Wij willen in de meivakantie naar Schotland (daar heb ik recent al een topic over geopend), Toscane of Oostenrijk. Maar is Oostenrijk al leuk in de meivakantie? Ik kijk nu in de omgeving Karinthië, omdat het weer daar het beste is, maar hoe is het daar in de meivakantie? Ik begrijp dat de kans op regen er altijd is, maar in bijvoorbeeld het noorden van Italië is het dan meestal tussen eventuele buien door wel lekker qua temperatuur, zodat er ook af en toe kan worden gezwommen. Hoe is dat in Oostenrijk? En is er al genoeg te doen in de meivakantie, of zijn de meeste attracties/uitjes/bezienswaardigheden nog gesloten? Tips zijn welkom! Tirol vind ik ook prachtig, zou dat al een optie zijn?
Wij hebben vroeg mei vakantie. Als het tegenzit qua lente weer, zijn de skigebieden nog open Al zal dat in Karinthie wel meevallen. Maar het kan er net zo goed 30 graden zijn. Valt niets zinnigs over te zeggen
Wij willen in de zomer naar oostenrijk en ik lees op verschillende plekken dat veel restaurants en bezienswaardigheden pas op 1 mei open gaan dus daar zou ik rekening mee houden