Hi Dames, Allereerst respect voor iedereen die hier al maanden, jaren middenin zitten. Ik raak er nu al regelmatig van in een dip.. Begin feb dit jaar ben ik gestopt met de pil. 21 mei had ik 2 dagen bruin/roze verlies met sliertje rood. Wist niet of ik dit een menstruatie mocht noemen.. Maar op 8 juni had ik voor het eerst en dikke vette positieve ovu test. 22 juni werd ik ongesteld! Eindelijk! (Cyclus van 33dagen) Tijdens mijn eerste 'cyclus' kwam de positieve ovu test pas op cd19/20(knaller!) Ik ben daarom deze cyclus pas ovu gaan testen op afgelopen vrijdag op 8 juli.. (cd17Negatief) Op 6 en 7 juli had ik eitwitslijm, 8 en 9 juni niet meer?! Gister 10juli en vandaag wel weer! Ik voel vanalles.. Beetje zeurend gevoel in linker onderbuik (8 juni bij ovu liep ik krom vd pijn!) nu absoluut niet..(gelukkig) vanmiddag meerdere keren scherpe steken rechter onderbuik.. Maar m'n eisprong vinden ho maar! Gisteravond leek ie op de lopen net zoals voorgaande maand.. Vanmorgen ook.. Maar toch echt lichter dan de controlestreep. Zo net was m'n lijntje zo goed als weg. Heb ik m'n ei gemist?? 6 of 7 juli misschien al geweest? Of vanmiddag? Of moet ik toch door testen gezien ik weer eiwitslijm heb? Ik zit nu alweer op cd20.. Om het lange verhaal nog even compleet te maken. Heb ik ook geen pijnlijke tepels zoals vorige keer.. Wel een vette huid met acne.. En dus ook geen heftige pijn! Vrijdag 8 en zaterdag 9 juli hebben we het gezellig gemaakt... Ik test nu al 2x daags.. Voorgaande ovulatie was hoogstwrss ook snachts! Ik let op elk kwaaltje en noteer alles in de app.. HOE voorkom ik dat ik doordraaf en het een 'ding' word.. Dit is voor ons pas ronde 1.. We beginnen net! En word nu al onzeker!!! Hoe doen jullie het toch??
In het begin (dec 2015) had ik iets van, het is welkom, maar ik hoef niet direct zwanger te zijn. Eerste cyclus van mij was 33 dagen, gevolgd door een cyclus van 23 dagen. Ik dacht toen van, ik moet ff in balans komen. Ik gebruikte (sinds deze maand) niks om mijn eisprong te vinden, omdat ik het gevoel had er anders te veel mee bezig te zijn. Maar nu begin ik zelf ook een beetje te wanhopen, juist omdat in mijn familie meerdere vrouwen zijn die moeilijk zwanger worden en die allemaal bloedverwant van mij zijn. Ik ben nu begonnen met temp en ovulatietesten. De ovulatietesten ga ik gebruiken adhv eerdere cycli. Dus vanaf de kortste cyclus genomen tot de langste. Ik ga testen vanaf dag 7 tot dag 22. Ik heb goedkope testen van sensitest gekocht. Ik zou eerste even een paar cycli afwachten zodat je kunt vergelijken.
Daar zou ik in ieder geval mee ophouden als ik jou was... Daarmee maak je het m.i. zelf "een ding". Het lastige is dat heel veel kwaaltjes ongeveer alles kunnen betekenen. Ovulatie, innesteling, ongesteldheid, zwanger... Het zegt dus eigenlijk niet zo gek veel maar je maakt jezelf er wel gek mee. Zoals hierboven al gezegd is kijk het even twee of drie cycli (die hopelijk niet meer komen ) aan. Zodat je iets meer zicht hebt op de lengte enzo. Succes! Ik weet hoe moeilijk het is om het los te laten... Maar probeer vooral zo in de begin periode een beetje te genieten.
Pfff je bent 5 maanden bezig.. Echt laat t los. Geniet vd spanning nu. Als je dit nog een jaar vol moet houden ga je eraan onderdoor.. Ik doe nu precies hetzelfde als jij masr heb helaas heel wat meer voor m'n kiezen gehad. En na die paar weken bezwijk ik nu al..
Het loslaten is erg lastig inderdaad. Probleem is dat ik zelf in de medische wereld werk..en bij alles wat 'anders' gaat meteen alle scenario's laat passeren en met alle moeizame verhalen, PCOS, endometriose, verklevingen hier op het forum ik direct bang word voor iets ergers dan gewoon nog steeds ontpillen.. Het is logisch dat m'n cyclus op gang moet komen.. Maar had zo graag weer een positieve ovu gehad zodat ik ook echt 'kans' maak om zwanger te worden.. Voor mijn gevoel is die kans er nu gewoon niet. Proberen los te laten dan maar.. Dit is erg vermoeiend voor de geest.. Zucht.
Ik werk zelf in de zorg en heb ook al de nodige dingen voorbij zien komen, maar als ik elke keer dat ik hoofdpijn heb moet gaan denken aan een CVA dan word ik gek. Gewoon lekker relax, begin met temperaturen, en kijk ff een paar cycli aan. Dat je er zeker drie hebt en dus iets hebt om te vergelijken en van daaruit kunt kijken binnen welke dagen je vorige ovulaties plaatsvonden.
Jeetje ik zie het zonnetje2015.. Je hebt de nodige ellende achter de rug. Zie nu aan je banner dat je ruim 6 weken zwanger bent. Gefeliciteerd natuurlijk.. Ik hoop op een geweldige zwangerschap en een prachtige gezonde baby voor je. Ik ga een andere minder obsessieve 'hobby' zoeken.
Maak het idd geen ding...want als je dat nu al doet...zonder dat er bewezen is dat er "iets" aan de hand is, dan ga je het niet volhouden als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Geniet nu van het samenzijn met je man, de wetenschap dat die vrijpartij mss wel een baby brengt. Ovutesten doen kan...maar waarom laat je het eerst niet even een paar maanden op zijn beloop? Relax and have fun, je kan altijd nog in de stress schieten en er een ding van maken.
Ovulatietesten, apps, klachten bijhouden.... Voor mij komt het over alsof het al 'een ding' is? Ik heb geen raad, dat wachten is gewoon killing. Hier hebben we op de eerste zw een jaar moeten wachten en dat was zwaar. De laatste maand heb ik alle apps en testen het raam uit gegooid. Alleen dat hielp om er minder mee bezig te zijn. Seks rondom smileys op testen, gekoekeloer naar slijm. Ik was er helemaal klaar mee. Toevallig ben ik die maand zwanger geraakt, maar was denk ik ook omdat we toen op vakantie waren. Lekker ontspannen, cocktails, alles loslaten.... Dus ja je kan op vakantie gaan dus? Hahahaha. Nee zonder gekheid, geniet juist van die eerste twee rondes!!!!! Die onbezorgdheid komt namelijk nooit meer terug. Dus alles aan de hand en gewoon samen een super gezellige zomer hebben!
Je werkt in de medische wereld, dan weet je dat het van heel veel factoren afhankelijk is of je zwanger raakt en blijft of niet. En dan weet je ook dat er zoveel dingen zijn die we er nog niet over weten, hoe fascinerend het is, een wonder.. en wonderen komen niet op bestelling, die gebeuren terwijl je je leven leeft. Besef dat je een gelukkige bent die helemaal (nog) niet bezig hoeft te zijn met de medische kant van het proces, maar heerlijk kan genieten van het op de spontane manier proberen. Ik zou zeggen doe dat vooral. Dus stop met opschrijven van klachten, gebruik van ovulatietesten etc, want daarmee maak je het medischer dan dat nodig is. Geniet vooral van elkaar.
Dank voor de reacties.. Die onbezorgdheid komt nooit meer terug, die komt wel even binnen anoniempje101.. Bedankt. Je wilt zo graag.. Eigenlijk ga je al snel te ver met inderdaad Smiley seks.. Slijm gekoekeloer.. Hahah ik schiet er bijna van in de lach. We hebben deze zomer een cruise gepland.. En laten we dan precies 1 jaar getrouwd zijn.. Als dat geen perfecte babymaak timing is weet ik het niet meer
Weet je, die eerste maanden zijn zo speciaal! Dat je gewoon zin hebt, en later denkt 'oeh zou het?' Zodra je verder komt en er meer mee bezig (moet) zijn, verdwijnt dat speciale gevoel. Ik vond dat zo jammer achteraf. Seks werd geen 'moeten' maar we moesten er wel rekening mee houden... De spontaniteit was weg en kwam pas na de bevalling weer terug. Genoeg stellen die daar erg last van hebben en niet te vergeten, genoeg mannen die simpelweg moeite krijgen met presteren onder druk. Probeer vooral van deze tijd te genieten, zo speciaal iets van jullie samen <3
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik weet ook dat ik in t begin t heel graag wilde en vanalles in m'n hoofd haalde. Als ik nu eens wist wat ik nu weet had ik d'r meer van genoten.... Is idd zo bijzonder dat elke vrijpartij tot een klein baby'tje kan leiden. Dat is hier iig niet meer aan de orde😉
Afleiding zoeken, en alle kwaaltjes de deur uit gooien, die geven je echt geen informatie.. Ik heb alle kwaaltjes gehad en andere keren juist weer niet, het geeft je geen wijsheid. Maar ik snap dat je er graag bezig mee wilt zijn af en toe, dan zou ik persoonlijk eerder gaan kijken waar je zwangerschapsgym wilt doen, hoe je een babykamer in zou willen richten etc. Ik vond het in het begin heel moeilijk om helemaal niet er mee bezig te zijn, op deze manier kon ik er positief mee bezig zijn.
Zoek een beetje afleiding en probeer niet alles spastisch bij te houden! Vooral niet van symptomen uitgaan want je lijf kan je wat dat betreft echt dik in de maling nemen. Probeer het niet de overhand van je gedachten te laten worden want daar ga je aan onderdoor. Hoe moeilijk het soms ook is! Heel veel succes. Hoop dat het snel raak is.
Ik herken het zo van vorige maand. Was toen ook de eerste ronde. Alles wat ik voelde noteerde ik netjes in de app. Elke dag was ik wel aan het voelen en zoeken naar pijntjes om te kunnen noteren. Elk vrij moment was ik hier op de site aan het lezen. En dan natuurlijk de enorme teleurstelling van een witte test. En moet zeggen, deze maand heb ik het totaal niet. Hou gewoon in de app bij wanneer we 'klussen' en heb 3 ovu testen gedaan om het gewoon eens te proberen. Dus niet intensief gezocht naar mijn eisprong. Pijntjes en slijmonderzoeken doe ik dus helemaal niet meer. Alleen weet ik niet hoe lang ik dat ga volhouden...
Dank voor alle reacties. Het is ook allemaal zo spannend.. En ermee bezig zijn is ook leuk maar het word soms een beetje griezelig en merk dat ik hele dagen er veels te druk mee ben in mijn hoofd. Vooral de zorgen 'Wat als...' Ik hoop dat ik toch een ovulatie heb gehad, de test leek zo mooi op te lopen.. Al was alles zoveel minder onduidelijk dan de eerste keer. Dat was helse pijn haha, ook niet fijn! Ga het proberen los te laten.. Al doen we rond de hopelijke ovulatie natuurlijk wel even extra ons best!