

Deel Deze Pagina