stel je moet naar de huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

kun jij die 80 betalen aan de huisarts

1. ja dat kan ik

2. ja maar dan moet ik krimpen in de boodschappen

3. nee dan kan ik geen boodschappen meer doen

4. anders nml

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

#1 Amfy, 11 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2012
    en je moet 80 euro betalen.

Na een leuke discussie ben ik benieuwd.

stel we moeten de huisartsen zorgen eerst zelf betalen waarna je moet geen declareren er werd net een bedrag genoemd van 80 euro dus dat houd ik even aan. oja na het declareren krijg je 50 euro terug dus 30 betaal je zelf

Zouden jullie dan nog naar de huisarts kunnen?

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ja hoor, zou wat zijn als we die 80 euro niet overhadden.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je kunt het toch declareren daarna? Wat is dan het probleem? Of misschien snap ik je vraagstelling niet

Ik doe nu al niet anders met de tandarts. Ik krijg de rekening van mijn tandarts, moet die zelf betalen en dien hem daarna in bij mijn verzekering ...

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Geen probleem...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

o at vergeet ik te zeggen je krijgt maar 50 euro terug

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Jawel hoor..

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ja, dat zou ik wel kunnen. Maar ik moet er dan wel een beetje rekening mee houden dat ik altijd een potje achter de hand heb hiervoor. Ik bedoel als ik één keer voor iets heen ben gegaan en mijn dochter struikelt diezelfde week wil ik ook nog met haar heen kunnen. Dan is het namelijk al 160euro en mocht er diezelfde maand nog iets gebeuren wordt t al 240euro. Sommige maanden als wij extra rekeningen hebben, bv WOZ of waterschapsbelasting, hebben we dat niet altijd achter de hand. Een ongeluk zit in een klein hoekje dus wil wel zeker weten dat ik heen kan gaan.
    We hebben t niet slecht en hoeven niet echt oo de kleintjes te letten, maar t stroomt hier ook echt niet uit de kraan hoor.
    Zou er overigens niet blij mee zijn!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja hoor, dat kunnen wij wel.

9. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik kan hem ook wel voorschieten hoor, wel wacht ik niet te lang met de rekening te declareren bij de zorgverzekering, anders zou ik het vergeten.

Oke je krijgt maar 50 euro terug.
    Ik kan het betalen, maar ga me steeds meer afvragen waarvoor we dan nog premie betalen.
    En ik denk dat veel mensen zullen wachten met naar de huisarts te gaan, terwijl ze dan misschien te lang doorlopen met hun klachten.
    Maar voor sommigen zal het ook wel weer goed zijn, want die zitten nog wel bij de huisarts als er een scheet dwars zit.;)

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Okee ... dus eigenlijk kost de huisarts dus maar 30 euro en geen 80 euro ;)

ja dan nog zou ik naar de dokter kunnen ... ;)

11. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb "ja dat kan ik" gestemd, maar dat wil niet zeggen dat ik het ook wil. Ik zou het echt slecht en zelfs asociaal vinden als dit ingevoerd zou worden. Er zijn zat mensen die dan niet meer naar de dokter kunnen, met alle gevolgen van dien.
    Huisartsenzorg hoort laagdrempelig te zijn, de meeste mensen gaan er niet voor hun lol naartoe.

12. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoe kom je aan deze wijsheid en vooral aan dit bedrag?

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja idd maar je moet wel eerst 80 betalen ze maar.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    simpel nee ik niet.
    ik zit in de wsnp en heb dat geld gewoon niet over. dus ik zou echt een mega probleem hebben,
    heb ik nu al, kan de zorg die ik wel nodig heb niet betalen dus krijg het ook niet waardoor ik al een half jaar ziek thuis ben.

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

andere topic staat het in

16. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Gestemd

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik loop met een pnd rond en moet vaak naar de huisarts ik vind het wel een belachelijk duur geintje worden ik ga niet na de ha voor me lol ofzo maar om beter te worden

18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    In Belgie doen ze het al zo. Al krijg je volgens mij wel meer terug maar dat ligt ook veel aan de commissie van de arts zelf!

Ik zou er persoonlijk geen probleem mee hebben. tandarts doe ik ook al zo, Zuur van de 8o euro die je moet betalen maar je krijgt ook meer als de helft terug!

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ja, maar dat is toch niets nieuws in verzekeringenland? Ik betaald veel eerst zelf, en declareer dit later ... (IVF in duitsland, mijn tandarts etc.). Ik krijg vaak zelf de factuur hoor, alleen nu mijn HA en de behandelingen die ik in NL doe voor fertiliteit zie ik niet). Met een beetje goede planning, kan je eerst declareren en dan daarna het geld wat je ontvangt betalen aan de zorgverlener.

20. Bri

Bri Niet meer actief

Die 80 euro is wel volkomen fictief (in elk geval in NL). Een consult bij de huisarts is vele malen goedkoper (8,78 als ik het goed heb opgezocht, het dubbele als je consult langer dan 20 minuten duurt) - in elk geval als je tijdens kantooruren gaat.

Deel Deze Pagina