Wie herkent dit? Onze dochter is vanaf donderdag schorrig. Zegt geen keelpijn te hebben of pijn in de oren. In de nacht hoest ze erg maar overdag amper. Ze is wel vannacht wakker geworden en zegt mama au oor. Nu heb ik gezegd dat het overgaat als ze weer zou gaan slapen. Dit pikte ze en verder niets meer gehoord. Nu zei me man tegen mij. Lijkt wel alsof ze me niet hoort. Ik had het vermoeden ook al. Alsof er een virusje op de keelamandelen en oren is geslagen. Ze heef geen vieze oren of natte oren. Ook geen snotneus. Maandag maak ik een afspraak bij de huisarts of te checken. Misschien dat iemand die dit kent huis tuin en keuken middeltjes heeft of weet waar ik verder op kan letten?
mijn dochter hoorde ook niet goed toen ze een oorontsteking had. Ze was toen niet lekker, geen idee of ze hoestte toen. Maar ze sliep ook gewoon goed. Combinatie van oorontsteking en verkoudheid kan natuurlijk ook. Ze had wel oorpijn, maar weet ook dat ze dat niet allemaal aangeven en toch oorontsteking blijken te hebben. Kan ook zijn dat het oor gewoon dicht zit van de verkoudheid, heb dat zelf snel en dan hoor ik met 1 oor ook weinig meer.
Kan een oorontsteking zijn. MIjn dochter had vorig jaar ook nooit veel pijn (wel hoge koorts) bij haar oorontstekingen.
Mijn zoontje had ook zijn oor of oren dicht zitten bij een verkoudheid en heeft een hele poos slecht gehoord. We testen dit inderdaad ook steeds met niet ijsje maar koekje... Maar als je zei; wat zoek je? Verstond hij ook Koekje. Haha.. Dus kan zijn dat ze wel wat hoort en er haar draai aan geeft wat zij wil horen. Dus bij ijsje, ze dat hoort. Maar eitje is bijv. ook ijsje.. Ze konden er verder niet veel aan doen, neusspray en stomen etc. alleen...
Als ze niet langer dan 3 dagen koorts heeft, overdag geen oorpijn, oor staat niet van hoofd af zoals een flapoor zou ik neusspay voor haar halen, hoofdeinde bed wat schuin zetten en evt pcm bij pijn of verdovende oordruppeltjes. Deze zijn te koop bij apotheek. Krijgt ze een loopoor dan stoppen met de druppels en moet de pijn over zijn. Beterschap voor je dochter!
tuttie> geen koorts ed. Dus daarom snappen we het niet. september> ik zei gisteren ook dat we haar bedje gingen opzoeken in de middag. Ze ging helemaal uit haar dak want ze dacht naar een feestje te gaan. Wat was de uiteindelijke bestemming een domper dus. Hahahaa
Hahah... ja dat ken ik wel. Hij kreeg natuurlijk ook niet altijd een koekje wanneer hij dacht dit te horen... Hopelijk is het snel over. Ik heb ook nooit gemerkt dat hij koorts had ofzo...
we hebben vanmiddag een afspraak want verkouden is ze nog steeds niet. Mijn schoonmoeder dacht mss aan vocht achter haar oren? In ieder geval we gaan t horen dus.
En weet je al meer? Mijn jongste had/heeft het slechter horen ook, bij hem bleek het een slijmoor aan beide kanten te zijn. Dan zit er dus slijm/vocht achter het trommelvlies door verstopping van de buis van eustachius. Hierdoor horen ze soms wel goed en soms niet. Hier moeten ze overheen groeien en dan gaat het meestal vanzelf over. Als het na 3 maanden niet over is worden er soms buisjes geplaatst. Bij Thijs merk ik dat hij er weer meer last van krijgt als hij verkouden wordt, alsof het dan weer meer verstopt.
ja was een amandelontsteking op ze retour. Maak de grap compleet een dag later zat ik aan een amandelontskeking en nu op de retour....weet precies wat me guppie voelt. Haahha