A.s zondag gaan we op vakantie en hebben we een mooie camping geboekt net onder Parijs (in de buurt van Orleans). Wij hadden, bij het boeken, geen rekening gehouden met de tour de france die zondag daar eindigt. Nu zegt mijn gevoel mijdt Parijs die dag, maar op internet lees ik op fora dat het juist reuze meevalt (wel berichten uit 2011, 2009 enz). Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zouden dan rond 11.00 u bij Parijs zijn. De andere routes zijn meteen een heel stuk langer (anderhalf uur langer rijden).
Als ik jou was zou ik het nieuws de komende tijd goed in de gaten houden, ik denk dat de eventuele drukte van de tour rond parijs wel mee kan vallen, het is wel druk omdat er gewoon veel vakantieverkeer is...... maar aangezien er veel boeren de franse snelwegen versperren verwacht ik dat je daar eerder last van kunt krijgen (bijv. omdat mensen moeten om rijden, of door een blokkade) Franse boeren blokkeren opnieuw snelwegen - nrc.nl
Inderdaad, deze site ANWB - Blokkades Franse boeren, Autoroute du Soleil bij Lyon afgesloten en de Franse radio goed in de gaten houden. En voor de zekerheid extra eten en drinken meenemen in de auto, en op tijd tanken.
Ik had dat van de boeren ook gezien. Ga het in de gaten houden. Franse radio wordt wat lastig met mijn franse taal beheersing hihi
Op deze franse site staat een kaartje met de actuele situatie: Éleveurs en colère : la carte de France des barrages