Ik heb nog zo'n stroopstift (wij eten vrijwel nooit pannekoeken). Maar die staat inmiddels al 2 of 3 jaar open. Op de fles staat niet dat het na openen nog maar een x aantal dagen houdbaar is, alleen de uiterste houdbaarheidsdatum. Kan ik hem nog gebruiken? Of het tijd om hem de vuilnisbak in te kieperen?
Appelstroop dan maar .. Waarschijnlijk had ik hem zoiezo niet gegegeten, ben een regelrechte trut met dat soort dingen.
Volgens mij kun je stroop normaal gesproken wel heel lang bewaren ivm de zoetigheid. Maar 3 jaar vind ik wel erg lang en zou ik niet meer doen.
Je moest eens weten wat er nog allemaal in mijn kastjes staat wat waarschijnlijk ver over datum is. Als je het bijna niet gebruikt, blijft het zo lekker staan.
tja, ik ben niet moeilijk met datums, maar dit zou ik toch ook weg doen offtopic, vanwaar een andere nick??
Door het hoge suikergehalte is het echt heel lang houdbaar. Ruikt het nog goed? Dan kun je het gewoon nog gebruiken hoor.
Gewoon even proeven. Grote kans dat hij al versuikerd is maar als hij nog stroomt kun je hem eten hoor. Bedorven zal hij sowieso niet zijn.
Ik zou hem weggooien. Wat kost een fles stroop nou... Of hij bedorven is of niet, 3 jaar vind ik errrrg lang.