Op aanspreken of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Heb je haar ondertussen al kunnen spreken?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Ik zou haar het wel vertellen en haar na de 'uitleg' heel goed duidelijk maken dat je vertrouwen flink is beschaamd!

3. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik moet het even laten zinken want ik ben nog steeds zo ontzettend boos en teleurgesteld (maar ook blij dat hondje naast me ligt, waarschijnlijk na te genieten van zijn avontuur).

Als ik weer wat gekalmeerd ben, dan ga ik haar bellen.

4. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had meteen gebeld!! Je vroeg nog aan haar of het met de hond goed was en ze heeft dat bevestigd. Ze heeft jou dus iets bevestigd zonder het gecheckt te hebben. Als ze de hond in de woonkamer had gedaan met de deur dicht, had hij niet kunnen ontsnappen lijkt me.

Ik vind dit zeker iets om haar over te bellen. Ik zou ook not amused zijn als iemand zo onzorgvuldig met mijn bezit om zou gaan.

5. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb ook eens een zo een "soort van" situatie gehad.

Een vriendin kwam met haar zoontje bij ons op visite. Dat zoontje heeft in mijn ogen ADHD en is ontzettend druk en onoplettend. Hij rent achter de honden aan, gooit vanalles naar ze en is heel wild. Zijn moeder (mijn vriendin dus) zegt daar af en toe wel wat van maar haar zoontje trek zich er niks van aan.
    Ik merk aan mijn honden dat ze echt bang voor hem zijn en ze proberen ook steeds voor hem weg te rennen/kruipen. Na het eerste bezoek kreeg een van mijn hondjes een epileptische aanval. Dit heeft hij 1x op de zoveel maanden. Ik vermoedde al dat dit kwam doordat hij helemaal was opgefokt door dat jongetje.
    Na een 2de bezoek een tijdje later gebeurde dit weer. (Mijn hondje kan tijdens zo een epileptische aanval niet lopen, zijn achterlijfje raakt dan tijdelijk verlamd. De 2de keer kreeg hij savonds de aanval en kwamen we er sochtends achter dat hij nogsteeds "verlamd" was en raar uit zijn oogjes keek. De dierenarts keek hem na en zei toen letterlijk: "hij is lichamelijk gezond en er is geen reden om jullie druk te maken maar hij heeft letterlijk de angst in zijn ogen dus hij moet weer even zien te ontspannen".) Ik wist toen zeker dat dit kwam door het gedrag van dat jongetje. Ik heb mijn vriendin netjes maar wel duidelijk gezegd dat haar zoontje veel te druk en te wild is voor mijn hondjes en mijn hondjes hierdoor lichamelijke klachten hadden. Dat ik niet wenste dat hij nog mee kwam of dat ze hem in de hand moest houden wanneer ze komen. Ze had hier gelukkig wel begrip voor.

6. 2debaby

2debaby Actief lid

25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ongeluk zit in een heel klein hoekje. Wellicht heeft ze zorgvuldig de deuren van zowel woonkamer als buitendeur dichtgetrokken nadat haar spullen in de auto lagen. Was ze daardoor in de veronderstelling dat alles goed was met je hond. Iemand die niet gewend is met honden om te gaan en er zelf niet veel mee heeft zal idd niet snel nog eens zoeken of de hond echt wel in de huiskamer zit als ze de hond daar als laatst heeft gezien en geen enkele aanleiding heeft om aan te nemen dat hij daar niet meer zou zijn (niets gehoord bij het inladen oid).

Zelf zou ik het overtrokken vinden haar niet vaker te laten uitslapen. Ik denk dat als jij haar hebt verteld wat er is gebeurd dat er geen enkele logee zorgvuldiger met je hond om zal gaan dan zij. Dit wil ze natuurlijk ook geen 2e keer laten gebeuren!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik had de hondjes bij de tweede keer even in de keuken ofzo gedaan, of gewoon bij haar afgesproken. Je eigen zoontje zal straks ook wel een periode krijgen dat hij achter de hondjes aangaat.

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Maar hondjes kunnen van hun eigen "roedel" meer hebben dan van een kind wat ze verder nooit zien heh. Hond groeit op met het kindje dus zal er ook geen stress zijn.

Vind het echt knap dat je zo reageert ts, ik was echt al lang zwaar over de zeik gaan bellen :)

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    super knap en heel verstandig ook

Hoe rustiger je het gesprek in gaat hoe beter.

Ik ga er namelijk echt van uit dat ze het nooit zo heeft bedoelt ( natuurlijk niet)

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook echt super gek om mijn hondje ben en nooit een ander vertrouw om af te sluiten. :)

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou ook niet 'verstandig' gehandeld hebben! Chapeau!

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou haar hier zeker op aanspreken. Dit hoeft dan niet eens belerend te zijn maar wel dat zij weet dat er iets fout is gegaan.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou haar er ook op aanspreken en idd niet belerend ofzo.
    Waarschijnlijk heeft ze het zelf niet door had gehad of voor haar gevoel heeft ze wel goed de deur dicht getrokken en is jullie hondje er stiekem tussen door geglipt zonder dat ze het door had.

Waarschijnlijk vind ze het net zo erg als jij het erg vind ;)

Gelukkig was er niets gebeurd

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Zoo ik zou me kapot schrikken!
    Wat een geluk dat het avontuur van je hond goed afgelopen is!

Maar ik zou er zeker meteen over beginnen hoor!
    Ik vind toch echt wel dat ze beter uit moet kijken.

14. pipootje

pipootje Niet meer actief

net zoals iedereen al zegt: gewoon erop aanspreken, niet als woeste willem maar gewoon op een rustige manier, ze zou zich erg rot erover voelen denk ik

15. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Knap dat je wacht met bellen, ik geloof dat ik in de auto al aan de telefoon gehangen had! Nee, ik zou echt not amused zijn, en wat mij betreft ook echt een reden om de vriendschap te verbreken. Wij hebben geen hond meer, hij is nu net een jaar geleden overleden en er komt geen andere meer, maar mijn hond was voor mij echt alles. Ze zal het vast niet expres gedaan hebben, maar haar onzorgvuldigheid zou voor mij toch echt een probleem zijn.

16. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Prsoonlijk vind ik dit wel heel kort door de bocht.
    Als je een goeie vriendschap met iemand hebt hoef je toch niet bij de eerste en beste (weliswaar een grote) fout een vriendschap te verbreken?

Vriendschap is toch ook dat je eerlijk tegen elkaar kunt zeggen hoe jij je voelt en wat het probleem is, en dat je daar samen ook probeerd een oplossing voor te vinden?

Als mijn beste vriendin in zo'n situatie terecht zou komen en het zou mijn hond zijn,zou ik niet de vriendschap verbreken.
    Ja, ik zo boos zijn en ook wel uitten naar haar toe dat ik not amused ben, maar om nou vriendschap daarvoor te verbreken? Nee, ik weet namelijk ook dat mijn vriendin daar er schuldig om zou voelen.
    En daar buiten om, mensen kunnen fouten maken, en het gaat er dan denk ik ook om of ze er van leren.
    Maar dat is mijn mening ;)

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik zou zeker bellen! Niet om boos te doen o.i.d maar haar er toch even op te wijzen. Ik ga ervan uit dat ze het niet expres heeft gedaan maar dat ze de volgende keer toch wel even beter oplet.

18. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heb je er al met haar over gesproken ts?

19. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zeker zeggen! Gelukkig is het goed afgelopen, maar als je niks zegt kan het (onbewust) toch tussen jullie in gaan staan en het is sowieso goed dat ze het weet, weet ze in ieder geval dat ze erop moet letten de volgende keer.

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    En wat als ze op je kind had gepast en dat was weggelopen omdat ze onoplettend was? Nee, sorry, fouten maken kan, maar dit is zo'n grove fout, daar kan ik niet mee overweg. Als je duidelijke instructies hebt gegeven en het gaat dan nog fout is het gewoon ongeïnteresseerd zijn, niets meer en niets minder

Deel Deze Pagina