Op 4de verjaardag maar school of de dag er na??

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door macy77, 12 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    De titel zegt het al.
    Gaat een kind OP zijn vierde verjaarag naar school of de dag daarna??
    Ik wil onze zoon natuurlijk dolgraag naar school brengen, dus miet al vast een vrije dag aanvragen..

2. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Maar= naar..

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Hier op zn verjaardag. Maar weet niet of dat per school verschillend is.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bij de rondleiding op de basisschool begreep ik dat het bij 'onze' school normaal is dat het kindje NA zijn/haar vierde verjaardag komt.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

bij ons OP dr verjaardag.. maarja ze was dan ook op maandag jarig
    dus dat is dan snel geregeld :)

maar op zich ging het gewoon in overleg.
    Als wij een dag later hadden gewild was dat geen probleem geweest. Maakt voor juf natuurlijk ook niet uit.
    Dus neem lekker vrij wanneer jij wil... (maar belangrijker: de eerste wendag wil je ook graag mee naar school! :) )

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja die wendagen, maar die kan ik ook wel buiten mijn werkdagen plannen. Ik werk tenslotte alleen (maar) op maandag en woensdag.

7. tulip

tulip Niet meer actief

hier na, lijkt mij ook leuk als kindje op zijn/haar verjaardag thuis is toch??

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja precies, zou het dan zo jammer vinden als ie dan naar school zou "moeten".

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    moet niks he!!
    weet niet op welke dag het valt
    hier is me dochter zaterdag jarig en gaat maandag naar school
    kan ze gelukkig nog een dagje bij komen

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Oh niks moet hoor, maar hier was ie op een maandag jarig, tja, dan werkt iedereen, dus alleen thuis met mama of lekker spelen op school. Ik heb voor het laatste gekozen en toen ie thuis kwam stond er een lekker stukje taart voor m klaar. En zn verjaardag hebben we overigens het weekend daarna voor de familie gevierd.

11. knap

knap Niet meer actief

Ligt er aan denk ik. Is het op een vrijdag of zo dan lekker thuis houden. Maar begint de verjaardag maandag.s dan van af die dag. Wel leuk kunnen ze gelijk trakteren. Of juist dat trakteren is wat overweldigend.

weet eigenlijk niet meer wat ik toen met zoon gedaan hebt. Is al z.n 8 jaar geleden ondertussen dacht daarna.;)

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.236
    6.095
    113
    Trakteren doen ze hier niet met 4 jaar, omdat het al heftig genoeg is om als 4 jarige in een (vaak al bestaande) klas te komen en als dan ook nog de aandacht op het kind gevestigd wordt kan dat voor heel veel spanning zorgen. Zo legden ze het in ieder geval uit, ik kon me daar wel in vinden.

13. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Hij is op een dinsdag jarig, dus leek me de woensdag (halve dag) een mooie startdag voor hem.

Dan laat ik hem dinsdag trakteren bij psz (als ie op zijn verjaardag nog mag komen), anders ervoor.

14. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hier heb je ook de keuze.Suus en Tessa gingen al meteen vanaf het begin van het schooljaar.Dus op de dag van hun verjaardag zaten ze ook op school.Ze gingen 3 weken eerder dan dat ze jarig waren.

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Malou en Ruben zijn NA de verjaardag naar school gegaan. Zou het zelf ook niet leuk vinden als ze op hun verjaardag naar school zouden moeten al. Oke, andere jaren gaat het vast ook zo zijn dat hun verjaardag op een schooldag valt, maar dat vind ik toch iets anders als wanneer school net nieuw is.

Hier zijn ze 28 september jarig geweest en dat viel op woensdag en ze zijn 3 oktober dus op maandag voor het eerst naar school gegaan wat echt super gegaan is.

Wij hebben geen 'wendagen' gedaan, wennen kon naar ons idee ook prima na de verjaardag en hoeft er niet voor.

Liefs Hanneke.

16. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier kwam het mooi uit omdat ze op woensdag jarig was en op woensdag zijn ze vrij. Op dinsdag nog als 3 jarige naar school en op donderdag als 4-jarige. Verjaardag vieren met 4 jaar doen ze niet dus dat was anders ook raar geweest voor haar. Hoewel zoonliefs 4de verjaardag ook zijn 1ste schooldag gaat worden (voor iedereen na de zomervakantie).

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza's verjaardag is op een vrijdag, ze gaat dan de maandag erna naar school wat mij betreft. De 5 weken daarvoor mag ze al wel 10 dagdelen in totaal komen oefenen, (verdeeld naar hoe je dat zelf wilt) en dat gaan we dus wel doen, want ze is hard toe aan school :)

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hier is het op de dag erna (nou ja naar de zomervakantie eigelijk pas maar standaard de dag erna) omdat ze de verjaardag nog op de peuterspeelzaal vieren.

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Net als bij Hanneke is Maaike ook van 28 september en was dus op woensdag jarig. Zij is die dag voor het laatst de hele dag bij oma geweest en in de middag hebben we haar verjaardag gevierd. Vanaf donderdag is ze naar school gegaan en kon ik haar lekker zelf brengen en halen! (ik werk ma-di-wo)

20. superb

superb Fanatiek lid

20 jul 2009
    1.120
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter wordt op dinsdag (21 aug) 4. Vorige week hebben we bericht gekregen dat ze op donderdag 23 augustus voor de eerste keer op school wordt verwacht. Wendagen hebben we niet.

Deel Deze Pagina