op aanvraag proberen te veranderen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ilseroc, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hoi Ilse,

Ik kolf fulltime en geef Sem dus via de fles borstvoeding.
    We hebben tot nu toe altijd op aanvraag melk gegeven en van 2x in de nacht is Sem naar 1x in de nacht gegaan.
    Over 8 weken moet ik weer werken en dan wil ik proberen om Sem niet meer 's nachts te voeden...ik wil het op aanvraag dus een beetje zelf proberen te regelen.

Hoe het er nu uitziet is als volgt:

06.30 eten
    10.00 eten
    12.30 eten
    15.00 eten
    17.30 eten
    19.30 eten

Dit zijn ongeveer de tijden dat ie komt voor melk en dan gaat ie na de fles van 19.30 naar bed en slaapt dan vaak door tot 24.00 - 01.00 en wordt dan rond 04.00 wakker en dan weer rond 06.30 en begint er weer een nieuwe dag.

Nu wil ik de tijd van 24.00 - 01.00 verkorten naar 22.00 omdat ie na de laatste fles echt in een lange slaap terecht komt en die dus verplaatst moet worden naar de nacht.
    Ik ben nu 2 dagen bezig met hem wakker maken om 22.00 in de hoop dat ik zijn schema een beetje kan veranderen.
    Hij komt nu dan om 22.00 en daarna om 03.00 en dan weer rond 06.30

Is er de hoop voor mij dat ie de fles van 03.00 gaat laten staan? ;)
    En wat kan ik dan het beste doen, een klein beetje melk geven, bijv. 100 cc of een volledige voeding? Ik had vannacht een fles gemaakt van 170 cc en die dronk hij helemaal op.

Honger is honger, ik ga natuurlijk niet koste wat het kost stoppen met de nachtvoeding, maar wat is nou een normale leeftijd wanneer ze doorslapen?

Een hoop vragen in een verhaal maar hoop dat je me wat antwoorden kan geven of ik het goed doe ;)

Groetjes Ilse

2. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    O ja, nog even een aanvulling.
    De tijden zijn ongeveer tijden ;) De ene keer komt ie wat later dan de andere keer en hij drinkt per keer ongeveer 150 cc afgekolfde melk.

groetjes Ilse

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Ilse, (wat gek om zo ineens je eigen naam te typen)

Wat ben je super bezig zeg, dat is zeker een pluim waard! Volledig kolven is een hele klus!

Ik weet niet of ik je de gouden tip kan geven. Het doorslapen is altijd een punt. er is geen regel wanneer kindjes gaan doorslapen. En met 1 nachtvoeding doet hij het niet eens slecht!

Je probeert nu de laatste voeding te verschuiven van 24 naar 22 uur. Eerste werd hij rond 4 uur en nu rond 3 uur wakker.

Ik denk dat hij het gewoon nog nodig heeft om tussendoor een voedingsmoment te pakken. Je kan misschien nog proberen (maar dat is meer hardop denken) om bv naar half 10 (kort na laatstse of verschuiven van de voeding van half 8 naar half 9, 9 uur evt. half 10.Het risico is dat hij dan rond 1 uur wakker wordt maar dan heb je daarna wel zelf nog een langere nacht over.

Ik kan me van mezelf goed herinneren dat ik altijd blij was als iemand om 2 uur kwam, dan had ik tenminste nog een hele nacht. Beter als 4 uur want dan moet je ook al weer bijna opstaan. Probeer het positieve ervan te zien.......

Uiteindelijk gaan alle kindjes doorslapen maar wanneer....tsja....dat is niet te zeggen.

Ik wens je succes!

Ilse

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hey Ilse,

Ik had je berichtje wel al eerder gelezen maar nog geen tijd gehad om te reageren!

Het fulltime kolven is inderdaad een hele klus, af en toe ben ik het wel zat hoor maar zolang Sem goed groeit op mijn melk probeer ik het vol te houden.
    Weet wel dat als ik bij een eventueel volgend kindje weer ga kolven ik een dubbele kolf aan ga schaffen want nu ben ik er veel tijd aan kwijt met een enkele kolf!

2 dagen terug kwam Sem zelf om half elf maar evengoed weer om drie uur en daarna om zeven uur.

Gisteravond kwam ie weer om half elf en toen was het half vijf toen ie weer van zich liet horen en daarna pas om negen uur!
    Ik wist niet wat me overkwam en was zelfs eerder wakker dan hij (biologische klok denk ik hihi)

Weet je wat het is...om me heen hoor ik vrienden met baby's "Die van mij slaapt al door" wat mezelf dan wat onzeker maakt want waarom slaapt Sem dan niet door?
    Ook ouders en schoonouders zeggen "Vanaf een week of zes moeten ze toch wel doorslapen hoor"
    Maar ik heb maar gewoon besloten om niet zo'n big issue van het doorslapen te maken en het gewoon maar op me af te laten komen, kan er wel een regelmaat in proppen bij hem maar uiteindelijk is het Sem zelf die bepaalt wanneer hij het goed vindt om door te slapen.

Ik hoop dat we nu de goede kant op gaan doordat de tijd wat langer is 's nachts en hij zelf om half elf komt, voorlopig is het nog geen 14 december dus hoef nog niet te werken waardoor ik mijn rustmomentjes wel overdag kan pakken...

groetjes Ilse

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi Ilse,

Ik denk dat het heel goed is wat je zelf schrijft! Maak er geen punt van. Als je andere moeders spreekt zijn er 2 vragen die blijkbaar heeeeel belangrijk zijn 1) Hoeveel voedingen krijgt hij nog? En 2) Slaapt hij al door?

Blijkbaar is het super om zo snel mogelijk op zo min mogelijk voedingen te zitten en zo snel mogelijk door te slapen........tja, zo zitten baby's nu eenmaal niet in elkaar.

Zeker BV kindjes drinken graag nog wat vaker omdat BV nu eenmaal lichter (maar wel nagenoeg volledig) verteerbaar is.
    En er zijn ook BV kindjes die snel doorslapen. Maar er zijn ook flessenkindjes die helemaal niet doorslapen. .......Maar die moeders zullen niet direct die vragen stellen.

Beste remedie, lekker laten gaan en in denacht gewoon de klok omdraaien. Het scheelt als je niet weet hoe laat het is en hoe lang je wakker bent. Probeer het eens van de andere kant te zien. Ene bijzonder moment van het nachtvoeden. Samen wakker, terwijl iedereen slaapt zijn jullie samen wakker en kunnen in alle rust van elkaar genieten. Zonder allerlei prikkels die er overdag wel zijn. Kortom een heel intiem bijzonder moment. Geniet ervan zolang het kan!

Ilse

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Je hebt helemaal gelijk :D Gewoon nog lekker genieten van ons momentje samen en de wallen onder mijn ogen neem ik dan maar voor lief hahaha

7. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Zo zie je maar, als je de kijk op de wereld veranderd lijkt alles anders.......

welterusten

Ilse

Deel Deze Pagina