Hallo, Mijn dochter nu 2 en een half, mag ineens vanaf volgende week naar de psz. In de eerste instantie zou dit na de zomervakantie. Maar er is onverwachts een plekje vrijgekomen. Nu zou ze nog ongeveer 5 weken voor de zomervakantie naar de psz gaan, maar volgens mij moet je de zomervakantie ook gewoon door betalen. Ik heb nu het idee dat mijn dochter nu snel even het gat vult. Zouden jullie dit doen of zouden jullie wachten tot na de zomervakantie? Ik moet het nog navragen over doorbetalen in de zomervakantie, maar als dit het geval is wacht ik liever tot na de zomervakantie. Ik heb nog geen akkoord gegeven, maar ik kreeg een mail dat ze er al vanuit gaan dat ik akkoord ga.
Ik zou haar pas na de zomervakantie laten gaan. Overigens niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege het wennen. Het kan best een paar weken duren voordat jouw dochtertje haar draai heeft gevonden in de groep. En dan begint de zomervakantie, dan kan ze 6 weken niet naar de psz (en daarna kan ze waarschijnlijk opnieuw gaan wennen, want dan is ze langer niet naar de psz geweest dan wel).
Ja daar had ik nog niet eens over nagedacht. Wij starten na de zomervakantie, dit lijkt mij voor haar ook beter.
Onze zoon start hierdoor ook pas na de vakantie met de basisschool, hij zou gezien zn leeftijd voor de vakantie 5 weken mogen wennen en dan na de vakantie beginnen maar het is veel beter voor hem om gewoon pas na de vakantie te beginnen.
Volgens onze peuterschool/psz duurt het gemiddeld 6 weken voor nieuwe kinderen gewend zijn. (Maandagen en na de vakantie blijven zelfs altijd onrustig.) Ik zou dus na de vakantie starten.