op 7 weken een echo, wat te verwachten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lauraatje, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hoi dames,

ik heb 9 maart mijn eerste afspraak bij verloskundige en dan ben ik rond de 7 a 8 weken. Wat kan ik allemaal verwachten?wat gaan ze doen en krijg ik dan een echo of niet? weet iemand ook hoe het zit met vergoedingen van de ziektekosten?hoeveel echo's krijg je normaal vergoed en loopt dat allemaal vanzelf?
    groetjes laura

2. zwiep

zwiep Actief lid

9 jul 2008
    419
    0
    16
    Amsterdam
    Ik had rond die tijd ook mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Je krijgt dan veel informatie over de zwangerschap en ze gaat je vragen stellen over ziektes in jouw familie en die van je partner. Ik heb toen geen echo gehad, die kreeg ik pas met 12 weken. Je krijgt 2 echo's vergoed, met 12 weken (termijnecho) en met 20 weken (sreeningsecho).

3. Kanellie

Kanellie Actief lid

30 jun 2008
    487
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Gaanderen
    Net wat zwiep zegt... je eerste afspraak bij de vk is een intake... heb toen ook geen echo gehad, doen ze (als je niet eerder een mk hebt gehad) pas met ongeveer 12 weken...

Liefs Nelleke

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Check mijn album...dan zie je wat ik zag....

5. MvN

MvN Niet meer actief

Ik moet 10 maart naar de VK. Ik ben dan 7.5/8 week.

Dit is de eerste keer dat ik zwanger ben maar krijg gewoon een echo. Ik moest ook komen met een volle blaas.

Verder is het bij deze praktijk dat je elke 4 weken een echo krijgt :D

6. Dolvin

Dolvin Lid

14 feb 2009
    60
    0
    0
    Hoi Laura,

Ik ga woensdag voor het eerst naar de VK. Ik moet mijn urine meenemen en ik krijg een inwendige echo. Verder heb ik ook niet echt een idee wat ik allemaal kan verwachten. Ik vind het wel super spannend. Gelukkig heb ik al om 09.00 uur een afspraak en hoef ik niet de hele dag te wachten.... Ik wou je nog even succes wensen en geniet ervan!

Liefs Dolvin

7. vlinder1988

3 mrt 2009
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

Weet net een dag dat ik zwanger ben..Helemaal top vind ik het! ik denk dat ik ongeveer 5 weken ben, moet ik dan de huisarts al bellen voor een echo? :(:

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meid,

je moet de HA niet bellen, maar de verloskundige :D
    en dat heeft nog wel even tijd hoor.. je kan meestal toch pas na de 8 weken terecht, maar een afspraak maken kan natuurlijk geen kwaad ;)

verder heb ik gister een echo met 6 weken gezien en al hartactviteit :D, dus er is al zeker wat te zien, het kleintje is al 4,1 mm groot haha
    zie album

liefs daantje

9. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Wat leuk dat je dit al op negen weken kunt zien.
    Ik moet a.s. maandag weer terug naar de gynaegoloog. Ik ben dan rond de 7/8 weken. Ik hoop eigenlijk wel dat ik dan ook een echo krijg :) .
    Nu heb ik bij de assistente al aangegeven dat ik zwanger ben, de afspraak stond er al een tijdje omdat ik anders voor controle voor het zwanger worden had moeten terug komen. Maar zij heeft niets gezegd over urine mee te nemen. Is dat niet altijd nodig?
    Ik heb wel de zwangerschapstest bewaart en die wil ik sowieso meenemen.

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hey meid,

de gyn zal heus wel een inwendige echo maken, dat weet ik bijna wel zeker..
    en urine hoef je niet mee te nemen, dat doen ze meestal als je wat verder bent en anders plant ze dat wel voor een volgende keer..ik moet dat pas met 12 weken, samen met het bloedonderzoek op hiv, rode hond, etc..
    moet je onder behandeling blijven van de gyn? ik wel namelijk..

dan krijg je als het goed is ook een keer een afspraak met een verpleegkundige in het ziekenhuis om dingen te bespreken zoals combinatietest, zwangerschapsgym, voeding, etc.. heel leerzaam.

liefs Daantje

11. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Ik moet waarschijnlijk wel onder behandeling blijven van de gyn. Was daar eigenlijk al onder behandeling voor mijn endomatriose, maar omdat ik zwanger wilde worden vorig jaar is de behandeling toen omgegooid.
    Eigenlijk zou ik a.s. maandag op controle moeten voor die endomatriose, maar dat word nu dus een controle voor mijn zwangerschap :)

Deel Deze Pagina