en je moet 80 euro betalen. Na een leuke discussie ben ik benieuwd. stel we moeten de huisartsen zorgen eerst zelf betalen waarna je moet geen declareren er werd net een bedrag genoemd van 80 euro dus dat houd ik even aan. oja na het declareren krijg je 50 euro terug dus 30 betaal je zelf Zouden jullie dan nog naar de huisarts kunnen?
Je kunt het toch declareren daarna? Wat is dan het probleem? Of misschien snap ik je vraagstelling niet Ik doe nu al niet anders met de tandarts. Ik krijg de rekening van mijn tandarts, moet die zelf betalen en dien hem daarna in bij mijn verzekering ...
Ja, dat zou ik wel kunnen. Maar ik moet er dan wel een beetje rekening mee houden dat ik altijd een potje achter de hand heb hiervoor. Ik bedoel als ik één keer voor iets heen ben gegaan en mijn dochter struikelt diezelfde week wil ik ook nog met haar heen kunnen. Dan is het namelijk al 160euro en mocht er diezelfde maand nog iets gebeuren wordt t al 240euro. Sommige maanden als wij extra rekeningen hebben, bv WOZ of waterschapsbelasting, hebben we dat niet altijd achter de hand. Een ongeluk zit in een klein hoekje dus wil wel zeker weten dat ik heen kan gaan. We hebben t niet slecht en hoeven niet echt oo de kleintjes te letten, maar t stroomt hier ook echt niet uit de kraan hoor. Zou er overigens niet blij mee zijn!
Ik kan hem ook wel voorschieten hoor, wel wacht ik niet te lang met de rekening te declareren bij de zorgverzekering, anders zou ik het vergeten. Oke je krijgt maar 50 euro terug. Ik kan het betalen, maar ga me steeds meer afvragen waarvoor we dan nog premie betalen. En ik denk dat veel mensen zullen wachten met naar de huisarts te gaan, terwijl ze dan misschien te lang doorlopen met hun klachten. Maar voor sommigen zal het ook wel weer goed zijn, want die zitten nog wel bij de huisarts als er een scheet dwars zit.
Okee ... dus eigenlijk kost de huisarts dus maar 30 euro en geen 80 euro ja dan nog zou ik naar de dokter kunnen ...
Ik heb "ja dat kan ik" gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook wil. Ik zou het echt slecht en zelfs asociaal vinden als dit ingevoerd zou worden. Er zijn zat mensen die dan niet meer naar de dokter kunnen, met alle gevolgen van dien. Huisartsenzorg hoort laagdrempelig te zijn, de meeste mensen gaan er niet voor hun lol naartoe.
simpel nee ik niet. ik zit in de wsnp en heb dat geld gewoon niet over. dus ik zou echt een mega probleem hebben, heb ik nu al, kan de zorg die ik wel nodig heb niet betalen dus krijg het ook niet waardoor ik al een half jaar ziek thuis ben.
ik loop met een pnd rond en moet vaak naar de huisarts ik vind het wel een belachelijk duur geintje worden ik ga niet na de ha voor me lol ofzo maar om beter te worden
In Belgie doen ze het al zo. Al krijg je volgens mij wel meer terug maar dat ligt ook veel aan de commissie van de arts zelf! Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben. tandarts doe ik ook al zo, Zuur van de 8o euro die je moet betalen maar je krijgt ook meer als de helft terug!
ja, maar dat is toch niets nieuws in verzekeringenland? Ik betaald veel eerst zelf, en declareer dit later ... (IVF in duitsland, mijn tandarts etc.). Ik krijg vaak zelf de factuur hoor, alleen nu mijn HA en de behandelingen die ik in NL doe voor fertiliteit zie ik niet). Met een beetje goede planning, kan je eerst declareren en dan daarna het geld wat je ontvangt betalen aan de zorgverlener.
Die 80 euro is wel volkomen fictief (in elk geval in NL). Een consult bij de huisarts is vele malen goedkoper (8,78 als ik het goed heb opgezocht, het dubbele als je consult langer dan 20 minuten duurt) - in elk geval als je tijdens kantooruren gaat.