Hallo Ilse, Mijn dochter is nu 3 maanden. Toen ze rond de 6 weken was, gaf ik haar laatste voeding om 22.30 uur en dan kwam ze weer rond 5.00 uur. Op een gegeven moment kwam ze steeds om 2.00 uur. Omdat ik het idee had, dat ik haar uit een te diepe slaap haalde, ben ik de laatste voeding om 19.30/20.00 uur te gaan geven (dit was toen ze 2 maanden was). Hier reageerde ze goed op. Ze kon het dan tot 5.00 uur op de voeding doen. De laatste weken komt ze weer om 2.00 uur (soms nog eerder) en dan weer rond 5.00/5.30 uur. Volgens de arts van het cb, kan en mag dit allemaal. Ik vind het vreemd dat ze weer eerder komt. Ik heb ook al weer geprobeerd de laatste voeding later te geven, maar dan kwam ze ook eerder. Thirsa drinkt wel heel veel tijdens zo'n laatste voeding. En ik heb ook wel genoeg (het spuit eruit). Ik word er erg onzeker door. Gisteravond hoorde ik haar al om 22.40 uur. Ik heb haar niet meteen gegeven, maar om 23.30 uur was ze nog aan het huilen (wel met stiltes er tussen), dus toen heb ik haar gegeven. Daarna kwam ze weer om 5.45 uur. Vragen - Hoe kan het dat ze nu weer eerder komt? - Is dit normaal? - Wanneer slapen babies die bv geven door? (wat is een beetje een richtlijn) (alhoewel ik ook al een zoon heb, weet ik het niet meer) - Wanneer hebben ze sprongetjes/groeispurten? Alvast bedankt voor je antwoorden. Groeten Friezin
Hallo Friezin, Wat je beschrijft is allemaal normaal. Ook die onzekerheid trouwens! Rond 3 maanden spelen er meer dingen. Er is een regelperiode waarbij kindjes zelf gaan aangeven dat ze meer behoefte hebben. Dat regelen ze bij door meer te komen. Kindjes worden overdag steeds alerter en nemen meer indrukken op. Zo rond 3 maanden gaan ze die ook 's nachts verwerken (dromen) waardoor ze lichter slapen. Ze krijgen ene ander slaap/waak ritme. Uiteindelijk gaan alle kindjes doorslapen. Er is niet te zeggen wanneer. Dat verschilt per kind (niet eens zozeer per voeding). er zijn kindjes die met BV al snel volledig doorslapen maar er zijn ook kindjes die nog lang iedere nacht wakker worden.....waarom???? geen idee. Dat zelfde beeld heb je ook met volledig kunstgevoedde kindjes. Ik hoop dat k je al een beetje heb gerustgesteld. Maak je geen zorgen! Succes Ilse
Hoi Ilse, Bedankt voor je reactie. Het is een aantal dagen goed gegaan, maar de afgelopen nachten was het weer minder. Door jou reactie weet ik dat het normaal is. Ik lig, als Thirsa vaker komt, te piekeren van hoe het nou komt en wat er aan te doen is. Niets zoveel dus. Nogmaals bedankt Groeten Friezin
Inderdaad, ooit komt er een dag dat zij wel doorslaapt, dan wordt jij wakker omdat je borsten nog niet doorhadden dat er nu wordt doorgeslapen.......heb je dat weer. Succes Ilse