Nationalpark Berchtesgaden in Duitsland.... zo mooi daar bij de Königssee en Het Zwarte Woud, ook in Duitsland. Edit: Rügen in Noord Duitsland is ook fantastisch mooi.
Zwarte woud in Duitsland is zoooo mooi. Maar rond München ook, grens met Oostenrijk. Omgeving moezel ook een favo plekje ( die duitse wijnen hmmm ) De kust van Normandië is ook heel gaaf, en vol historie.
Wij vinden de Eifel prachtig en met kleine kinderen is daar heel veel te doen, kijk maar eens op eifelinfo.nl
Als je dan zou moeten kiezen tussen Sauerland of Eifel, dan zou ik absoluut kiezen voor Sauerland. Daar is voor kinderen veeeeeel meer te doen. Onze meiden vonden de Eifel vrij saai
op het randje van de afstand, lac vouglans/jura (811 km) in frankrijk of interlaken in zwitserland (840 km) (ruim)binnen de afstand vogezen, rond meer van gerardmer/xonrupt longemer in Belgie de zuidkant van de ardennen, rond de rivier de Semois, Bouillon etc.
Zuiden van Duitsland, Beieren (bij de grens met Oostenrijk) De Vogezen. Zijn op doorreis naar Italië gestopt in Colmar om daar te overnachten. Leuk stadje en de reis door de vogezen was mooi.
Oh echt, ik heb 2 jongens en die vonden de Eifel veel leuker dan het Sauerland. Hoe verschillend kan het zijn dan.
Rond de 800 km zit je in Zwitserland in de omgeving van Interlaken, Grindelwald etc. Dat is echt prachtig! Persoonlijk is het Comomeer en omgeving mijn favoriet maar dat is nog net weer een paar uurtjes verder..
Er is gewoon meer voor de kids te doen. Maar wij vinden beiden gebieden niet echt een aanrader als het om natuurschoon gaat De eifel is ook weinig bijzonder. Dan zijn Rugen, het schwarzwald en Beieren echt veel meer de moeite waard
Eifel heb ik dan zelf geen ervaring mee. Rügen was vorig jaar echt een hele reis. Was onze tweede keus vakantie, maar we hebben echt genoten.